Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jordfold og stier
Forfatter: 
Dato:  18-07-2020 11:53

Hejsa, er der nogen som har en god ide til at bevare folde og stier uden græs? Min ene pony kan ikke tåle græsset og jeg har græs på alle folde og stier hvor den går, så jeg mangler lidt en løsning til at holde græsset nede.. jeg tænkte selv tallerkenplov til havetraktoren, men bliver jorden så meget ujævn til de små ponyben? Er der nogen i samme situationer som kan fortælle hvad de har gjort? Pft 😊 mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2020 09:14

Bruger du Facebook? Der er en del grupper, hvor de diskuterer

og deler ideer og teknikker.

 

Jeg ved, mange harver, mens andre sprøjter græsset væk.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jordfold
Forfatter: 
Dato:  19-07-2020 23:54

Tak, jeg har faktisk også skrevet på FB og fandt ud af at man sagtens kan pløge folden, skal bare gøres med jævne mellemrum, indtil græsset et helt dødt, men tak for respons 😊👍🏻 mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pløje???
Forfatter: 
Dato:  20-07-2020 07:13

Jeg ville aldrig overveje at pløje en fold, som der skal gå heste på inden for kortere tid. Jorden vil blive meget dyb, så du risikerer seneskader. Hvis man pløjer jorden, så harver man bageftr, sår og tromler så den er fast igen og det er jo ikke det du er ude efter? Og så skal græsset vokse til, helst slås et par gange så det får et godt rodnet, så jorden kan bære en hest.

 

Normalt så harver man jorden for at fjerne ukrudt, det gør man fx også med ridebaner for at holde dem fri for ukrudt. Skal det have nogen effekt skal det i sommerhalvåret gør minimum 2 gange om ugen. Du er også nødt til at sprøjte kanten rundt under hegnet ellers gror græsset ind ude fra. Alternativt lægge fliser/måtter hele vejen rundt.

 

Jeg tænker at når græsset er væk, så er den billige og forsvarlige løsning, håndkraft.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider