Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

køb af quarter
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 18:20

hej der må være nogen der kan rådgive mig lidt herinde jeg overvejer at købe en guarter til hygge skovtur... den skal være rolig, pålidelig og vant til lidt af hvert... gerne en hoppe.. har de så godt et sind som der siges elle er det som med alle andrer racer at der findes nogen mere eller mindre heldige af slagsen... jeg spør fordi jeg har haft en rigtig problem hest og er måske blevet lidt utryg og derfor skal det være en god hest... hvad skal jeg kigge efter og hvad kan jeg få for ca 25.000 kr? Overvejer også et føl .. Jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer... mvh k

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 18:57

Du skal nok regne med at 25.000,- rækker til et fornuftigt føl.

Tina Stormy kommer nok også med et svar, garanteret et rigtig godt et, hun ved en masse, er meget sød og laver selv nogle fantastiske føl.

Quarter og paint har generelt et rigtig godt og fornuftigt sind, men selvfølgelig findes der også de mere besværlige af slagsen.

Held og lykke med at finde den helt rigtige hest.

0
0
Svar på denne tråd

du kunne jo
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 19:59

hvis ikke du skal showe noget vildt se dig om efter en solid bred paint i stedet- der er en paint uden pletter - de er som oftest lidt billigere- jeg gav 15.000 kr for min vallak som 2 års inkl tavlen. Dog var dette osse 1 års prisen jeg fik ham til grundet en misforståelse i prisen.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

appaloosa
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 21:41

Hej...

har du overvejet appaloosa? Der er mange som også har en kanon sind og de fleste er meget udholdende. Og så er prisen i DK meget lavere p. t. end på Quarter og paint. Der er også en del gode heste til billige penge i Sverige p. t.

Men i alle racer gælder jo at prisen stiger med uddannelsen. Man skal tænke sig dog godt om, hvis man ikke kan tilride+ uddanne selv. Fordi så kan det tit betale sig at investere mere i starten og købe en færdiguddannet/tilredet hest. Man sparer sig også en del overraskelser - hvis man kan prøve at ride på hesten før man køber den.

held og lykke

Anna

www.appaloosa.dk

"Kvadratisch Praktisch" - paint vallak: Flashy Chex Junior

Majesty 12. 3. 1998 - 16. 9. 2008

Du vil altid være i mine tanker og mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

Tja.. kig dig godt for.
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 14:25

Hvis du køber quarter, skal du for gud skyld tjekke linierne ( altså stamtræet) før du køber.... nogle linier skal du holde dig langt fra pga. deres sind. - denne fejl gjorde jeg, jeg undersøgte ikke noget før jeg købte, og stolede blindt på at ALLE quartere i hele verden bare var de bedste, fantastiske heste - så kig dig godt for

Ja et føl kan du nok få for en 25.000 - 30.000.. og som de andre også skriver, så stiger de i takt med uddannelse.

Hvis du vil have en quarter, så tror jeg ikke at du finder en der er færdiguddannet for 25.000 - synes prisen er høj rundt omkring.

et godt råd herfra:

Hvis du er blevet usikker pga din problemhest.. ville jeg råde dig til at købe en der var redet til, som du kunne prøve at ride inden du købte den - det er nemmere et "mærke efter", på en hest du rider, end hvis du bare skal ud og klappe et føl.. Du aner ikke hvad du får fat i ( det er en chance at tage)

Så måske du skulle kigge efter en paint uden pletter, eller en appalosa :-) som er til at betale.

Held og lykke med at finde en ven for livet :-)

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker.

Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

Wildhorn alabama reiner sælges - semiquarter bom.

0
0
Svar på denne tråd

quarter linier
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 22:01

hej maja .. tak for din kommentar.. kunne du ikke fortælle lidt om de linier man ikke skal vælge? og kan du anbefale nogle gode?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider