Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 stævne, hvad gør jeg??
Forfatter: 
Dato:  27-10-2018 12:35

Hej allesammen

Jeg står og har lidt svært ved at finde ud af med stævne osv. Jeg er 17 år og har en pony jeg gerne vil starte stævner på. Jeg har startede på ham før (da jeg var 16) men kender ikke rigtig reglerne omkring at starte på pony når man er over 16.

 

Når man er inde på drf skal man så vælge at man starter som hest eller pony? for han er jo pony, men grundet jeg er over 16 skal han så ikke starte mod heste eller?

 

Håber meget i kan hjælpe, hurtigst muligt

0
0
Svar på denne tråd
 
 stævne
Forfatter: 
Dato:  27-10-2018 20:34

Du skal have ponyen opklasset til hest og skal starte i hesteklasser. Det kan vist gøres gennem DRf's hjemmeside, ellers prøv stævneudvalget i din klub de har som regel styr på de ting.


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  28-10-2018 00:35

Man skal ikke klasse en pony op for at starte D stævner, man melder bare til i heste klasser ( så ja du skal melde til som hest når du starter pony og er over 16 år ). Det er først ved C stævner ponyen skal klasses op. Det er kun 1'er ponyer der kan det.

Men 2'er ponyer må man gerne starte på til D stævner også samt 1'er ponyer.


Nu med eget ponydyr

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke altid
Forfatter: 
Dato:  30-10-2018 10:30

Som MRJN skriver, så skal du bare melde til i hesteklasserne, ikke noget problem i det :)

 

Og så er der et par spidsfindigheder:

Hvor stor er ponyen? - og er den blevet ponymålt? Altså målt af en officiel ponymåler (det sker typisk først når man ønsker at starte distriktsstævner)

 

Hvis din pony er kat. 1 (altså over 141 cm på stang), og IKKE er ponymålt, så er det i virkeligheden slet ikke nødvendigt at opklasse. Du skal bare sikre dig, at den er oprettet på GO som en hest - og så kan du frit købe konkurrenceregistrering til den og starte den i hesteklasser :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider