Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Tavshedspligt
Forfatter: 
Dato:  17-03-2019 11:14

Hej med jer

Min dreng går på efterskole og har været til samtale og under samtaler bliver der givet meget følsomme oplysninger, en lære fortæller derefter en anden lære disse oplysninger, den lære fortæller så en anden elev om disse oplysninger og nu spredes en masse rygter om min dreng.......er dette ikke brud på tavshedspligten fra lærerne. Min dreng er knust over uberettiget rygte, da han er blevet misforstået.

tak på forhånd.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det må han ikke
Forfatter: 
Dato:  17-03-2019 16:38

Hvis du googler emnet, vil du hurtigt kunne se at læreren har tavshedspligt. Det er strafbart at bryde den. Jeg synes I skal tage det op med skolen

2
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil
Forfatter: 
Dato:  17-03-2019 17:11

Jeg vil mene der er tavshedspligt.

 

Det er under alle omstændigheder dybt uprofessionelt at diskutere en elev med andre elever. Det ville jeg som minimum påtale.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-03-2019 18:07

Læreren må gerne give oplysningerne videre til en anden lærer, hvis det er relevant for hans arbejde at have kendskab til disse oplysninger. Det vil ikke være brud på tavshedspligten.

 

En lærer må derimod IKKE dele disse oplysninger med en udenforstående, i dette tilfælde en anden elev, det er brud på hans tavshedspligt.

 

Er i sikre på, at oplysningerne kommer fra læreren? Eller kan rygterne være opstået på en anden måde?


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
1
Svar på denne tråd
 
 Tavhedspligt
Forfatter: 
Dato:  17-03-2019 18:32

Hej og tak for svar

Mht eleven så er svaret ja, eleven skriver selv til min dreng hvad læreren har sagt til hende og den dialog er fremsendt til skolen, men de mener ikke at læreren har brudt tavshedspligten.

Læren fortæller også eleven hvilken anden lære hun har fået det at vide af, og rigtig mange er begyndt at skrive til min dreng, da alle er noget overrasket over disse beskyldninger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-03-2019 21:43

Ja, så er der jo ingen tvivl om, at det kommer fra en lærer.

 

Som du fremlægger det, lyder det umiddelbart som brud på tavshedspligten. Spørgsmålet er bare, hvad I kan gøre, siden skolen ikke mener det. Og om det er værd at forfølge.

 

Det er svært at råde dig, når du ikke går nærmere ind i, hvor alvorligt det er. Hvilket jeg godt forstår, det kommer ikke nødvendigvis os ved. Min pointe er, at I nok skal overveje, hvorvidt det er værd at gå videre med en sag om brud på tavshedspligten, eller om det kan lægges ned på anden måde.

 

Held og lykke med det

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

3
1
Svar på denne tråd
 
 Bekymrende....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2019 15:09

Jeg tænker at det er bekymrende at de ikke overholder deres tavshedspligt, det er alligevel ret basalt at man holder disse fortrolige oplysninger indenfor lærergruppen.

 

Jeg ville skrive en klage til skolen

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 tavshedspligt
Forfatter: 
Dato:  03-04-2019 09:35

Ja læreren har tavshedspligt :)

 

honestly jeg var blevet rasende hvis det var mig der stod i din situation ahahaha. Ville tage ned på skolen og snakke med en af lederne om det.

 

 

Håber du finder ud af noget b :)


Søger en hest mellem 8-15 år til hyggeridning. Skriv til 50530905 hvis du har noget. Skal være rolig i trafikken

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider