Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Mønster til showtøj
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 07:37

Hej alle :)

 

Jeg skal lige høre om I køber mønstre nogle steder eller laver jeres showtøj på "gefühlen"?

Jeg har lavet en western horsemanship trøje på gefühlen fra et mønster på en almindelig trøje. Men lukkelsen bagpå blev noget improviseret og ser mildest talt rigtig grim ud.

 

Der er jo selvfølgelig masser af mønstre på amr. hjemmesider, men jeg ville nu gerne kunne finde noget på nogle europæiske hjemmesider.

Rigtig gerne mønstre på overnævnte trøje, samt chaps med frynser.

 

Hvis I bruger mønstre, hvor plejer I så at købe dem fra?

 

Og stof! Ja, hvor køber I det henne? Jeg synes nu de stofbutikker i nærheden ikke har meget "glimmer" at byde på (Nordjylland).

 

 


Billede




Billede



Vh. En kreativ sjæl


Sagde Line

 

Skovsgaard Quarter Horses

Avl af American Quarter Horses

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 egne mønstre
Forfatter: 
Dato:  21-01-2013 10:37

Jeg bruger grund mønstre, som jeg selv har konstrueret, det bruger jeg faktisk til alt jeg laver selv.

 

Hvis jeg skal komme med et godt råd, til dit showtøj, så ville det være en god ide at sy et bevægelses indlæg i ærmgaet og bruge mere flis i din krave, det burde også gøre din lukning pænere (dine ord, kan jo ikke se den, kun fornemme at den "klumper" lidt.)

 

mht. stof så plejer jeg at gå i indvandrebutikker (indiske, turkiske osv.) de fleste har flotte stoffer med lidt mere bling på.

 

Jeg ved du kan købe mønstre i usa, du skal være opmærksom på at str. sjælden passer på danske kvinder, så du skal være rimelige nøjagtigt når du måler og sender ordre afsted på et mønster.


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd
 
 mønstre
Forfatter: 
Dato:  26-01-2013 17:44

Howdy

 

jo det med mønstre jeg har købt nogle USA på 1860 tøj og selv til retter nogle europæiske, stof er altid et spændende emne og når man ser det "skal" man ofte handle, da der ikke er større kontunitet i stof forretninger ikke engang på "simple" ensfarvede stoffer så det er noget med at bruge fantasien!!!

 

bånd og frønser og andet der glimter!!

 

og lige tilsidst jeg ledte i næsten 2 år før jeg fandt Det hvide brokade stof til min west, det er moden som bestemmer hvad de har i butikkerne!!!

 

hilsen jan


whiskey for my men and beer for my horses
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan!
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 07:50

Jeg har nu fundet en europæisk hjemmeside med SuitAbility mønstre samt Jean Hardy (chaps) Den hedder sewingpatterns.eu.

Den er hollandsk, ud fra volapykken skulle jeg mene :)

 

Så nu er der bestilt hjem til at lave trøjer og chaps. Så må vi have lidt gang i maskineriet. ;)

det bliver et spændende projekt at komme i gang med.


Sagde Line

 

Skovsgaard Quarter Horses

Avl af American Quarter Horses

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 12:36

Hej Line,

Mange tak fordi du ville opdatere dit fund herinde.

Håber at kunne finde lidt inspiration på siden.

 

Måske man skulle lave en praletråd den dag tøjet er færdigt hvis altså resultatet bliver som man håber på

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 der var en
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 08:12

Der engang lagde et link til en stofbutik herind - tror den hedder spandexworld - godtnok amerikansk, men nooj der er meget at vælge imellem :D

 

mvh Maria




Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider