Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Næseoperation - hvor meget koster det?
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 15:23
Jeg håber på at jeg en gang i livet (forhåbenlig om ikke alt for mange år) kan få foretaget en næseoperation. Jeg hader min 'grisenæse' som pesten, og ønsker den lavet om, mere end noget andet. Min selvtillid er helt i bund over den, tit er det dens skyld at jeg eksempelvis ikke gider tage i skole, i byen eller til fest. Jeg véd at det er det eneste jeg kan gøre for at få min selvtillid bare en smule bedre - desværre. Jeg har været ved at undersøge priser osv. her på nettet og de ligger fra 16.000,- kr. og opefter for en operation. Kan man på nogen måde få økonomisk støtte til sådan et indgreb, når det nu har indflydelse på min skolegang, og ja også på mit job og mit socialliv? De 16.000 er jo for en lille operation, men hvad tror i ER en lille operation? Jeg ved at der ikke skal flyttes knogle, men blot lidt 'væv', eller hvad det hedder. Andre der har fået foretaget et lignende indgreb? Hmm... - Tine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan kun frarådes...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 18:51
Jeg kan på alle måder kun fraråde dig at blive opereret!

Det lyder ikke som om, det i virkeligheden er din næse der er problemet. Jeg er sikker på at du har en ganske pæn næse, og at det kun er i dine egen øjne at den virkelig er så grim, at du "ikke må have lov" til at vise dig i skolen, byen osv!
Ud fra det du selv skriver, lyder det som om dit problem er din selvopfattelse, og IKKE din næse.

Prøv at tænk på dine venner, din familie og dem du holder af; Ville du elske dem mindre hvis de have en stor/kroget/skæv næse? Nej vel?
Og de har det på samme måde med dig!

Gør det endelig ikke! Så brug hellere pengene til at få noget hjælp til at arbejde med din selvopfattelse / selvtillig og selv-ACCEPT!

Hilsen Julie
0
0
Svar på denne tråd
 
 næseopration
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 18:56
Nu er jeg født på en måde der gør at jeg har fået lavet en del næsekorektioner..og det er væv og brusk de retter på.Evt "brækker" de næsen for at rette ryggen.Udover det rasper de knoglen (med en slags høvl)så næseprofilen bliver "rigtig".

Når det så er sagt-synes jeg VIRKELIG du skal overveje det.Det gør PISSE ondt, resultatet kan du først regne med efter et år og der er altid en risiko ved oprationer.

Men under alle omstændigheder skal du først tage en snak med din egen læge der kan fortælle dig nærmere hvad der KAN rettes (hvilket ikke er alt.).

Håber det besvarede dine spørgsmål lidt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kender
Forfatter: 
Dato:  04-11-2005 11:02
... godt fornemmelsen, for jeg hader også min næse 8-)

Jeg vil bare ikke have nogle til at skære i den..

Jeg tror ikke at der findes tilskud til plasticoperationer, når det er for at tilfredsstille forfængeligheden.

Men jeg tror heller ikke at du skal kigge så meget på pris - mere på hvor dygtige kirurgerne er. Det kan jo godt gå galt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2005 17:14
Jeg ved ikke med næseoperationer, men en bekendt af mig fik tilskud til en brystoperation, fordi hun havde det så dårligt over ikke at have nogen barm (en A-skål var alt for stor til hende!) Hun fik 45% dækket og fik en c-skål! Hun fik tilskud fordi hendes psykiske helbred var i fare.

Hvis du virkelig, virkelig efter ÅRS overvejelser ønsker at lave din næse om, så gør det. Men (nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, men gætter på 16-17 år?) jeg synes du skal vente, til du bliver lidt ældre. Fordi du måske fortryder. Du bliver jo mere moden og dit syn på tingene vil ændre sig. Du vil ændre en del af dig selv på en måde, så det aldrig kan ændres tilbage igen. For mig er det en sindsyg stor beslutning, som skal overvejes og overvejes og overvejes...evt. mens du sparer sammen. Tager det dig 3 år at spare sammen, så er du 3 år ældre og klogere og har måske så slet ikke LYST til at lave din næse om. Måske har du fundet en kæreste, der elsker din næse! Og så kan du bruge pengene på noget andet. :-)


Tænk meget over det, snak med din læge, snak med en plastikkirurg og brug så et år eller to på at tænke over det. :-)

Camilla


- NU MED HUND!!! :-D



Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Næsekorrektion
Forfatter: 
Dato:  04-11-2005 20:18
hej Tine! Jeg fik i sommers rettet min næse hos århus special læge center fordi der var en bule på den, der gjorde at jeg ofte blev mistaget med en udlænding. Jeg følte at ALLE så hvor grim og stor den var og at jeg blev husket som : hende med den grimme/store næse.

Efter at jeg har fået den lavet er jeg SÅ glad! Jeg kan nu gå blandt andre folk og smile! det er stort : ) Min selvtillid er blevet 1000 gange bedre. Du skal selvfølgelig overveje det nøje men jeg kan kun sige: Gør det! Jeg gav 19.500 kr. Det eneste der gjorde ondt på mig var at få fjernet stingene på undersiden af næsen. Der er faktisk ikke noget ar : )

held og lykke med det!
0
0
Svar på denne tråd
 
 tilskud...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2005 21:39
Du kan måske få tilskud til det, hvis du siger at den generer dig når du sover. F.eks at du snorker eller næsen piber og du nogengange har svært ved at få luft når du ligger ned..
Tag da en snak med lægen om det, han skal henvise dig hvis du skal have tilskud mener jeg..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Katja...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2005 12:00
... jeg formoder at myndighederne vil kræve en form for bevis for en sådan påstand, og en læge vil nok hurtigt kunne gennemskue, at Tine godt kan få luft

Jeg tror at vejen frem til tilskud fra det offentlige er det med de psykiske problemer - som der jo også ser ud til, at være nogen af. Desværre.

Sygeforsikring Danmark giver også tilskud, men man skal have været medlem i et års tid mener jeg - og selvfølgelig i den rigtige gruppe. De godkendte operationer er der en liste over her:

www.sygeforsikring.dk/ Default.asp?ID=185
0
0
Svar på denne tråd
 
 Et billede...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 15:50

Tak for svarene allesammen. Jeg er kun knap 16 ja, men jeg føler alligevel at jeg må gøre noget for jeg kan ikke blive ved med at leve med den her næse. Jeg er SIKKER på at jeg aldrig vil kunne fortryde en operation som denne, for jeg hader min næse som pesten. Men ville i ikke også gøre det? Se bare her:



Ville i føle at i ligesom havde andre valg hvis jeres lignede min ^?


- Tine...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa Tine
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 16:04

Jeg kan godt forstå dig og har du det skidt med dig selv så gør det!!!

Jeg var så skide uheldig at styrte på min knallert for år tilbage

det gjorde at jeg brækkede næsen... i første forsøg satte de den bare på plads, med det resultat at jeg ikke kunne trække vejret igennem næsen... i andet forsøg prøvede de så igen, at korregere den så jeg kunne trække vejret, med det resultat at nu fungere halvdelen af næsen... plus jeg har det største bule på den ene side men da de ikke "gad" søtte min næseryg ordentligt op på Viborg Sygehus falder den så bare sammen igen.. de mener ikke de kan operere mere på den så jeg har valgt at gå til en god kirug efter jeg har født, og få det ordnet en gang for alle... dog velvidne at der er en risiko at det aldrig blir helt godt igen.

PØJ PØJ


Mosegaards Miabell
og
Evita Ara


What dosent kill you makes you stronger!!

WWW.TRAVNYT.DK



0
0
Svar på denne tråd
 
 forstår det ikke!
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 16:11

Jeg tror man er nød til at se resten af ansigtet for at bedømme næsen - for umiddelbart syntes jeg at din næse ser fuldstændig normalt ud.


Jeg har virkelig siddet og gennemstuderet dit billede for at se hvori fejlen skulle ligge???



0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er det jo...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 16:17

...umanerligt svært at bedømme en næse uden at se resten af tilbehøret! ;-)

For jeg må da ærligt indrømme at næsen på billederne i mine øjne ser lille og fin ud! Smuk og velformet med den fineste linie ned over næseryggen. Hvad havde du tænkt dig at bytte den ud med? En lille intetsigende dut som f.eks janet og Michael Jackson har (altså før hans faldt helt af... ;-D ) :-)

Men som sagt...jeg kan jo synes alt det jeg vil, at du har en flot næse, men hvis DU ikke kan leve med den, så er der da ikke så meget at diskutere. Ser du, jeg ved nemlig, at uanset hvilken næse du har, så er du stadig det samme menneske, og derfor betyder næser, øjne eller mangel på samme ikke noget for mig. Men jeg kan godt lide et ansigt med en flot karakteristisk næse i stedet for en lille intetsigende barbiedut! :-D ;-) Men hvis en ny næse gør, at du pludselig får selvtillid nok til at gå stolt op og ned ad gaden og se på og smile til alle du møder, at gå ud og feste og smile og grine uden at være selvbevidst og attage initiativ til nye venskaber, så få den fikset! Andre mennesker er totalt ligeglade med hvilken næse du har. Det er jo ikke dén, de vil være venner med, men hvis du ikke kan modtage og give venskab fordi du TROR at alle bare glor på din næse, ja...go for it! Det her drejer sig om din selvtillid og dine følelser og derfor er det ret ligegyldigt hvad andre tror og synes. :-)


Camilla



- NU MED HUND!!! :-D



Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Er der ikk
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 17:41

nogen billeder af hele dit ansigt...så er det nemmere at bedømme din næse...




:-) En gang hestefreak-altid hestefreak :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider