Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjæælp problem.
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 16:38

Ja nu er det sådan at jeg sidder herhjemme og er dybt frustreret over min hud! Mærkeligt synes du sikkert at tænke, ja ja, men jeg håber du kan hjælpe..


Jeg skal en tur i byen i aften, og så præsis lige idag har min hud i ansigtet fået et anfald af TØRHED!

Det er ikke ligesom normal tør hud, det er som om at jeg skaller... (jeg har ikke taget sol eller noget, så det er ikke derfor)


Jeg har skrubbet og skrubbet og smurt det ene lag fugtighedscreme efter det andet ovenpå og ovenpå.. det plejer eller at hjælpe, men ikke idag øv bøv


Nu er det jo sådan at det er lørdag sidst på eftermiddagen, så jeg har ikke lige mulighed for at gå ud og købe nogle smarte produkter der hjælper, så er det jeg spørger jer:


Er der nogle af jer der kender et gammelt "husmorråd" eller bare noget der måske vil hjælpe??? please


På forhånd tak...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vaseline
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 16:50

jeg lider af ekstrem tørhuds eksem...


Jeg bruger vaseline. Det er fedtet, at smøre på, og du glinser i hele ansigtet, bare lad det sidde i en 5-10 min. tør af med papir/blød klud og lad den smule der sidder tilbage trække ind (Det er meget lidt der kan trænge ind men giv en god omgang, resten tørres af)


Ikke alt vaseline dur, men brug den alm. standard gule der fås de fleste steder.


Det skal gøres i god tid ca. 1½-2 timer inden du gør dig klar til at tag i byen så resten når at forsvinde så du ikke glinser i hele ansigtet mv.


Som sagt er det fedtet, men der er intet fedt i, som der er i diverse cremer, som derfor osse giver bumser. Det virker, og koster kun fra ca 16.25 til en 22 kr alt efter hvor det købes.


Og så skal du undgå at vaske dig i ansigtet med vand bagefter da virkningen KAN forsvinde, i hvert fald ved brug af varm/lunkent vand fordi vaselinen så smeltet og forsvinder ud af huden igen.


Er man ikke vant til det kan det godt føles meget ubehageligt og ulækkert, fordi det er klistret. Men det forsvinder så efter noget tid, og man er ikke fortsat klistret i ansigtet når vaselinen er trukket ind, og tørret af mv.




Breeding stocks for life
0
0
Svar på denne tråd
 
 apoteket
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 16:53
Kender ikke nogen gode husmorråd, men evt. har I et apotek med længe åbent/søndagsåbent...
Det kan være at det er skæl, der har spredt sig til ansigtet - man behøver ikke at ha ret meget skæl for at det spreder sig. Prøv med en skælshampoo, som man kan få på apoteket der heder Nizoral 1% - den er super effektiv og virker efter få behandlinger. (y)
Til ansigtet vil jeg anbefale Vichy Thermal fix 2 som tilfører en masse fugt og er god når man har de der skaller. Som forebyggelse når det er gået væk er der en der hedder Vichy S2 som er lidt federe og giver et godt beskyttende lag, som er godt når frosten begynder at bide. De fåes også på apoteket.

Jeg døjer selv med meget tør hud, og har også haft problem med at den skaller i ansigtet sådan som du beskriver. men ovenstående har virket for mig hver gang! Ellers må du snakke med lægen hvis det fortsætter.

Held og lykke
0
0
Svar på denne tråd
 
 baby zinksalve?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 17:04

Nogen erfaringer med baby zinksalve? kunne det måske hjælpe.


Tusind tak for rådene, men jeg har desværre ingen af de produkter hjemme Og alt hvad der hedder indkøbscentre osv her i området har lukket her kl. 17.00.


Men jeg vil klart bruge dem til en anden gang.

0
0
Svar på denne tråd
 
 babyolie
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 17:22
så nu har jeg smurt hele fjæset ind i babyolie jeg ved ikke hvad jeg ligner, men jeg håber det hjælper...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 17:25
er baby olie og ikke zink salve, tror jeg osse at det bør have nogenlunde samme virkning som vaseline... Mon ikke...

Breeding stocks for life
0
0
Svar på denne tråd
 
 Brug ikke zinksalve
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 17:44
Brug ikke zinksalve, da det virker udtørrende. Held og lykke.

Venlig hilsen
Trine
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider