Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ældre Friser
Forfatter: 
Dato:  31-07-2018 12:26

Hej Alle.

 

Jeg gider ikke dårlig stemning.

 

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, jeg har en ældre friser dame på 24 år, min arbejdes situation har ændre sig meget, så jeg må indrømme jeg har ikke pengen til hende mere, ¨så hvad gør man? kan man sælge en hoppe på 24 år? skal jeg lade hende "gå på pension" og finde et sted hun kan blive en fold ven? jeg har VIRKELIGT ikke lyst til at aflive hende da hun er helt ok og intet fejler.

 

Venlig Hilsen

 

Sanni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aflivning
Forfatter: 
Dato:  31-07-2018 18:12

Mit valg ville være aflivning.

 

Hvis man låner ud/udstationerer så aner man ikke hvad der sker. Vi har en veninde som lånte sin hoppe ud som selskabshest. Hun besøgte den jævnligt og alt så super ud, indtil hun kom uanmeldt en dag, så havde den svedmærker på ryggen fra en sadel. Det tog hende ikke lang tid at finde en trailer og hente hesten samme dag.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sund og rask =?
Forfatter: 
Dato:  31-07-2018 20:54
Er sund og rask lig med i godt huld, ingen problemer med bentøjet og stadig i fuld ridning.

Jamen, så sælg hende.
Der er folk derude, som godt kan acceptere en erfaren hest, med den ulempe at forventet restlevetid er væsentligt kortere end en yngre model...
Men hvis hun ikke kan holde til almindelig ridning i alle tre gangarter, så er hun jo ikke helt sund og rask.
Og en syg hest afliver man - dem sælger man ikke videre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen fejl
Forfatter: 
Dato:  01-08-2018 10:58

Hun fejler intet, hun er 100% ridedygtig, hun har bare alderen mod sig.

men man ville godt kunne sælge hende ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alt kan sælges
Forfatter: 
Dato:  02-08-2018 16:15

Alt kan sælges bare prisen er rigtig, den vil dog kun være symbolsk når man taler en hest i den alder.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 stabil ældre hest
Forfatter: 
Dato:  02-08-2018 16:44

Er da guld værd :)

 

så hvis hun er glad for at blive brugt og ikke har de store skavanker så er der da helt sikkert en som godt kan bruge en stabil hest til en masse dejlige ture ud i det blå. At kunne sætte sig op på en god stabil hest der har prøvet det meste skal ikke undervurderes. Hvor meget hun skal koste ved jeg dog ikke.

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Død i morgen
Forfatter: 
Dato:  02-08-2018 17:04

Selv en tilsyneladende sund og rask hest i den alder kan være død i morgen, men ja der er helt sikkert en køber til den, en ide kunne være at dele prisen op i rater så der betales et beløb halv-/helårigt.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dilemma
Forfatter: 
Dato:  02-08-2018 23:20

 

Sanni / 24 år er en høj alder for en frieser. Noget der ikke er nævnt er hvor længe DU har haft den. Min gamle frieser hoppe blev 26 år og i ca. 24 år var hun min stjerne; Men jeg tror ikke hun ville være blevet ret meget ældre, hvis hun var solgt da hun var 24 år, hvis du forstår.

 

Hvis du har haft den i mange år, så ville jeg ikke byde den et nyt hjem. Hvis du mener den godt kan klare at skifte hjem i den alder, så vil der også være hjem som ville værdsætte det privilegie der er at danne par med en gammel erfaren hest, men nogen høj salgsværdi har den dog nok næppe.

 

Der var en enrom tryghed ved at have en erfaren hest (og det tager tid at opnå den erfaring og uddannelse) til hyggelige skovture.
Efter min frieser købte jeg en haflinger og det er bare IKKE det samme. Hun var 12 år og slet ikke trænet på den måde jeg træner og uddanner en hest på. + vi var nye for hinanden.. om racen også spiller ind, ved jeg dog ikke.
Jeg savner især overblikket og erfaringen, som min frieser havde og jeg oplevede en hest der passede på mig. Min haffer tænker på sig selv først..

Dét savner jeg vildt!

 

Held og lykke til jer begge.


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider