Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hoste!
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 21:12

hvor panikken er i med hoste?

hoste på stald (et rallende host EN gang)
hoste ved trav.


der er andre heste i stalden der hoster


indeklimaet i stalden har ikke været optimalt (noget indelukket+tempertursvingninger)

Dyrlæge hvornår

Stævneframelding hvornår..

hesten virker ellers "frisk" og vågen er måske lidt hævet .

0
0
Svar på denne tråd
 
 hoste uha!
Forfatter: 
Dato:  10-11-2005 09:20

Jeg har allergihest, så er MEGET obs på hoste! Jeg ville ringe til dyrlægen NU og få hesten tjekket, evt med en endoskopi og i samråd med dyrlægen få gjort noget ved indeklimaet i stalden (mere luft, fejeprocedurer, spåner, vandet stråfoder osv).

Hoste er på ingen måde til at spøge med, og kan koste hesten livet, hvis man er uheldig! Der skal reageres med det samme, og det kan kun gå for langsomt!!!

Håber I slipper med skrækken!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hoste..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2005 09:39

vi har i sidste uge maset med syge heste.. hippie hoster... har haft feber en enkelt dag, jeg troede først at det var støv men det viser det sig så det ikke er... en hoste hest skal man ikke kræve noget af, da det kan sætte sig som kronisk..

marshall har bare været så syg, det har været forfærdeligt, det viste sig at være halsbetændelse.. dyrlæge hele weekenden og mange bekymringer... vi skal holdes i karantæne til der er gået 10 dage efter sidste feber dag,,, i morges var der ingen der havde tmp forhøjelse, så jeg håber..



Sussie



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoste...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2005 11:03

Jeg er middel hysterisk - hvis man altså kan være det

.

Fordi hesten hoster en enkelt eller flere gange for den sags skyld - tager jeg mig ikke af, hvis det bare er en enkelt gang jeg er ude for det. Er det derimod noget der sker af og til (læs:3-4 gange om måneden) eller efter at jeg har varmet hesten op - så skal der undersøges om strøelsen er ok (både halm og hø/wrap), hvis ikke der er noget at finde her - så er det dr-dyrs tur til at tage affære.

.

Er der som du selv skriver andre heste i stalden der hoster - ville jeg tage affære med det samme. Du skriver at der er indlukket i stalden - smæk dørene op. Heste tager ikke skade af frisk luft - de går vel også ude om dagen? Bare sørg for at der ikke er noget åbent i begge ender eller sider af stalden - så der bliver træk. Jeg har min egen stald og her står døren og alle vinduer i den ene side altid åben.

Hvis hestene hoster og I ikke kan få gjort noget ved grunden til det - så flyt. Du ødelægger din hest hvis den får luftveje ødelagt.

Stævner er udelukket med en hest som hoster - den er jo syg.

.

Jeg kom lige til at se at du skriver et RALLENDE host - det tyder jo helt klart på slim eller betændelse = dyrlæge nu.

.

Hilsen

Daniela


90 % af alle fejl sker over sadlen

Kig forbi min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd
 
 hysterisk?
Forfatter: 
Dato:  10-11-2005 12:47
jeg er ikke hysterisk hvis en af mulerne hoster en enkeltgang eller 2, men hvis de bliver ved så er jeg overpylret.. nok fordi Julie sidste år blev meget forkølet, og endte med at skulle gå med dækken for ikke at det skulle blæse koldt på hende...

og i år snotter Elliei, så hun har fået et dækken også... såå... lidt fjale er man vel altid...

hellere gøre lidt for meget end lidt for lidt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  10-11-2005 12:57
hvad er holdningen så til de hostende heste.. bliver I hjemme eller tager I dem med ud til andre? forventer I at I bliver advaret om, at der er hoste de steder I kommer ?


Sussie



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hysterisk, næ ikke endnu
Forfatter: 
Dato:  10-11-2005 16:50

Min pru hoster en gang eller to i starten af traven, hvis jeg ikke har skridet ham varm nok, så her er der fast ca. 20 min. skridt før trav, så hoster han ikke ;)


I øvrigt kender jeg til et par stalde, der i øjeblikket har en del snottede og hostende heste, så måsker er der en virus i omløb? Eller de svingende temperaturer, dårligt indeklima?! -ved det ikke..


Hvis min hest hostede rallende og var snottet, ville jeg nok holde ham i sin egen stald, indtil det var ovre og/eller en evt. diagnose var sat. Ingen grund til at smitte andre ;)

Og ja, jeg ville da gerne informeres om evt. sygdom, hvis jeg/min hest kom i fremmede stalde, klart!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tæller til 10
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 22:12

Tja det jeg var bekymret til mht temp. Var at hun af og til har det varmt.. (planen er at hun skal klippes). Men vilel da være rart om jeg kunen udelukke vira/smitsomhed.

Er dog kommet frem til at hvis det ikke er gået i sig selvså får hun dyrlæge besøg mandag (med mindre hun får feber og så bliver det selvfølgelig akut dyrlæge inden)


Sandsynligheden for at det er virus er ret stor (efter at have snakket med de andre stalde på gården) Og da hun jo er ung og i meget god form så kommer hun sikker fint over det med arbejdsfri.

Men jeg må nok heller holde lidt øje med om der fortsat er hosteheste .. evt. smitsomme sygdomme kan jo udvikle sig :-S.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hoste og
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 22:20

hævet er her i huset lig med at blive hjemme.


Føj hvor er vores heste tit blevet smittet med hoste efter at have været "med i byen" (kåring, udstilling). Mange er ligeglade med at deres hosteheste kan have en smittende virus :-(






Et andet kinesisk ordsprog:
Den, der ikke siger ret meget, er temmelig tavs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 daniela...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 18:12
mht stævner... er netop derfor jeg spørger HVORNÅR i melder fra op til et stævne .. Jeg kunne måske have nået at melde fra inden anmeldelsesfristen.. men jeg forventer den når at være 100 iorden .. MEN hvor lang tids reconvalesens(staves?) forventer i hosteheste har efter en mild infektion?
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider