Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ny købelov
Forfatter: 
Dato:  17-03-2022 06:01

Hej,

Vi skal til at købe hest og den nye købelov er som sagt trådt i kraft.

Det er nu muligt at køber og sælger aftaler indbyrdes om der ydes reklamationsret og i så fald hvor længe.

Hvad ville I forvente som køber? Jeg skal købe en hest til omkring 50.000kr. og jeg ville personligt ikke have lyst til at købe en hest som beset, men ville forvente minimum 3 måneders reklamationsret.

 

SEGES anbefaler at der gives 3 måneders reklamationsret, som en rimelig frist for både køber og sælger.

Hvad tænker I som henholdsvis køber og sælger?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-03-2022 10:30

Jeg har ikke helt sat mig ind i de nye regler, men ville aldrig købe en hest som beset. Derimod ville jeg få lavet en handelsundersøgelse med røntgen. Og helt ærligt? Det ville jeg også kræve, hvis jeg stod som sælger.

Med hensyn til reklamationsretten er det nok en god ide at være nogenlunde enige om, hvad den skal omfatte.

Jeg har hørt noget om at det kan være en fordel som køber at få en sygehistorik på hesten, så man ved, hvad man har at gøre godt med i forbindelse med reklamationsret. Igen, det samme som sælger. Har sælger frelmagt hestens historie loyalt, kan køber ikke senere reklamere over de ting, som sælger har fået oplyst ved handlens indgåelse.

Husk at få alt skriftligt. Mundtlige aftaler er svære at bevise, og det er for svært at huske, hvad der præcist blev sagt i situationen.

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider