Hejsa
oki, jeg lægger ud 
Lady er unghest, og meget af hendes foder er taget fra hende.
normalt fik hun pr dag:
1 kg lucerne
0,5 kg Roepiller ( tørvægt - og selvfølgelig blandet op med vand)
300 g TM super Musli plus fra tjørnehøj mølle
og ca 300 g. korn.
ca 6 kg hø
Nu i takt med at de den sidste uges tid er kommet på en fold med mere græs, er hun sat MEGET ned.
Nu får hun ( indtil videre, det kommer an på, om hun tager på/ taber sig osv... det skal jo reguleres efterhånden)
300 g TM super musli plus fra tjørnehøj.
4 små håndfulde korn
ca 250g roepiller ( tørvægt)
og ca 3 kg hø.. og får nu også tilbudt halm - og sjovt nok efter hun er begyndt at spise mere græs, vælger hun faktisk halmen først...
Min plan er at når hun kommer på døgnfold, skal hun blive ved med at have ihvertfald hendes tilskudsfoder, da hun her får de vitaminer og mineraler hun skal bruge, og så ellers regulere det med korn alt efter hvordan hun er i huld. - roepillerne tager jeg også helt fra hende på et tidspunkt.
Hun kan ikke leve af det græs der er på de folde hvor hun står, derfor suplere jeg med foder ved siden af.
når hun så kommer ind i stalden for at blive ordnet bliver hun tilbudt halm... eller hø, så længe det er der.
Jeg tror nok hvis hun skulle på rigtig sommergræs og hvor hun blev tromle tyk, ville jeg nok bare vælge at give hende en vitamin/mineral blanding... Men sådan ligger landet ikke lige pt.
Sådan som jeg gør med Ladys foder, gjorde jeg også sidste år, og det fungerede rigtig fint. Hun var lige perfekt i huldet, som hun skulle være.
Hilsen
Maja