Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Lave et stamtræ. Hvordan?
Forfatter: 
Dato:  28-10-2018 13:36

 

Syntes det kunne være sjovt at lave et stamtræ på føllet fra i år og med tiden alle hestene, men så må det gerne være til ophæng.

Er der mon nogen der har prøvet det og kan komme med tips og ideer til hvordan man kan lave det? Er der et specielt program på pc der kan bruges? (evnt. i hånden)

Der SKAL være plads til MIN. 10 generationer.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kræver plads
Forfatter: 
Dato:  28-10-2018 14:48

Hejsa - Det kræver rigtig meget plads hvis du skal have 10 generationer med. Både i højde og bredde af papiret. Du bliver vist nødt til at printe den ud i sektioner. Hvis jeg udskrev vore hestes stamtavler i 7 generationer kan de slet ikke være på A4

 

Jeg har udskrevet fra Hestedata.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frederven har ret
Forfatter: 
Dato:  28-10-2018 19:29
Det kræver utrolig meget plads at have 10 generationer. Det du kan gøre er at bruge word, de har et fint program til det som er let at bruge.

Du starter bare med at lave føllets og dets forældre. Så tager du en ny side i Word, og laver moren og hendes forældre. Endnu en side og laver faren og hans forældre. Endnu en side og laver mormoren og hendes forældre. Endnu en side og laver morfaren og hans forældre. Endnu en side og laver farmoren og hendes forældre. Endnu en side og laver farfaren og hans forældre. Og sådan bliver du ved indtil du er 10 generationer tilbage.

Du kan muligvis også lave en side med føllet, dets forældre og bedsteforældre. Derefter en side med farmoren forældre og bedsteforældre. Derefter en side med farfaren, hans forældre og bedsteforældre. Derefter en side med mormoren, hendes forældre og bedsteforældre. Derefter en side med morfaren, hans forældre og bedsteforældre osv. Indtil du er nået til de 10 generationer
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stamtræ
Forfatter: 
Dato:  28-10-2018 20:10

Tror du har ret Charlotte. Det giver nok det bedste overblik og mulighed for at tilføje forskellig info som farve, alder og resultater; Men jeg har vist set forkert, hvis jeg vil have det hele med og det er jo dét der er det sjove. Skal op på 25 generationer De går + 360 år tilbage både til Eclipse og Darley Arabians. <3

 

Spændende!


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tabel...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2018 05:46

Jeg har lavet en tabel i Word, hvor jeg fletter celler, så der er 2 i første generation, 4 i anden osv. Men jeg kan kun have 5½ generation på et A4-ark dvs kun fædre i 6. generation ellers bliver det så småt at det er ulæseligt.

 

Som staldtavler har jeg noget der minder lidt om det, men kun med 3 generationer. Hvis man fjerner navnet foroven, så giver det noget mere plads at skrive på i 3. generation.

Billede

 


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider