Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ejerskab
Forfatter: 
Dato:  28-03-2022 12:38

Hej Hestenetter

 

Vi har købt en pony som primært vores datter skal ride, og nu skal den ejerregistreres.

Vi synes ikke vores datter skal stå som ejer, mest pga. værdien da hendes søskende jo ikke har fået tilsvarende.

Kan man evt. sætte hende på men på en måde så værdien ikke er hendes i tilfælde af salg?

Jeg er ikke meget for at jeg skal stå som ejer, da jeg ønsker at undgå at værdien udgør en del af kun min bodel i tilfælde af skilsmisse (da dette nok ikke er helt usandsynligt).

Kan jeg godt sætte både min mand og jeg på som fælles ejere af ponyen?

Og her tænker jeg at vi fortsat skal dele ejerskabet i tilfælde af skilsmisse, dele udgifterne (som i hvert fald er vores mundlige forhåndsaftale) og dele pengene ved evt. salg. For ellers ville det jo være hip som hap når vi har fælleseje.

Vi har jo ponyen i fællesskab for at give vores datter gode muligheder for at dyrke hesteinteressen.

Vi har givet på den dyre side af 100.000 og har sikkert købt for dyrt, så det ville betyde et større dyk i min bodel og jeg ville nok ikke få tilsvarende tilbage ved et evt. salg.

Håber nogle har lidt viden :-)


Karma is a bitch - so I don't need to be

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2022 14:13

Spørgsmålet om både du og din mand kan stå som ejere af ponyen, og om jeres datter kan som mindreårig, kan I få besvaret hos SEGES, hvor I jo også skal registrere ejerskifte.

 

Når I står foran en mulig skilsmisse, ville jeg nok være forsigtig med at I ejer den fælles. En mundtlig aftale om at dele udgifterne kan hurtigt blive glemt i skilsmissen - eller i værste fald blive et punkt, man kan bruge til at ramme den anden forælder med. Hvad hvis den ene vil sælge, og den anden ikke? Eller den ene part efter skilsmissen ikke har råd (eller lyst) til at blive ved med at betale for at have en pony?

 

Nu ved jeg ikke, hvor gammel din datter er, og om børn overhovedet kan registreres som ejer af en hest, men jeg ville nok sætte den i datterens navn. Så er den hendes, og der er mindre at blive uvenner over som forældre.

 

Når jeg køber hest, anser jeg pengene som "tabt". Det vil sige, at jeg ikke opfatter hesten som en værdi. Både fordi det koster at have den, men også fordi jeg kan være heldig at få pengene igen ved et salg, jeg kan også risikere at den bliver usælgelig.

Lav en aftale med datteren om, hvordan pengene ved et evt. salg skal fordeles, da I jo har betalt den og også betaler for at have den. Samtidig kan jeres datter jo være så dygtig til at ride den, at hesten kan sælges til en væsentlig højere pris, det skal hun jo selvfølgelig have noget for.

 

SÅ: Sæt den i datterens navn, lav en skriftlig) aftale med manden om, hvordan udgifterne ved hesteholdet skal fordeles mellem jer. Gør det samme med datteren i forhold til et evt. salg af ponyen.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  28-03-2022 23:19

Tak for dit input. Det er nok også det jeg hælder mest til.

Vi har begge råd, han dog noget bedre end mig.

Jeg har alle de ting du nævner i tankerne, det er kun lige dette issue jeg er i tvivl om. Jeg er også enig i dit synspunkt om at pengene er tabt... det tror jeg bare ikke han er, så hvis det er min pony, vil han tænke at bodelingen skal være skæv, og min del skal være min. 100.000 mindre end hans.

Måske lidt negativt at tænke om sin mand, men der er desværre grund til det - og til at det sikkert ender i skilsmisse.


Karma is a bitch - so I don't need to be

1
0
Svar på denne tråd
 
 Puh ...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2022 16:09

... Det lyder som om I skal en hård tid igennem. Alt det bedste til jer!

 

Med det, du fortæller lyder det ikke gangbart at I bege står på som ejere, jeg ville helt klart sætte den i din datters navn, hvis det var mig, der stod i den situation.

 

Held og lykke med det hele.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Barn som ejer
Forfatter: 
Dato:  29-03-2022 17:04

Man kan sagtens registrere en mindreårig som ejer, begge forældre/værger skal bare skrive under på det.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis han er en klaphat
Forfatter: 
Dato:  29-03-2022 23:10
Så tænker jeg
-sørg for, at hesten står i barnets navn, hvis det er en gyldig mulighed.(spørg seges)
-er hesten en del af barnets private ejendom, hvorfor skal det så indgå i bodelingen imellem forældre ved skilsmisse? (Advokatvagten, spørg din skilsmisse advokat eller lignende.) Ved salg af pony skal pengene vel ind på en børneopsparing eller lignende?
-Hvis barnet er seriøs med en sport, så koster sportsgrene let x tusind kroner pr måned. Denne sport kan være en lindring ved familie besvær, men jeg ved ikke hvordan man ved skilsmisse tvinger begge parter til at betale fx 50% hver - og, hvad ved dyrlægeudgifter?

Puha.
Jeg håber at det lykkedes for jer voksne mennesker at holde barnets Helle ude af jeres stridigheder.

Knæk og bræk.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider