Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Køkkengrej?
Forfatter: 
Dato:  24-10-2018 10:51

Hej

Jeg sidder med en skoleopgave om rod i køkkenet og hvordan man bedst kan effektivere køkkenet.

I min gruppe har vi snakket om at få alle redskaber som pander, gryder osv op på væggen. Der havde vi tænkt på en skinne af en eller anden slags som man skulle kunne købe med forskellige funktioner.

Der findes allerede knivmagneter og det er noget i den stil vi har tænkt på at lave, men måske med knager eller en anden form for ophængning.

Mit spørgsmål til jer går så på om hvor mange der egentlig synes det er besværligt at komme til gryder, pander, knive osv hurtigt, og om det ville være en god løsning at få dem op på væggen.

Vi tænkte også på en hylde til en evt ipad, eller computer til dem som kan lide at læse og følge opskrifter på disse enheder.

 

Jeg håber i kommer med en masse svar


Jeg elsker heste!!! Gør i også?

0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2018 11:06

 

Hej du. :)

 

Umiddelbart tænker jeg, at en decideret effektivisering af et køkken måske er mest relevant for storkøkkener fx på institutioner mv. Hjemme hos mig selv i privaten har jeg ikke det store imod at skulle i skabe og skuffer for at hente redskaberne ud.. især ikke set i forhold til, hvor rodet jeg forestiller mig det ville tage sig ud, hvis det hele hang på væggene.

 

Til gengæld kan jeg sagtens se det smarte i en tabletholder på væggen - så bliver den ikke beskidt eller skubbet rundt med/på gulvet, imens man laver mad. Det kunne især være smart, hvis det var en anordning, som kan flyttes rundt til forskellige steder i køkkenet, så den kan hænge både over vasken, ved bordet, ved siden af komfuret osv. Det ville være smart hjemme hos mig. :) Jeg ved ikke, hvor køn en løsning det er, men det kunne være en skinne med en fornuftig magnet i fx i det meste af køkkenbordets længde, så tabletten kan skubbes frem og tilbage...

 

God arbejdslyst med jeres projekt. :)

 

/SC.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dårlig oplevelse med knivmagnet
Forfatter: 
Dato:  19-11-2018 00:13

Hej

Hvorvidt det er en god idé at have potter og pander hængende på væggen, er primært et spørgsmål om vægplads og hvorvidt det ser pænt ud i det givne køkken. Vi har i vores køkken normalt lidt svært at komme til alle disse ting, men vi har tidligere haft en knivmagnet som det ikke virkede særlig godt med. Knivene ligger fortstat i skuffen og hænger ikke på væggen. Måske ville det virke med potter og pander, men da vil vi anbefale en meget stærkere magnet. Håber at det gav svar på hendes spørgsmål.

kh Boligheden

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-11-2018 03:32

Vi har gryder og pander i skuffer lige under kogepladen, vores knive hænger lige over arbejdspladsen på en meget kraftig magnet, det fungerer fint

 

ville ikke bryde mig om at have gryder osv til at hænge frit fremme i køkkenet, dels ville det se meget rodet ud, og dels ville det risikere at blive fedtet af stegeos osv hvis det skulle hænge i umiddelbar nærhed af komfuret, til gengæld savner jeg en smart lettilgængelig opbevaring af alle de forskellige krydderier i forskellige glas

 


Mvh Naja

 

Glad ejer af Lillesøgårds Cirkeline,

Vm's Showtime

og BobÂ

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-11-2018 09:51

Jeg er ked at skulle fortælle Jer at ideen med at have potter og pander hængende frit fremme ikke er ny.

Hvis jeg skulle have nyt køkken skulle jeg have en opladerskuffe til familiens telefoner og tablets, så de ikke ligger og flyder overalt.

Også af hensyn til rengøring er det altså praktisk at alt er pakket væk.

Mit nytænknings bud vil være noget med en eller anden form for holder til eks pander - nede i skuffen.

 

Pøj pøj med projektet


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider