Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bolig, husdyr...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2019 14:47
Nysgerrig. Hvad er egentlig grunden til, at det ikke er muligt finde en bolig hvor kat og hund er tilladt?

0
2
Svar på denne tråd
 
 Bolig og dyr?
Forfatter: 
Dato:  03-07-2019 16:54
Du kan sagtens finde en bolig, hvor du må have både hund og kat.
Tit og ofte kaldes de for ejerbolig...

Spøg til side.
Jeg går ud fra, at du mener "finde en lejebolig"?

Som professionel udlejer, som fx er involveret i at eje nogle boliger med lejligheder, gider man ikke ting, der kan lede til klagesager eller generelt besvær.
En hund kan resultere i klager over gøen, en kat pisse i naboens altankasser og alle dyr slider på boligen.

Som privatperson, der bare har en bolig, der står tom et par år fx pga jobkontrakt langt væk, skilsmisse eller andet - så vil man heller ikke have noget, der kan genere klager, ekstra slid eller andet.
Med nuværende lovgivning er det næsten umuligt at smide folk ud, hvis de har boet der i over 2 år.
Så betyder det relativt meget, hvis der er klomærker i gulvet ved udflytning. For et depositum er kun på 3 mdr husleje, og ofte dækker privat udlejning kun lige udgifter til at have boligen stående.

Men hey, her på Hestenettet.dk er vi vilde med dyr.
Hvis der i en annonce, hvor der står "Ingen husdyr" eller "kun hund eller kat" - så vil jeg tilråde at du kontakter dem alligevel.
Fortæller hvem du er.
Og foreslår at kontrakten redigere så dyr med følgende chip numre må bo der....
2
1
Svar på denne tråd
 
 :D :) :S :/
Forfatter: 
Dato:  06-07-2019 09:21

Dem er der mange af, mere interessant hvordan kan din profil være oprettet 20 år før internettet indtog verden?


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man skal være heldig i Kbh
Forfatter: 
Dato:  06-07-2019 22:44

Hmm Jeg har selv været heldig, efter at have kigger helt vild meget rundt.. Jeg kom så ind på en byggeside der hade nogle lejligheder til leje.. og fundet en lejlighed af dette firma Norh sikring / Norh Entreprise her mådde jeg gerne have dyr.. Min kat Oliver ville jeg aldrig kunne give op på.. Men jeg tror det er fordi at folk er bange for at dyren skal skade etc. Hvilket er mærkleligt. Fordi man betaler jo depositum!

1
2
Svar på denne tråd
 
 Prøv at regn efter..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2019 01:08
Kære Sara.

Prøv at regn efter.
Forestil dig, at lejer har en hund og en kat.

Hunden har gnavet 2 steder i gulvpaneler som hvalp.
Gulvet er meget mere slidt end normalt på to år, der skal slibes gulve. (Moderne gulve er ofte halvt laminat, dvs kan slibes 2-3 gange, så skal gulvet skiftes ud.
Katten har hvæsset kløer i en dørkarm og en værelse har gulvtæppe. Hårboller har efterladt pletter, enten skal tæppet renses eller også udskiftes. Dør skal skiftes.
At gøre det billigt selv er ikke gangbar løsning, da der skal kvittering på.
Håndværker skal være færdig 14 dage efter udflytning mhp opgørelse af depositum.

Prøv så at regn ud, hvad almindelig maling af vægge koster.
Hvor meget er tilbage, hvis der fx er betalt 3 x 8.000 kr svt 3 mdr husleje??

Svar - depositum og mere til er let brugt.
1
1
Svar på denne tråd
 
 Xxxx111
Forfatter: 
Dato:  10-07-2019 15:21
Jeg har altid haft kat og før i tiden tænkte jeg aldrig over, om katten måtte flytte med ind, en selvfølge og ingen problemer.

Har naturligvis altid sørget ingen lugt-gener osv.

Men i dag, kan jeg ikke finde leje-bolig med kat.

Bor ellers i rækkehus (leje-bolig) og ingen kat.

Annette :
Ved ikke lige hvor HN har fået 1970 fra? ?

Bortset fra det, tak for svar ?

0
2
Svar på denne tråd
 
 Udlejer..
Forfatter: 
Dato:  11-07-2019 12:38

Jeg er selv udlejer og i vores tilfælde er "husdyr ikke tilladt" også en standard-frase i kontrakten/annoncen. Men det er ikke ensbetydende med, at vi ikke er til at tale med.

 

Men som der skrives længere oppe, så rækker et depositum bare ikke ret langt, hvis dyrene ødelægger noget. Som du selv skriver "Har naturligvis altid sørget ingen lugt-gener osv." - det er bare ingen selvfølge - heller ikke selvom folk siger det ved indflytning/anskaffelse desværre.

 

Det kan så let blive en dyr fornøjelse med udlejning. Vores udlejningshus løber kun liiiige rundt og vi tjener ikke på det.

 

Sidst blev det lejet ud til en bekendt, der i stedet for indskud, skulle sørge for at huset blev malet udvendigt. Nu - 2 år efter - flytter hun, og intet er lavet. Så vi venter lidt spændt på at se det, når det er tomt - for der er intet indskud at tage af. Så bliver man så klog efterfølgende ;-)


 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grunden...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2019 14:13

...eller grundene kan jeg som ejendomsadministrator ret hurtigt give dig.

 

Som de andre nævner - der er ekstraordinært meget slid ved kæledyr i en lejlighed. Der udover er der problemerne med støj og lugt.

 

Kæledyr er ofte anledning til konflikter mellem lejerne. Typisk i form af støj (ved hunde), mens katte oftest giver anledning til konflikter, når de mod aftale lukkes ud (uden snor).

 

Ved fraflytning kan man endvidere opleve, at det kan være svært at fjerne sporene efter dyrene. Det kan særligt være et problem ved katte (hvis næste lejer er svært allergisk).

 

Du vil dog ofte opleve, at du kan få tilladelse til et eksisterende kæledyr, hvis du søger bolig i et område, hvis udbuddet er langt større end efterspørgslen. Et generelt forbud er derfor ikke nødvendigvis ensbetydende med, at du får nej - hvis du beder om at få tilladelse til at tage din hund/kat med.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jo nok fordi
Forfatter: 
Dato:  31-07-2019 18:51

At folk, der har flere dyr i et lejemål- er unge mennesker.

 

Jeg boede et sted, hvor man måtte holde dyr, og jeg havde da også både hund og kat. Men jeg var faktisk ikke superglad over, at noget af det første min hund gjorde var, at skøjte over parketgulvet som "Bambi på isen"- det kunne ses! Han ville løbe over imod glasdøren til terrassen- for der var en kat udenfor.

Der kom mærker i det skide parketgulv!

 

En anden nabo havde en labrador- de boede så på 1. sal (det var et rækkehusbyggeri), og hunden havde altså gravet/kradset huller i væggene. Dem forsøgte de så selv at fixe før, de flyttede. Men de fik altså ikke deres depositum igen. Det måtte laves af en prof. Det var ellers en sød hund, min lille søn kunne meget godt lide den, men den kunne ikke være alene.

 

Og katte kan jo løbe på væggene/kradse/spraymarkere- hvis de ikke er neutraliserede, så lugter hankattetis meget og grimt.

 

Jeg ville heller ikke udleje med dyr. Hvis!

 

Men min søn og svigerdatter bor i en forstad til Århus, hvor de må have kat. Tilgengæld må de ikke hegne altanen af, og selvom Diva (katten) godt kan lide at gå på line på rækværket, så bliver hun i hjemmet. (Det ville jeg ikke have nerver til!)

 


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh tidsler
Forfatter: 
Dato:  31-07-2019 19:04

De er jo også dødbringende- hvis man bor i Munkebo! I følge Ekstra Pladder.

 

LOOK A SQUIRREL!

 

Jeg har da tidsler i haven, de bliver ædt af bla stillits- frøene altså.

 

Men, jeg kan forstå, at de der folk i Munkebo (som ikke er så langt fra mig) ikke kan slå deres plæner/hive tidslerne op. Det ER vel nok SYNDT for dem. BUUUHUHUUU!

 


Mvh

Tine

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider