Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 DVD-film/bøger
Forfatter: 
Dato:  19-05-2014 14:22

Hej alle sammen

Har I nogle gode forslag til DVD-film eller bøger omkring ridning og træning i western/horsemanship?

De må gerne være på engelsk, jeg har indtil videre fundet disse DVD-film, men ved ikke hvor gode de er?? www.downunderhorsemanship.com/Store/ store/DVDs/DH/0/1/12

 

Kom gerne med jeres erfaringer osv.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  21-05-2014 01:35

Jeg er stor Clinton Anderson fan, så jeg kan kun sige at hans DVD'er, som du har fundet er gode.
Det jeg specielt syntes er godt ved dem er at de er 112% logisk og pædagogisk opbygget i små kapitler for hvert emne. Han er også god til at give eksempler på hvad man kan lave af fejl og få anf problemer så man ikke bare ser hvordan det er når alt er perfekt.
Uanset om man kan lide det han underviser i eller ej, så er der intet at udsætte på formidlingen.

De fleste store navne indenfor western-træning har også nogen DVD'er du kan købe. Buck Brannaman har lavet nogen stykker også. Manden er en genial rytter men jeg vil ikke anbefale hans DVD'er til en totalt nybegynder. Hans videoer skal man virkeligt sidde og stene med længe, studere og meditere over ;-) Men hvis man forstår hvad det er han underviser i så bliver det ikke meget bedre.

Man kan nok ikke sige "HMS"-træning uden at nævne Pat Parelli. Manden har udgivet flere hyldemeter af værdiløse DVD'er efter min personlige mening. Han er en usædvanlig dårlig underviser og enhver der kan bare lidt westernridning kan se at det er ganske ordinært det han laver hvis man ser bort fra hans metodiske omdøbning af almindelige udtryk og hele det underlige system af "horsanalities" han har opfundet... bare min mening.

 

Hvis jeg skal nævne nogen af de trænere jeg kender til i flæng:

  • Les Vogt
  • Frank Bell
  • Craig Cameron
  • Add Waddell
  • Al Dunning
  • Mark Rashid
  • Ray Hunt
  • Sheila Varian
  • Tom Dorrance
  • Warwick Schiller
  • Jeff Sanders
  • Chris Cox

En del af dem har jeg DVD'er med og jeg syntes at man kan få noget med sig fra dem alle. :-)

 


Hilsen

Jens

 

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  21-05-2014 13:35

 

for svar. Jeg kigger lidt på det

 

De film hos Clinton Anderson har bare den dårlige side, at de koster kassen. Men selvfølgelig kvalitet koster!

 

Andre meninger??

0
0
Svar på denne tråd
 
 synes eng
Forfatter: 
Dato:  21-05-2014 20:05

ville gerne engang selv have clintons videoer pga det "simple" system og den gode inspiration til nye opgaver, men synes også han var lige lovlig hård.

www.warwickschiller.com/ aboutus.html

Jeg kan lidt bedre lide ham her og han har også en masse gratis klip på youtube. I DK kender jeg kun Finn Christensen, men han er overraskende rolig meget undersøgende og forstående overfor hesten. Men om han nogensinde fik lavet en video ved jeg ikke.

God jagt.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider