Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad er det for en plante?
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 15:00

Så tilspørger jeg HN-oraklet...

 

Da jeg flyttede ind på mit kontor, fulgte der en Svigermors Skarpe Tunge med. Den er dog langsomt sygnet hen (jeg har kun grønne fingre, når det kommer til de mest hårdføre af planter ), men pludseligt er denne fyr skudt op som en raket i de sørgelige rester af Svigermor:

 


Billede



Den er ca. 30cm høj og har næsten fordoblet sin højde på et par uger. Stænglen er træagtig, den er glad for vand og måske knap så meget for direkte sol.

 

Er der nogen bud på, hvad det kan være, og hvor stor den bliver?

 


Alt er gedeben.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm :-)
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 15:10

Billedet er lidt uskarpt, men kan det være en slags stuebirk? :-)


Spændende i hvert fald :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grønne fingre
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 15:30

Haha, du kan åbenbart godt lukke munden på en svigermor med skarp tunge.

 

Det ye skud ligner til forveksling de skud af "Falsk akacie" som jeg døjer med i min have. Det kan jo være at svigermoren var plantet i noget jord, hvor et frø har ligget og luret på en chance til at sætte skud.

Hvis det skulle dreje sig om et falsk akacietræ (Robinie), så bliver det 5-6 meter højt. Meeen måske ikke i en potte.

 

Lene



Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 16:00

Det er HELT klart et svigersøns-træ.. Disse kan kun vokse sig store og frodige, når svigermors tunge er stille.. :D


Michael

GO FOR IT!!



25
0
Svar på denne tråd
 
 Ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 17:44

Michael


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Plante
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 21:13

Meget morsomt, Gozone - aner man en smule frustration

 

Spirillen: vi må se. Måske en kødædende monster-plante

 

Lenuccia: Hæ, ja! og tak for et kvalificeret indspark. Jeg har aldrig set dem som 'børn', men det var også min første tanke. Nu må jeg vist hellere kaste mig over bonsai-kunsten - eller argumentere for et større kontor

 


Alt er gedeben.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Svigermor...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 11:04

Jeg er imponeret over at du kunne tage livet af Svigermors skarpe tunge - den er normalt temmelig sejlivet.

 


Livet er ikke en rejse mod graven, hvor man skal nå sikkert frem i en velbevaret krop, man skal komme fræsende sidelæns ind, fuldstændigt brugt op, totalt slidt ned, mens man råber; Wauv sikke en tur

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svigermor
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 09:33

Den nye plante kender jeg ikke, men lige som Marabou er noget imponeret over, at det er lykkedes dig at slå en "Svigermors Skarpe Tunge" ihjel . Den er da noget af det mest hårdføre, jeg har været ude for.

 

Birgitte


1
0
Svar på denne tråd
 
 Swiger
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 16:03

Tak, Marabou og Birlar.

 

Jeg er også ret stolt af min bedrift

 


Alt er gedeben.

0
0
Svar på denne tråd
 
 2273 dage.
Forfatter: 
Dato:  27-07-2019 21:45

Ja så lang tid er der gået siden opslaget blev lavet. Kirstine lever dit træ endnu ?

 

Og hvorfor sådan en gammel tråd pludselig kommer frem, det er da lidt sjovt.


...100% Oldenborg ... 100% hest...

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 skoven for bare træer
Forfatter: 
Dato:  28-07-2019 11:48

jaaa lever den endnu - din svigersøn :) :)

 

Det er kun lykkedes mig at aflive en svigermors skarpe tunge ved at stille den udenfor i frostvejr - det var ikke med vilje altså........


Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
1
Svar på denne tråd
 
 Plantesorg
Forfatter: 
Dato:  01-08-2019 18:47

Ja, det er da mystifystisk, at den tråd lige pludselig dukker op

 

Jeg må krybe til korset og indrømme, at jeg helt og aldeles har glemt alt om den plante (og om tråden). Jeg ophørte på jobbet og fraflyttede kontoret i april 2014, og jeg kan ikke huske, om planten var død på det tidspunkt, eller om jeg bare efterlod den
Så beklager, at jeg må lade jer lide i uvished. Jeg ville ellers gerne have fremvist et 6m højt træ

 

Svensen: sådan kan det gå, men det minder jo lidt om den gamle joke om svigermor, der står ude i regnen og bliver bedt om at gå hjem - måske er du alligevel blevet en lille smule inspireret til udåden ...

 


Nu med skovtursquarter

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Aaiiihhhh
Forfatter: 
Dato:  02-08-2019 07:10


Jeg ville ellers gerne have set et 6 meter højt træ i en potte.

 

Den kunne også godt ligne sådan et vi engang kaldte et pengetræ.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider