Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Min hest graver huller??
Forfatter: 
Dato:  06-09-2021 17:25

Hej alle.

 

Jeg ved ikke om jeg spørger dumt nu, men jeg er en anelse bekymret. Min hest er igang med at grave huller i jorden, både store og små. Jeg har læst mig lidt til at det kunne være for at lede efter rødder, eller fordi han ikke får nok mineraler eller så han kan rulle sig i dem. Han bliver fodret på kun græs og wrap/hø.

Har i nogen ideer om hvad det kunne være? Hvis i vil hjælpe mig lidt så vil jeg gerne svare på spørgsmål om foder, opførsel, alder og hvad end der kunne føre mig til svaret på hans gravning?

0
0
Svar på denne tråd
 
 vitmin-mineral
Forfatter: 
Dato:  07-09-2021 08:19

Det kan skyldes flere ting som du også selv nævner.

 

Et godt sted at starte er dog at give hesten et vitamin-mineralprodukt så den er dækket ind med dette.

Vores heste har brug for vitaminer og mineraler også selvom de går på døgnfold.

Ved at have dem på en afgrænset areal forhindre vi dem i selv at kunne opsøge de vitaminer og mineraler som den ellers ville vandre for at finde. Samtidig vil en hest som bliver redet have et øget behov for næringsstoffer ift til en hest som ikke laver noget.

 

Der findes utallige vitamin/ mineraltilskud og du kan få lagt en gratis foderplan ud fra din hests behov hos de fleste foderfirmaer eller kontakte en uvildig agronom som kan vejlede dig på tværs af foderfirmer.

 

Hvis du har mistanke om at din hest kan have underskud af mineraler kan det også være en fordel at få taget en blodprøve hos dyrlægen. Dette kan også være en hjælp for en agronom til at vælge hvilket foderprodukt der vil passe din hest og om den evt har brug for et boost.

 


Cand. Agro og hestemassør.

1
0
Svar på denne tråd
 
 sådan en har jeg også
Forfatter: 
Dato:  22-10-2021 07:46

jeg har også sådan en graveko.. og hun gør det når hun keder sig.. hun går ellers i løsdrift, med selskab hele tiden og mangler heller ikke mad...

 

Men pudsigt nok efter hun er begyndt at blive ridepony og blive brugt, så er hun holdt op.. de dage hun har fri, står hun ved ledet og venter på selskab.. en klog pony, der skal aktiveres, så det er næsten synd for hende de dage hun har fri, men med 5 heste/ponyer der skal rides og yderligere to der skal snakkes med og vi er kun to til det, så må hun altså nøjes ..

 

Men det med at grave huller er en meget uheldig ting, da det godt kan låse deres lænd når hullet bliver dybt nok.. så vær lige obs på dette...


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider