Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hyggetråd - unyttige ting, dine dyr kan
Forfatter: 
Dato:  27-07-2019 09:46
Hyggetråd - unyttige ting, dine dyr er trænet til.

I kender det godt.

Man har nogle dyr.
Man arbejder hårdt på at lære dem fornuftige ting.
Og fjollet med at lære dem sjove ting.

Min mand har lært hunden, at møsmøs betyder, at den skal give mig et "kys" i ansigtet.

Jeg synes, det er lidt unyttigt.
Det havde været en sjov ting, hvis man kunne pege på folk, sige møsmøs og den kyssede folk.
-Men, uanset om det er min mand, mig eller de søde søskende børn, får den kommando møsmøs logrer den, og stikker snuden ind i MIT øre!
Min mand ville nok kategorisere det som nyttig og succesfuld træning!
Hunden anser det for at være humor... Hun morer sig hver gang.

Godmorgen fra Præstevænget af.
1
1
Svar på denne tråd
 
 jamen møsmøs
Forfatter: 
Dato:  28-07-2019 11:45

Jeg har (eller arbejder stadig på) lært min hest at tisse på komando - dvs vi kan (næsten konsekvent) tisse af inden hun kommer med ind fra folden - har dog endnu ikke testet det i praksis - altså i en vilkårlig situation :) men hvem ved en dag kommer det måske til nytte :) :) :)

 


Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
1
Svar på denne tråd
 
 Smart/klog stil
Forfatter: 
Dato:  28-07-2019 20:21
Det er da et smart trick, at lære hesten at tisse af på kommando.
:)
0
1
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2019 23:32

Jambette (strække og holde et forben ud foran sig). Det er mor-hests signaturtrick. Hun tilbyder det i stedet for andet, hun ikke synes er lige så sjovt (fx. at få renset hove) ;D Det var noget jeg aktivt lærte hende i sin tid.

 

Sønnike lurede den dog ret hurtigt af, så når han føler sig overset eller gerne vil have én af de dér go'e no'en, jeg har i lommen, tilbyder han den også i vildskab (gerne i følge af en brummen). ;D


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
1
Svar på denne tråd
 
 Gimme Five!
Forfatter: 
Dato:  31-07-2019 18:23

Forsøgte jeg at lære en af mine katte, da hun alligevel kom med en pote, og "Gimme Five" kun krævede, at hun løftede poten noget højere op, så det trænede jeg i nogen tid. Men katten kunne det ikke rigtigt, så jeg gik fra det igen. Et par måneder efter sagde jeg det, og hun kunne det. Hun tilbyder det gerne.

 

Så det er bare gryden, der ikke koger, når man holder øje med den.

 

Min søster anskaffede sig for nogle år siden en hundehvalp, og af uransagelige årsager, så kan min søsters hunde et trick: "Hvad siger den liiillle hund? Vuf" "Hvad siger den STOORE hund? VOV". Da deres gamle hund, så åbenbart følte sig overset/forsømt ifht hvalpen- så kom hun og tilbød, at hun kunne det trick. Det var lidt synd for hende! Hun var ikke spurt om det i årevis.


Mvh

Tine

2
1
Svar på denne tråd
 
 Min iltre hoppe
Forfatter: 
Dato:  01-08-2019 16:06

Min iltre hoppe lærte jeg at give hov, som en hund kan give pote. Jeg sagde 'goddaaaag' og rakte min hånd frem.

Hun blev dog for ivrig, så jeg måtte aflære det igen

Når jeg åbnede boksdøren var jeg ved at få en forknæ i maven og en hov i hovedet

0
1
Svar på denne tråd
 
 Min kat...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2019 19:38

kan lave high fives - men det er nu voldsomt nyttigt i hans optik, da det typisk udløser godbid.

 

Og så er der da vist et eller andet lille dyr, der har lært at give thumbs down på HN - de er da i hvert fald regnet ned i en lind strøm over den seneste tids indlæg....

 

/Dorte

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider