Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Andre med All Breed??
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 10:32

Halløj derude,

 

Sidder altså og føler mig lidt "Palle alene i verden"-agtig og blev nysgerrig på om der endnu findes andre westernryttere med all breed heste, eller om det efterhånden er ved at være slut med dem fordi alle har skiftet til amerikanere??

 

Hvis der findes andre, så smid gerne en lille kommentar om hvad I bruger bedste vennen til (og gerne også et lille foto)

 

Kira


JJ PleaseRepaintMe

 

American Painthorse Mare Born 2005

 

Sire: JJ Barred King

Dam: Repainted Breeze

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kira altså
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 11:44

Din hukommelse må da være dårlig

 

Jeg ejer da ikke andet end All Breed plus westernsadler og vi har da hygget sammen til et par kvægclinics eller flere efterhånden

 

Jeg har ikke brug for tavle for at ride det jeg gør. Bare en hest der passer til mig og jeg fungere sammen med og det har jeg helt klart fået. Så jeg kan ikke være mere tilfreds...

Det er det vigtigeste for mig.


HESTEMASSØR
Uddannet v. Axelsons Institut
 
Under uddannelse til BBH Basisinstruktør
0
0
Svar på denne tråd
 
 du er ikke alene
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 12:02

Der er nogen der har det ligesom dig


Jeg er den lykkelige ejer af paint/oldenborg krydsningen Kenos Get Smart, aka Smart, 4½ år gammel.


Billede



Han er all-round, her trail i Brædstrup 2012

 


Billede

 

Her 3. gang på ko, det bliver ikke sidste gang

 


Billede



og i påsken skal vi på lasso-clinic




Gitte
Team Kenos


Heldig ejer af en af de skønne afkom efter Kenos Audacious Seven

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 12:56

Alzheimers Light, Pernille, i ultra plus versionen - Nej pjat, jeg ved da godt at du har 2 ½ smukke, dejlige ponyer, både med og uden pletter, men hvor er de fotografiske beviser?? Jeg ved jo at dine kan både kvæg og trail

 

Gitte H: Hvor er han bare fin og dygtig også ser det ud til

 

Nej, jeg er da heldigvis ikke alene, men man føler sig en lille smule udenfor når man 2 gange på under en time bliver "disset" for sit valg at ny allerbedstestebedste ven fordi man hellere vil ride, hygge, få undervisning, komme på kurser og clinics, i skoven osv end man vil bruge mange penge på indkøb af ny (amerikaner) hest og derefter bruge endnu flere penge på at tage til dyrlægen konstant evig og altid..

 

Jeg synes jo netop selv at amerikanerne er dejlige smukke, skønne rideheste med nogle gode kvaliteter både mht sind og ridelighed, men jeg har bare været mega uheldig med mine og kender flere der er lige så uheldige med deres i større eller mindre grad og har derfor valgt at købe en pony af anden race der macther mig lige så godt af sind og ridelighed som mine tidligere (amerikaner) heste. Jeg satser for fremtiden på at bruge på tiden på ovennævnte aktiviteter med min nye dejlige skønne mule , istedet for kun at kunne spænde traileren på når dyrlægen kalder

 

Kira


JJ PleaseRepaintMe

 

American Painthorse Mare Born 2005

 

Sire: JJ Barred King

Dam: Repainted Breeze

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen Kira
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 13:19

Hvad med Rosie?

 

Det er da fuldstændig ligegyldigt hvilken race folk rider på. Jeg har tidligere redet på et par megaskønne halvsøstre der havde en nordbaggehoppe til mor og to forskellige knabstrupperhingste til far. Den ene måtte stå for til de første westernøvelser :-)

Jeg var også så heldig at få lov til at ride på Helle Kristensens Belle Lulu (travhest) som var en ualmindeligt veltrænet westernhest, især på det tidspunkt. De heste har lært mig meget.

 

I dag rider jeg så en af mine egne hjemmebryggede amerikanere som heldigvis er både sund og rask og sød. Vi har ingen ambitioner om topsport men bare hygge, grundridning, lidt reining, lidt ture og nogen clinics. Den kan heldigvis godt finde ud af at sænke ambitionsniveauet...den har faktisk slet ingen ambitioner ud over at have et godt liv.

 

Jeg ville også altid vælge en god hest frem for en hest af en bestemt race og ville tage en god fjordhest over en dårlig quarter til hver en tid. Med den ridning jeg rider i dag og de præferencer jeg har kunne jeg i og for sig godt ride på en hest af en anden race.

Men kan man nu få begge dele.... :-)

Og så har det været spændende og sjovt at avle lidt gennem tiden og der egner i hvert fald en renracet hest sig bedre. Det er resterne af avlen jeg hygger mig med i dag ...

 

Rigtigt mange westernryttere er startet som allbreedryttere og der er da et par allbreedheste der er gået lige så meget over i westernhistorien som nogen QH pga deres personlighed og talent. Det er først for helt nyligt og kun i de allerbedste klasser at det er blevet svært for en Allbreed at være med.

 

Mvh Tina

 


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Har to all-breed
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 13:44

er desværre mindre aktiv rytter, men kysser på mine drenge hver dag da de står hjemme :-)

 

se billeder på profilen


Mvh Gitte

 

  • Smuk broget bred type, stg. 159 tilbyder bedækning Sjælland.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Et stk All-Breed
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 17:46

som jeg bruger, men ikke kommer så meget ud med, han nu er 10 år.

 

På dette clinic med Rikke Madsen på Harmony 5 år gammel


Billede



Her er han 3,5 og skal til at tilrides af Rikke Madsen


Billede


Her sidste investering til ridningen: Boons Dixie Rose 7. mdr gammel, sammen med Mulle. (Mulle er hende med lange ører)

Billede


Lige et til af Dixie, over fra Lilli af.



Billede












Susanne - Lets go for it!!

The owner of the world best All Breed and a red mule, and now also owner of a quarter named: Boons Dixie Rose

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa Kira
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 19:57

Jamen her er vi da...Whitey og jeg og med samme dygtige underviser som dig...he he

 

Jeg har egentlig aldrig taget mig af at folk syntes jeg skulle have en Quater eller Paint, da jeg jo ved jeg er helt tilfreds og tosset med min albreed.

 

Han bliver primært brugt til ture, undervisning får vi af Pernille Seindal, bruges til skovture, var redet primært i Reining da jeg overtog ham, nu starter vi trail for det meste er det der mit hjerte ligger indenfor konkurrence, ellers så er vi vilde med skovture

 


Billede




Billede




Billede




Billede


Hvis du evt kunne køre os op til jer ville vi da gerne ride en skovtur sammen jeg har bare ingen trailer selv.


hygge/westernrytter på den dejligste tinker Whitey

Hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 allbred....
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 07:24

Allbred jo dem har vi rigtig mange dejlige af i cowhouse

 

Her er et med Pot som har en rigtig stor plads i mit hjerte

han er simpelhen fantasisk.

Billede





her er et fra DM i Herning.

Billede


 

 

Hilsen Tina http://www.kenos.dk

Danmark´s dejligste Painthingst står til avlsbenyttelse

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Allbreed vs quarter
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 09:05

Jeg står lidt i den anden grøft, har en skøn quarterhoppe, med guldrandet reining afstamning, som jeg igennem det sidste år stærkt har overvejet at krydse med en palomino araber, begge heste er super fine, hingsten højt kåret osv , får føllet det bedste fra begge bliver det fantastisk .....men det er et gamble når man krydser racer, så jeg overvejer stadig situationen, føllet er til mig, og skal bruges til lidt af hvert....nok primært western, men med det niveau jeg rider syndes jeg det er overile at bruge 20.000 på at avle et føl

0
0
Svar på denne tråd
 
 Quarab
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 10:48

-Er jo næsten en selvstændig race...

 

At blande racer kan som du siger være noget af et lotteri, men jeg tror man har ret gode chancer med blanding af araber/Quarter, så længe det er nogen gode eksemplarer og at ser ud til at kunne passe nogen lunde eksteriørmæssig.

 

Araberen er blevet brugt i stor stil som forædler i mange racer og Quarteren er lavet af meget engelsk Fuldblob. Prøv engang at gå langt tilbage på tavlen og regn fuldblodsprocenten ud. Den kan sagtens være over 75. Fuldblod er også en forædler-race, som selv er blevet skabt på araberblod. Anglo-araberen, er stadig en populær race.

 

Jeg har selv kun set et par heste som var lavet på Araber-Quarter, de var nu ikke særlig fantastiske. Men materialet de var lavet af, var så heller ikke for godt. Så det kan man ikke udlede noget af.

 

Men du kan google Quarab og finde mange fine dyr. De får sjeældent den kæmpe bagpart som Quarteren har, syntes jeg man kan se, når man kigger på billeder, men skønne heste... Go for it!


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har :)
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 13:29

Jamen jeg hører også til all-breederne :)

 

Jeg har en dejlig lille haflinger på 7 år. Min elskede lille guldklump som jeg ikke kan skille mig af med :)

 

Jeg bruger ham primært til at nyde livet på. Han er en god allrounder som går western, primært trail og pleasure. Derudover går ponzen også spring og dressur. Så regner jeg med at starte både jagt og distance på ham.
Sidst men ikke mindst så bliver ponyen brugt til uendelig mange fantastiske ture. Hvilket både han og jeg nyder til fulde :)

 

Så håber jeg da på en masse western stævner i år. Men det kræver jo at nogen gider at køre den lille og jeg :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Quararb
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 13:50

Ja overvejer stadig, tror hesten vil blive fin, hoppen er en rimelig spinkel topsail whiz type, og hingsten er en god ridetype. Det er i øvrigt shulay faberge, jeg har kik på, problemet er at han er 22 år gammel, så jeg føler et vist pres, havde ellers nok ventet nogen år endnu. :-) vi ser, sansynligvis dropper jeg det, og køber min næste hest når jeg sal bruge den

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke nogle
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 19:00

fine heste der findes rundt i det ganske land

 

Dejligt at både se og høre at de forskellige muler er så alsidige og gode til de forskellige discipliner, det viser bare at man kan hvad man vil med den hest man vil det med ..

 

Nu var det ikke ment som en tråd om (blandings)avl, men Quarab er ret stort i USA og som Jette siger, findes der faktisk mange fine eksempler på denne blanding omend jeg ikke selv er forfærdelig vild med arabere..

 

Tak for de mange indlæg

 

Kira


JJ PleaseRepaintMe

 

American Painthorse Mare Born 2005

 

Sire: JJ Barred King

Dam: Repainted Breeze

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 19:19

Hmm, jeg har en apendix quarter med ½ amerikansk fuldblod i.. Det kan man vel også kalde en form for all breed? Jeg har i hvert fald ingen planer om at skulle ride så mange point sammen på ham, så han får status af "rigtig" quarter.

 

Det er ikke så længe siden at jeg har købt min dejlige Pepper og valget faldt på ham fordi han er en en voksen hest, som virkelig kan lære mig noget. Jeg er helt grøn i western og al hjælp er velkommen :-)

 

For mig at se så betyder det ikke så meget hvad der står på papirene, men alligevel gik jeg ret målrettet efter en Amerikaner fordi jeg ville være sikker på at han ikke var blevet brugt til engelsk dressur og for at kunne starte klasser under avlsforbundet (hvis det nu skulle være). Der er trods alt ikke så mange dressurryttere der har fået øje på quarteren endnu og har man en renavlet rettet imod en speciel disiplin, så er det nok heller ikke det de fleste dressurryttere ville have?
Havde jeg kunnet finde en "all breed" med den samme uddannelse ville jeg ikke have tøvet overfor nogen race. Det er jo hverken racen eller farven man rider på...


Billede



Jeg vil meget gerne lære at ride godt og gå i gang med trail og pleasure på Pepper. Jeg har aldrig været den store sandkasserytter og vil heller ud og se verden fra min hest. Trail er den første diciplin der virkkeligt har fanget min interesse på hest, så det er noget jeg helt sikkert vil komme til at gå op i fremover.


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 corazons marshall
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 19:23

Billede



vi har corazons marshall til venstre i billedet, hippie leé er desværre i heste himlen nu.. marshall og morten er ret gode til sorting ..



we do it
the Hippie way !





do the hippie hippie shake

0
0
Svar på denne tråd
 
 Allbreed Jackpot
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 12:02

Ja jeg har en allbreed der bliver 7 i år ;-)

Har haft ham fra føl, og han bliver hos mig for altid, selvom jeg må indrømme at jeg er blevet ret vild efter at få en amerikaner, så må det blive efter Jackpot, da han er min ven!

Også synes jeg også det er fedt at arbejde med ham, både fordi jeg selv har lært ham alt (dog med god trænerhjælp!!), og fordi at han er så dejlig at arbejde med

Hans far er DV/paint (min venindes Jack D) og hans mor (Feline) var formentlig lippizaner/connemara, så han er lidt af et gadekryds

 


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider