Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 træt af Hetzenettet?
Forfatter: 
Dato:  29-09-2021 20:15

jeg jeg den eneste som er ved at vøre dødtræt af at Morten DD fra molslab, lars Brøndum, Rune Engelebrech og hele det følge har fået skabt en fortælling om at de bliver personligt forfulgt at folk som repræsentere hestenettet?

 

de har gjort det populært at alle som ser frem til de store indhegninger med kvæg, heste og sågar bison og elge, omtaler ryttere eller alle som måske ikke er helt så begejstrede, som " hetzenettet".

 

Så vidt jeg er orienteret har INGEN person nogensinde sendt en trussel, en klage, en klage , et læserbrev på vegne af hestenettet, alligevel er det helt iorden at denne påstand får lov at eksitere uimodsagt?

 

helt ærligt, bør det ikke have en ende?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  29-09-2021 22:26

Jeg har ikke hørt dem omtale Hestenettet. Men angreb kan jo bruges som forsvar. Og gentager man løgnen tilstrækkeligt mange gange, så bliver det "rigtig" hen ad vejen. Smart at finde en gruppe man kan pege fingre af. Vel et af verdens ældste tricks.

 

Ærligt talt, så tror jeg ikke Hestenettet spiller nogen som helst rolle i den historie. Så mange bruger er vi vist slet ikke mere. Men spredning via Facebook - det virker og jeg har da set mange facebook-kontakter dele billeder og historier af og om dyr fra Mols. Og ingen af dem er brugere her eller nødvendigvis hestefolk overhovedet.

Jeg har været fan af og respekteret Morten DD for hans engagement, fortællelyst og uhæmmede nørderi, men nu er jeg godt nok blevet noget lunken på hans optrædener.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2021 08:48

Jeg kender absolut intet til hverken de omtalt personer eller "hetzenettet", men HesteNettet fik vist først sin "kulstatus", efter det mere eller mindre var dødt ud. Jeg tror, Montecarlo var nogle af dem, der først begyndte at omtale "os" i radioen, og så kommer HN unægteligt ofte op, når man søger på næsten hvadsomhelst trivielt og hverdagsagtigt.

 

Måske er HN derefter blevet en "ting" og et "folkefærd". Idk.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 More mig
Forfatter: 
Dato:  01-10-2021 19:17
Ind imellem - pro-rewilding må være faktaresistente, hvis de mener at der er hetz tråde her...

Ja, kan man trumle 500 kg og hjerne på størrelse med en valnød, så er man nok ikke bange for at sige dårlige argumenter imod.

Desværre er der ikke dramaquens som har oprettet tråde her.
Og fraset at dårlige argumenter nok vil blive modsagt, så er her jo ret fredeligt her.
Vi er jo sopre, voksne mennesker.
(fraset, når journalister spørger til abort spørgsmål, og svaret er hesteavl relateret... Det var lidt sjovt?)

Men, man skulle måske bede dem finde linket til Hestenettet.dk hetz tråde?
Så ser de måske nogle af de konstruktive tråde og ender med at tænke på fornuftige ting, fx hvor begynder voksne at ride? Hvorfor rider folk? Hvorfor sender voksne mænd deres qvinder ud i stalden, hvorfor kommer man glad tilbage??
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fnidder-fnadder
Forfatter: 
Dato:  05-10-2021 08:41

Jeg har heller ikke hørt/set HN omtalt de nævnte personager - men nu holder jeg mig generelt også på lang afstand af den slags tosser

 

Og til Dr. Who: Pro-rewilding ER faktaresistente, ellers var det jo forlængst døet ud.

Kun tosser inde fra asfaltbelagte villaveje kan da tro på at disse projekter er til gavn for dyrene

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 uhh jo..
Forfatter: 
Dato:  22-10-2021 07:55

jeg har været i en del diskussionener inde i gruppen for biodiversitet.. og jeg er blevet kaldt en såkaldt "hestepige".. fordi jeg argumenterer imod deres snævertsynethed.. og ja jeg ønsker masser af natur og nej jeg ønsker ikke store indhegnede skove hvor det eksisterende vildt hegnes ude (jeg kan bedre forstå enkelt hegn vildtet kan springe over/under).. og mine argumenter at finde en helhedsløsning.. og de kommer med modargumenter hver gang og jeg bliver beskyldt for at jeg får argumenterne, men de svarer faktisk ikke konkret på mine spørgsmål.. for jeg har stadig ikke fået hvorfor der ikke kan laves en helhedsløsning hvor klima, dyreliv, biodiversitet, tømmer, fritidsliv osv går hånd i hånd..

Så ja jeg er en af de trælse hestepiger, og jeg har faktisk skrevet til en, at så længe han kører den retorik og hetz med øgenavne, så graver han grøft istedet for at bygge bro..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ros til Lene
Forfatter: 
Dato:  22-10-2021 08:45
Kære Lene.

Ros til dig.
Det lyder somom du er nysgerrig og logisk tænkende og stiller spørgsmålstegn, hvor spørgsmåltegn mangler.

Men, det er da skræmmende, hvis folk går til modangreb.
Hvis deres argumenter var geniale, så burde forklaring af argumenter da være nok??

Men ja,, der mangler lidt grundlæggende sammenhængende tænkningen i viden og evidens, og så en samlet plan.
I stedet for politisk korrekte ideer udvælges og bruges som fundament - og guderne forbyde år folk modargumentere de politisk korrekte ideer, for de er jo udvalgt til at være korrekte?
Jeg vil nu også helst have gennemtænkt...

De nationalparker er en øjenbæ for rationel tænkning - men ønsket om at tage hensyn til lokal natur, osv deler vi ironisk nok.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har jeg så ikke lige fulgt med
Forfatter: 
Dato:  29-10-2021 22:08

I pressen. Men det er jo ret tydeligt at fx Morten DD, kun har interesse i de større græsædere i kraft af, at de lægger ekskrementer, som hans elskede insekter og kryb kan formere sig i, og at de gøder habitaterne/nedgræsser dem.

 

Men jeg er altså ikke stødt på, det er folk fra hestenettet, der hetzer dem i Mols Laboratoriet. Der har været nogle dyreværnsfolk, og mindst en dyrlæge, der tager kraftigt afstand fra, at man slipper store dyr løs, og lader dem passe sig selv.

 

Der er også et nærliggende ridested, og en hel del børnehaver og almindelige mennesker (hundeluftere mm), der er voldsomt utrygge ved at skulle dele areal med store dyr med klove og hove. (Og horn).

 

Personlig ville jeg ikke have noget imod, at der dyr på friland, hvis de, som der også står i dyreværnsloven tilses dagligt, så de har adgang til vand og foder- og pleje. Det andet er sygt!

 

Men jeg må vist læse op på sagen, hvor kan man læse mere? Links?


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider