Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er børn uden opsyn
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 13:54
i danmarks børnehaver, hvordan kan en 5 årig dreng voldtages af en måske udfra kommmende person ????

Fy for pokker, stakkels lille dreng.

Artikel.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

3 shetlændere sælges skriv for info
0
0
Svar på denne tråd

hvad i...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 14:02
himmlens navn sker der?????!!

sådan noget må bare ikke ske!!!

det burde være et hint eller vink med en vognstang til regeringen, om at der er for lidt opsyn i børnehaverne.

min søn er også 5 år. og bare tanke om at sådan noget kan ske, og så i børnehaven, er den mest forfærdelige tanke...

stakkels, stakkels dreng...
0
0
Svar på denne tråd

Det var dog forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 14:07
Jeg er sørme glad for, at vores børnehave ikke er så stor, og der altid er min 2 voksne ude...

Lev imens du gør det
elsk imens du tør det
0
0
Svar på denne tråd

Hvor sygt
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 14:11
Sikke en verden vi lever i - Hvordan i alverden kan det lade sig gøre :{-( stakkels dreng....

Specielle og smukke lamper/luftfugtere sælges
Godt for både øjne :) indeklima, samt suger nikotin o.lign.

Tågelamper
Hilsen fra Monica
0
0
Svar på denne tråd

uden opsyn
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 14:21
er de vist tit

Har bla. en dag ringet til vores "nabo" børnehaven for at høre om de ikke manglede to små børn - nej det mente de bestemt ikke - om de måske så kendete til de to der rendte rundt inde ved min hoppe der lige havede folet (for 5 dage siden) - jo det var måske nok deres ... jo jo - jeg har nu med store ord fortalt at jeg fratager mig alt ansvar for deres børn på min mark -- prøv at tænk hvad der kunne være sket hvis ikke hoppen var så rolig (børnene rendte rundt efter føllet)

Har også hørt om pædagoger der har mistet deres børn, ved at de var smuttet ud af børnehaven og om bord på et tog ??? uden nogen manglede dem før sidst på dagen ...

samt flere mindre udflugter af børn uden opsyn ???

Sælges : 2 DV føl og 1 4 års Hoppe. Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Børnehaver...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 14:21
Det er tragisk!

Det er der ingen tvivl om. Og sygt! Stakkels barn!

Og jeg vil give mo-cheri ret i at der er ALT for lidt opsyn i børnehaverne!

Jeg har ikke selv børn, men kan komme med et eksempel fra vores egen jord.

Vi havde lånt et eng-areal ud til den lokale børnehave, så de kunne komme ud og få lidt luft en måned hver sommer, fiske lidt i den nærliggende sø og hygge...
Det fik de lov til i 2 somre. Så var jeg tilfældigvis hjemme en dag de kom, og så hvordan det hele foregik.

Eng-arealet ligger i en mose, og der er mange åer, søer og vandløb.

En pædagog havde taget 12!!!!!!!! børn med, og forventede at kunne holde styr på dem selv :-@

Jeg så til med rejste nakkehår, hvordan ungerne løb helt uden opsyn ind mellem pilekrat (hvor der er bløde bundløse huller) og en var tilmed på vej ud i en sø 300 meter fra pædagogen :-(

Da jeg slæbte ungen (ret våd var han) hen til pædagogen sagde hun blot: "vi har skifte tøj med"

Jeg ringede selvfølgeligt til børnehaven og snakkede med den ansvarlige, og hun sagde at de 12 børn nok var lidt for mange, men at det var fuldt lovligt at tage 8 børn med pr pædagog, så det ville de gøre. De havde blot ikke haft personale nok den dag pga sygdom. Og det ville jo være synd hvis børnene ikke kom i mosen, når de nu var blevet lovet det...

Jeg var målløs! På stedet opsagde jeg vores aftale. Det resulterede blot i af børnehaven fik kommunen til at lave en legeplads i mosen, som de så kunne tage ud og bruge. Der er stadig mange børn pr. voksen, og stadig lige farligt i mosen....

Tja, jeg ville ikke være glad for at have et barn i sådan en børnehave...

MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd

hold da kæft
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 14:28
Hvem kunne dog gører sådan noget !? :{-(

Min lille bror er 9 år nu, Men da han gik i børnehave,Der var der fandme heller ikke særlig godt opsyn.

Jeg håber at dette får pædagogerne til at se lidt bedre efter det de har med at gøre!

*SNØFT*

Klem´Kristine/A-Mistake<´3 :D

Nogen der står og mangler en lille sød sort pony, til evt. spring eller dressur? tjek min præs!
0
0
Svar på denne tråd

Giv ikke pædagogerne skylden...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 14:45
Derimod kommunernes besparelser og nedskæringer...

Min søster er pædagog (Hun er godt nok på barsel nu, men følger stadig med i hvad der sker i hendes børnehave)... Og det er uhyggeligt så meget der skæres ned! Fra at have været 3 voksne på vagt i hele institutionens åbningstid er de blevet skåret ned til at være 2 om børnene om formiddagen og ved vagtskiftet møder kun 1 ind :( Det er en umulig situation at stå i for en pædagog at skulle holde øje med mellem 30 og 40 børn helt alene :(

Det er frygteligt med alle de nedskæringer, for det er netop det der gør, at opsynet ikke er optimalt i børnehaverne...

Pædagogerne gør det så godt de kan, men også de er kun mennesker... Og man kan altså ikke forlange de kan se hvad der sker rundt om hjørner og bag vægge...

Det er frygteligt hvad der er sket - og jeg er enig - det MÅ IKKE kunne ske!!! Men jeg er bange for at opsynet ikke bliver bedre før dagsinstitutionerne bliver tildelt flere penge...

Vi nægter ofte at acceptere en ide, udelukkende fordi det tonefald, hvormed den udtrykkes, ikke tiltaler os.
- Friedrich Nietzsche -
8-)
0
0
Svar på denne tråd

Ja det er...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 14:46
..en rigtig frygtelig historie med den 5 årige, læste den tidligere. Det er ganske forfærdeligt!

Og lige en til jer der skyder med skarpt på pædagogerne.

I den institution, hvor jeg arbejder er der lige nu 20,8 børn (alder 6 - 11 år) pr. voksen - tror I måske vi synes det er skægt??

Vi løber rigtig rigtig stærkt, og oveni at tage os af børnene skal vi også have tid til fustrerede forældre (og det kan jeg godt forstå de er!), og det helst med en smilende positiv attitude.
Og så er der lige alt det administrative arbejde også, som helst også skal foregå i institutionens åbningstid, da vi er blevet skåret i timer - igen igen..

Nomeringerne er skam ikke noget vi som institutionspersonale har bestemt - det er de kære politikere I skal skyde på, og tænke jer rigtig godt om næste gang I skal sætte kryds ved en af dem!

Mvh. Lotte_L

Araberhingst efterlyses! tryk her!

"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
0
0
Svar på denne tråd

I de børne-....
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 14:49
..haver og SFO'er jeg har erfaring med (og så vidt også BH-klasser, 1.-4.klasse..) der har jeg aldrig oplevet, at der var nok personale til børnene :-(

Jeg ved ikke, hvordan det hænger sammen, men har et bud på, at det:

a. enten er manglende økonomisk sans fra ledelsen til at varetage budgetterne
eller
b. ingen penge fra det offentlige til at køre institutioner/skoler m.v.

:-(

Jeg har heldigvis ikke selv børn - for JEG ville ikke finde mig i den behandling fra det offentlige!

Jeg synes absolut, at denne episode (voldtægten) er noget af det værst tænkelige - stakkels barn!!

Mvh Mette..

At forsvare en fejl - er at fejle igen 8-)
0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 14:53
Jeg aner intet om børnehaver og opsyn, men for pokker hvor er det der da bare for klamt..!! Tænkt at en eller anden idiot har samvittighed til sådan noget l.o.r.t.. Jeg kan blive så gal når jeg læser sådan noget.. :-*

Stakkels lille dreng... :{-(
Mvh Louise Lehrmann

affaldstræ bortgives. Kan lev gratis på sjælland, lolland og falster. Kontakt mig, vis det har interesse.

0
0
Svar på denne tråd

rædselsfuldt
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 15:00
stakkels stakkels barn...

har oplevet at personalet sendte min 6-årige datter ud at vente på parkeringspladsen, der ligger 300 m. fra intitutionen og IKKE KAN SES fra institutionen, fordi personalet tog fejl af en andens mor og undertegnede ved et telefonisk opkald til institutionen - min datter stod herefter temmlig fortvivlet og bange (fordi der måtte jo være sket mor noget) i næsten 45 min. og ventede og endte med at gå stortudende tilbage til institutionen.....det var de: "da meget kede af, at de kunne ta´ fejl af..."

'*!//** Nogle gange kan man som mor, på et splitsekund, forvandle sig fra en lille blid sag på 55 kg til en 350 m høj, sulten og aggressiv T-Rex.....

Puha.....støttende tanker til den "ramte" familie

Annette

rigtige piger rider hver dag

0
0
Svar på denne tråd

Lotte_L
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 15:01
20,8 børn pr pædagog ?:-)

Målløs blev jeg så lige igen :-@

Ja, så er 12 børn jo ingen ting... :-(

Ja, når jeg så tænker på hvor pylleret jeg er for mine heste, og deres ve og vel, så er det da godt jeg ikke har nogle børn!
Jeg var enten blevet hjemme, eller havde taget junior med på arbejde. (Det ved jeg godt ikke er realistisk - men alligevel...)

Jeg kan godt se, det er en håbløs situation for børnehaverne. Men så må man måske indskrænke aktiviteterne til nogle knap så farlige (som feks. at bade i moser) indtil der findes penge til flere pædagoger...

Men der gav du mig da lige lidt at tænke over!

20,8 børn - godt det ikke er mig!

MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd

Nu vil....
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 15:01
...jeg godt lige forsvare pædagogerne....!

Det, der er sket med den lille dreng er frygteligt. Der sker mange frygtelige ting. Nogle af dem sker i daginstitutionerne. Mange flere sker i barnets eget hjem.

Det er ikke let at være pædagog. Vilkårene for at varetage andre folks mest dyrebare eje er meget dårlige. De fleste steder arbejder med meget dårlige nomeringer. I vuggestuer hedder normeringen som regel 1 til 7. Altså 1 voksen til 7 børn. I børnehaver er normeringen som regel 1 til 11 og i SFO'er o.l ligger normeringen normalt på 1 til 19. Man skal varetage det enkelte barn, man skal sørge for rengøring, oprydning, passe forældrene op, skifte ble, lave mad, styrke børnenes udvikling på ALLE områder, være på legepladsen og tage på ture. Guess what? Det er ikke altid pissenemt at nå det hele! Jeg gad godt se jer med 11 (hvis der er én pædagog syg har man flere) 3-5 årige og så nå det hele perfekt! Man regner jo med, at en institution er et sikkert sted. Hvem havde drømt om, at en person fra gaden ville vade ind og voldtage en 5-årig? Det er jo ikke ligefrem noget man hører om ofte....trods alt...! :-)
For at få en hverdag til at fungere, så vælger pædagerne i inst., at (f.eks) puderummet må være uden opsyn. Med måske 8 pædagoger, hvoraf den ene er leder, og omkring 100 børn er det ganske enkelt fysisk umuligt at være alle steder på én gang!

Jeg er RET sikker på, at udover den stakkels dreng og forældrene, så er der INGEN der er mere kede af det end de ansatte i institutionen!
Og helt ærligt...pædagoger arbejder under de vilkår, der bliver fastsat af staten, som mener, at man da SAGTENS kan holde styr på 10-15 små børn fordelt over 400m2 samtidig med at man har en halv million praktiske opgaver, der skal løses, fordi alt hvad der hedder køkkenhjælp og rengøringspersonale er sparet væk af idioterne på Christiansborg!

Så i stedet for at hakke på pædagogerne, som er ved at løbe livet af sig selv, så hjælp med at gøre politikerne (og det er jo desværre især venstre og Konservative, der ikke synes, at vores institutioner er særligt vigtige!) opmærksomme på, at det her er hvad der sker, når man bliver ved med at skære ned på et ret vigtigt område, som i forvejen har alt for dårlige vilkår at arbejde under!

Min dybeste medfølelse til drengen, hans familie og de ansatte på institutionen!

Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Børnehave
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 15:23
Ja,jeg er ærlig talt også målløs over,at den slags kan ske.Det er forfærdeligt,stakkels barn og stakkels forældre.
Charlotte >:-(
0
0
Svar på denne tråd

en syg verden
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 15:38
vi lever i...

det har det altid været.
sådan ting har altid kunen ske og det er bestemt ikek første gang.

men frygtelig ja.!
men man kan lære at leve med mange ting.

Mvh Heidi & Kæmpe dyret Sandro.
Hvem sagde det ikke var størelsen det kom an på?

Medlem af D.Å.H.M
0
0
Svar på denne tråd

har....
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 15:48
ingen klager over min gamle børnehave..4-5 børn pr voksen..ingen hegn mellem os og skoven, lange gåture i skoven HVER dag(med pedagoer nok, selvfølgelig) og i de 30 år børnehaven havde eksisteret på pågældene tidspunkt 2 børn gået deres vej....så 0 klager til den(super børnehave)....så læser man et indlæg som dettet...så er det lige jeg spørger mig selv HVORDAN KAN SÅDAN NOGET SKE???? puha...godt det ikke er mig der har børn i de børnehaver(har heller ingen børn, heldigvis*s*).....
alt det for at spare penge..
så kan man bruge penge til sygehusregninger i stedet for med de børn der kommer til skade..?
ja, jeg fatter det ikke..

En gang hestefreak-altid hestefreake
0
0
Svar på denne tråd

Sussie..
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 16:37
Hmm.. ja.. det er vildt ik'!

Er spændt på at se om det ændrer sig ved kommunesammenlægningen - eller om det måske bliver værre (det kan det da nærmest ikke!)

Pladsen er også trang her - hvis det er rigtig dårligt vejr, så "vader" man nærmest i børn. De sidder overalt - vi har nemlig ikke stole nok (plads til stole nok) til alle - så de sidder på gulvet, i vindueskarme og hvor der ellers lige er plads.
Når det hele koger kan vi her være så "upædagogiske" at vise en film på i skolens filmlokale med 24 siddepladser, bare for at skabe lidt "luft" - sidst talte jeg knap 60 børn der.. ja ja - vi kommer da hinanden ved i den her institution *GG*..nå, nok om det!

Men husk nu næste gang I skal hen og stemme - det er ikke ligegyldigt, hvor I sætter jeres kryds.

Og sikke en masse gode indlæg der iøvrigt er kommet i den her tråd, der startede med så frygtelig en begivenhed!

Mvh. Lotte_L

Araberhingst efterlyses! tryk her!

"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
0
0
Svar på denne tråd

stakkels
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 16:46
Ja føj siger jeg bare, stakkels lille dreng. Hvem kan overhovedet finde på at gå ind i en børnehave, og regne med ikke at blive opdaget?? Måske er det en af medarbejderne, hvor drengen måske er bange for at sige det?? Håber i hvert fald de finder ud af hvem det er!

Jeg er selv pædagog og mor og ved hvor presset man er i børnehaverne. Som Camilla skriver, man skal bare være ALLE steder, og det kan ikke lade sig gøre! Jeg har endda som studerende, haft ansvaret for 20 børn alene. Tja ikke optimalt, men vi må gøre hvad vi kan for at få det til at hænge sammen.

Det undskylder ikke, at man ikke opdager, hvem der kommer i inst. Det er bare en forfærdelig fejl, og stakkels de pædagoger, der var på arbejde den dag!

Regeringen fylder flere og flere børn i inst. mens de skærer hver 7. stilling fra...Det kan aldrig komme til at hænge sammen.

Kh Katja aka. Castor the Champ.

Kig ind på DKs nye site KUN for kvinder
ekvinde
0
0
Svar på denne tråd

da jeg...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 16:56
Da jeg gik i børnehave, blev jeg låst inde på deres kontor hvis jeg græd for meget..
Noget tid før min mor kom og hentede mig, kom jeg så ud igen.. Hver gang der kom en forælder for, at hente sit barn, troede jeg det var min mor. Kan huske jeg sad og kiggede ud af nøglehullet og håbede på det var hende, som kom og hjalp mig ud.. :(

Nej, ikke alle børnehave er lige gode.. det har jeg da selv fået at mærke.. Følgerne af det, er nu at jeg HADER små rum, og fra da jeg var i børnehavealderen til jeg var 12, var jeg skrækslagen for når min mor skulle ud og handle, eller et andet ærinde. Jeg troede at hun forlod mig.. Ikke så fedt enda..
0
0
Svar på denne tråd

en af mine
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 17:38
veninder, havde sin 5 årige autistiske søn i børnehave (de vidste ikke at han var autist på daværende tidspunkt....han er en lille smule autist, men ik i den store grad...) , når han er i børnehaven, sidder han på en sofa for sig selv (hvilket pædagokkerne er træt af) ,han leger ikke med de andre børn, og siger kun noget når han blir spurgt....

så endag glemte de at holde øje med ham, og på en eller anden måde kravler han ud af et vindue.... og går heldigvis hjem til sig selv og sætter sig uden for døren og venter.....

Så da moren kommer for at hente ham, direkte fra arb... 3 timer senere går det op for pædagokkerne at drengen er væk... og så er der panik.....
de leder overalt i byen, politiet blir tilkaldt osv. og heldigvis finder de ham uskadt derhjemme, ventende på mor.....

Sådan noget må ikke ske.... og slet ikke det med den voldtægt, det er frygteligt... ja ved slet ik hvad jeg skal sige.... (overvejer kæftigt om min søn skal i børnehave, hvis ikke opsynet blir bedre) ......
0
0
Svar på denne tråd

Der er...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 21:02
...selvfølgelig nogle rådne æbler imellem.... Men jeg kan hulme' ikke forstå, at der ikke er flere forældre, der engagerer sig i bestyrelsesarbejde m.m. Så har man nemlig en REEL mulighed for at påvirke institutionens pædagogik. Men hvis man læner sig tilbage og bare brokker sig, så sker der jo ingen ændringer...

Jeg har hørt et par skrækhistorier - en dreng, der blev glemt (!!!), da han havde været inde og sove til middag, gentagne gange (det var én herfra, der fortalte det) og nu én, der er blevet lukket inde på kontoret for at græde og én, der fejlagtigt blev sendt ud på p-pladsen for at vente på en mor, der ikke kom! Jamen, hvad er det for noget! Jeg er så s*tans træt af regeringens "opi r*ven med børnene"-politik og jeg er så TRÆT af, at pædagogerne er en forfulgt faggruppe, som enten er pædofile hele bundtet eller nogle dovne, inkompetente fjolser! Langt de fleste er IKKE sådan! Langt de fleste tager faktisk deres ansvar og deres arbejde meget seriøst og er meget dygtige. Men som med så mange andre (bleskiftende mødre eller muslimer for nu at nævne to diskussioner, der lige har været oppe herinde), så er det de 10%, der ødelægger det for resten.
Jeg vil ikke forsvare pædagoger, der har gennemført sådan en "pædagogisk praksis". Efter min mening burde de opsiges på stedet. Heldigvis er de fleste af den slags tilfælde fra en pædagogik, der ikke er blevet benyttet de sidste 20 år. At tage fejl er menneskeligt, og selvfølgelig fortjener man en skideballe (og får den sikkert også) og man må give en undskyldning - man kan jo ikke gøre det om, men bestræbe sig på, at det aldrig gentager sig!

Realiteten på institutionerne er, at man får en vis pose penge til lønninger og en vis pose penge til alt andet. Hvis man sparer på alt andet for at få råd til mere personale, så kan man da glemme alt om det! De penge, der er tilovers, og som man gerne ville have brugt på en ekstra pædagog, bliver nemlig fluks genindraget af staten og næste års beløb er så noget mindre, for man brugte jo ikke det hele... 8-)

Det er så tragisk, når der sker noget, hvor børn kommer til skade, og det er så nemt at skyde skylden på pædagogerne på stedet. Efter min mening er der kun ÈN skyldig i denne sag, og det er den syge skid, der voldtog en lille 5-årig dreng!

Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

lige en lille kommentar..
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 11:24
...min far er pædagog, og der hvor han arbejder er der altid flere pædagoger/pædagogmedhjælpere både inde og ude, så der bliver holdt styr på ungerne. -så det er ikke alle steder der er SÅ mange børn pr. pædagog.. i øvrigt er de fleste pædagoger lovligt undskyldt, for det må virkelig være hårdt at ha øjne og ører åbne konstant, og holde øje med alle ungerne samtidig med man skal puste sår, krydse børn ind og ud, og snakke med forældre.

Kvæg/fjordheste magt

0
0
Svar på denne tråd

Nyt om drengen
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 12:21
Nyt om den stakkels dreng...

Nyt.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

3 shetlændere sælges skriv for info
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider