Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Første flyvetur alene. HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  31-03-2019 12:54

Hej, jeg er en pige på 16. I denne sommerferie skal jeg for første gang flyve alene... Jeg skal flyve fra kbh til madrid. Jeg skal ned og besøge en veninde i 10 dage, som jeg fik her i DK på ca en uge. Det hele skræmmer mig, men vil så gerne ud og opleve verden og være på ejen hånd. Er så bange for flyve turen, og hvad jeg skal i lufthavnen... Hvordan havde i det første gang at i skulle flyve alene? og gik det godt? har i nogle gode råd?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2019 18:03

Første gang jeg skulle flyve alene, var jeg 19, og jeg skulle til Japan, hvor jeg skulle være i tre måneder. Landede i Tokyo og skulle derefter med et indenrigsfly til en anden ø. Det var virkelig, virkelig skræmmende og grænseoverskridende - men det gik.

Nu står alting i lufthavne jo heldigvis også på engelsk, så hvis du holder øje med tavlerne, der viser flyenes afgange og destinationer, skal det nok gå.

 

Vær i lufthavnen i god tid og sørg for at orientere dig godt og have styr på pas, boarding pass osv. - så slipper du for unødig stress. Ofte kan man også hægte sig på andre, som skal samme vej. Synes du, det er helt forfærdeligt, kan du altid spørge enten personale eller andre rejsende :)

 

Tjek også gerne ind hjemmefra, hvis det er muligt.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 flyver
Forfatter: 
Dato:  31-03-2019 22:46

da jeg fløj første gang var sammen med en jeg knap kendte, og anden gang var så alene, da jeg skulle hjem fra island før hende... jeg mindes det som meget stille og roligt.. ikke den store nervøsitet.. det er lidt som en karusel når man letter og lander... syntes faktisk det var spændende, og nød turen. turen gik meget stille og rolig og afslappet, bare gi dig god tid i lufthavnen derfor vær der i god tid, og hellere vente lidt og jage afsted og glemme noget...


Hey hey...

Jeg hedder Pernille. jeg er 30 år, elsker og bruge så meget tid så muligt sammen med dyr. og især hestene

Skriv til mig hvis du har løst, er altid frisk på nye venner.

Knuzz

1
0
Svar på denne tråd
 
 Da jeg fløj alene første gang...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2019 11:52

... var det med skift og overnatning i Østberlin (ja, det var før murens fald). Selve flyveturen gik fint - Københavns lufthavn er jo til at finde rundt i, og når man bare følger skiltene, er opmærksom på sine omgivelser og sørger for at være i god tid, går det ikke helt galt.

Det eneste der kiksede på min tur var at jeg var blevet lovet at der ville være transport fra lufthavnen til hotellet og omvendt - men da jeg først stod i lufthavnen i Østberlin, fik jeg besked på at det kun tog 10 minutter at gå og der var ingen transport at få. Så jeg måtte slæbe min bagage bag mig og i nattens mulm og mørke (og de frådsede IKKE med gadebelysningen i Østtyskland, specielt ikke ved lufthavnen, der jo lå omgivet af marker noget udenfor byen) gå ud og lede efter et hotel som jeg ikke helt anede hvor var. Efter 15 minutter mødte jeg et par desperate svenskere der også ledte efter samme hotel, og vi fik stykket sammen hvad vi havde fået af instruktioner og ved fælles hjælp fandt vi hotellet. (igen, det var før man havde mobiltelefoner og google maps)

Det var en "interessant" oplevelse. Men jeg fandt det jo - og jeg fandt også retur til lufthavnen dagen efter - og kom med flyet videre til Havana.

Man kan meget mere end man tror. Og din tur skal også nok gå helt perfekt. Som sagt - bare vær i god tid, vær opmærksom (ikke musik i ørerne) og følg skiltene. Og er du i tvivl om noget, så SPØRG en lufthavnsansat - de er som regel søde og hjælpsomme!


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bare slap af
Forfatter: 
Dato:  02-04-2019 14:07

Hej,

 

Min bror er pilot hos SAS, så jeg ved lidt om fly, flyvning o.s.v. og så har jeg fløjet en del lange ture alene (f.eks. til Australien med stop i Singapore). Jeg har et par tips til dig:

 

1) Flyvning er den sikreste rejseform. Hvis du er bekymret, så tænk på flyet som en bus med vinger. Hvis du kan, så skaf dig et sæde med vindue - det er altid godt at kunne kigge ud, måske prøve at regne ud, hvor man er nået til ved at kigge efter byer, bjerge og floder, hvis der er god sigtbarhed. Hvis det gør dig nervøs at sidde ved vinduet, så sæt dig nær midtergangen, så du i stedet kan kigge lidt på de øvrige passagerer. Tænk: Hvis de kan, så kan jeg også!

 

2) Hvis du er meget nervøs på forhånd, så sæt dig lidt ind i de ting, der foregår med flyet. Brugen af flaps, lyden af landingsstel, der trækkes op eller sættes ned o.s.v Praktisk viden kan hjælpe med at afdramatisere tingene. Hvis man er nervøs og hører lyde, man ikke forstår, bliver man jo bare mere nervøs, også selv om lydene er harmløse.

 

Og nyd så ellers turen. Jeg synes det er fedt at flyve!

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider