Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Barbere hest hvornår????
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 21:05
Hej Allesammen

Hvornår begynder i at barbere jeres heste?
Min har allerede sat en meget lang pels,og bliver meget våd ved ridning og hun bliver hurtigt forkølet hvis hun står og er våd i længere tid, derfor overvejer jeg at barbere hende i slutningen af denne måned,for at hun så hendes pels er vokset lidt ud til det bliver rigtig koldt. Er det for tidligt? eller er der andre som barberer snart også?
Hun har fået et regndækken på nu.

Mvh Christine :-)
0
0
Svar på denne tråd

Barbere??
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 21:07
Mener du ikek klippe??

AT barbere, så kommer ALT håret af..

Når man klipper bliver håret klippet af i en hvis længde..

Anyways jeg hverken klipper elelr barbere min pony.. hun hendes hovskæg når det irritere mig når jeg skal rense hove på hende..

Mine billeder<- se og frygt :D

Medlem af Smårytternes Klub
0
0
Svar på denne tråd

Forrige wekend
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 21:08

blev den første pony klippet.

den havde allerede tyk pels og svedte så meget at den var umulig at få tør igen efter ridning.

det er ikke så smart, da vi skal køre med den i trailer til og fra ridning.

IMC
0
0
Svar på denne tråd

ja det er vist
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 21:09
tiden nu.
Jeg sælger div barbermaskiner dagligt nu!
Men ham jeg pt rider, han har stadig ikke brug for det, men kan godt se, at der er et par andre i stalden, der er ved at være ved "punktet".
Mvh. Tine

Sæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4-7/8-05 på sjælland
tråd om HN-træf:HN-træf
0
0
Svar på denne tråd

klippet barbere
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 21:10
Ja klippet/barbere troede det var det samme?

Inger: Ja okay så er jeg ikke alt for tidligt på den kan jeg høre:0)
0
0
Svar på denne tråd

Min blev klippet sidste week...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 22:08
-og jeg har klippet to ponyer.

Jeg har i år klippet Linsen lidt før end jeg plejer fordi jeg skulle til stævne og hun svedte meget allerede...

Jeg plejer at have den tommelfingerregel at jeg klipper hesten når den ikke længere kan nå at tørre på den tid jeg bruger på at skridte af.... Dog klipper jeg aldrig efter nytår, så er det ved at være tid til at klippe (evt anden gang) henne omkring jul gør jeg det hellere der i stedet for at vente.

Årsagen er at der er koldest i januar/februar, så det er tosset at have en "skaldet" hest der. Du risikerer også at ødelægge sommerpelsen hvis du klipper for sent om foråret...

Tine
0
0
Svar på denne tråd

Klipning
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 22:43
Klipning og barbering - er vel et fedt hvad man kalder det, men det er jo faktisk en barbering, man klipper jo ikke med en saks :)

Man klipper når vinterpelsen er sat midt på efteråret, og een gang til lige før jul hvis den altså er groet ud igen.

Man klipper som andre også nævner ikke senere end til jul, da man risikerer at ødelægge sommerpelsen. Nogen heste sætter dog så meget pels at de skal være klippet året rundt for at have det godt med at arbejde. Dem klipper man i så fald hver gang pelsen er groet ud.

"It's not why you're weak, but what will make you strong"
U2

Søger fuldtidsjob som webprogrammør i Århus Amt.

Freelance webdesign tilbydes.

mangatoon - design afstemning
0
0
Svar på denne tråd

klip klip klip klip en hest
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 00:00
For 14 dage siden klippede jeg pelsen på halsen. Så kan Star Shine gå til ca. slutningen af September (med lidt held) inden resten af bamsepelsen falder. Dog er jeg ikke helt sikker på, at jeg kan vente så længe i år :-( Allerede i starten af august havde han en dejlig tyk pels, som var svær at skridte tør.

Jeg har desuden fået første bestilling på et stk. pony-klip allerede, hvilket bliver en af de nærmeste dage.

Jeg vil helst vente så længe som muligt med at klippe, da Stars bedste ven og Star har en "dejlig" hobby/konkurrence om, hvem der kan smadre flest dækkener/grimer... - der røg 2 overgang, 2 vinter og 2 fleece dækkener for mit vedkommende sidste vinter og på folden (hvor de er 5 drenge) røg der ca. en grime til sammen om ugen!

Mette

Ridemærkebøger købes - ikke nummer 6 og 11 - send besked!

0
0
Svar på denne tråd

Til Tina (Uden heste)
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 06:51
Nej man klipper med en kreaturKLIPPER og ikke en barbermaskine.. (Som mænd bruger)

Mine billeder<- se og frygt :D

Medlem af Smårytternes Klub
0
0
Svar på denne tråd

Kom lige
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 07:01
Til at tænke på, hvilke dækkener de klippede heste så har på nu, når der lige har været dage med op til 23 graders varme, og der skulle blive rimelige gode dagtemperaturer igen i næste uge..

Mine bliver klippet midt eller sidst i oktober..

Lev imens du gør det
elsk imens du tør det
0
0
Svar på denne tråd

Silas1
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 08:17
Da det var varmest havde min et bomuldsdækken på. Den har nu et ulddækken på.
De store vinterfrakker finder jeg først frem når det bliver koldt!

Jeg tror den fik sat pels så tidligt i år fordi den frøs i den sidste uge i juli da den stadig stod på græs...

Tine
0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 09:16
Tusind tak for jeres svar allesammen:0)
Jeg klipper heller ikke senere end nytår,da det jo ødelægger sommerfrisuren.

Jeg havde tænkt mig lægge overgangsdækkenet på, når jeg har barberet,også lægge et ekstra fleece inde under hvis det blir koldere,så jeg venter med det tykke vinterdækken til det blir rigtig koldt.

Mvh Christine
0
0
Svar på denne tråd

Jeg overvejer..
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 11:57
at gøre det i weekenden, men det bliver nok først om en mdr alligevel 8-) jeg har lidt svært ved at tage mig sammen til det..

Men han får bare et regndækken på og når det bliver køligere et uldtæppe under..

Ytringsfrihed er ikke lig med ytringspligt ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Ikke foreløbigt...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 12:07
... for erfaring fra sidste år er, at jeg får pænt travlt med at klippe alle andre heste end lige min egen, så Felur får lov til at lege islænder-in-spe frem til sidst i november, når "klippesæsonen" løjer lidt af og jeg har tid og mulighed for at ride Felur noget mere :-)

Men jeg har 1. klipning i morgen og så er der foreløbigt to bestillinger i kalenderen.

Tænk... sidste år, så begyndte jeg først at klippe sidst i oktober. Jeg synes godt nok, at det er begyndt tidligt i år!

Fotografering tilbydes

CC-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider