Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Køb af hest
Forfatter: 
Dato:  02-08-2018 13:19

jeg har nu fundet en hest jeg ønsker at købe :-)

 

Det har taget mig 1 år af finde hesten hvor jeg bare siger wow ham her vil jeg gerne have .. han er perfekt i alle retninger :-).. og han mangler bare at blive godkendt af dyrlægen ...

 

 

 

Men og det er måske bare et lille men ... i følge ejren kan han måske nok være lidt dominerende på folden over for andre vallaker og derfor går han på ene fold hos sælgeren ..

 

der hvor jeg har stald pladsen siger udlejer at dette næppe bliver et problem fordi at de andre heste ikke er dominerende... men jeg tænker bare hvad nu hvis det er et problem så står jeg pludselig med en hest og ingen steder at være ....

 

 

Hvad ville du gøre ville du turde tage chancen og sætte hesten sammen med andre .. og nej der er ikke mulighed for ene fold her .. og jeg syntes også det er mod hestens natur at gå på ene fold .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan have glæde
Forfatter: 
Dato:  02-08-2018 16:32

Af problemer: Før man får dem- og når man får dem. Det er hele to gange. :-)

 

Er du helt sikker på, at det er den hest, du skal have? Er du usikker i omgangen/ridningen med den?

Eller er det opstaldningen, du er utryg ved?

 

Hvis det var mig, ville jeg lige se situationen an igen. Måske skal det ikke være "drømmehesten"- måske skal den bare forblive en drøm?! Måske en kedeligere hest, som er mere sikker?

 

Men du er sådan set, den eneste, der kan tage de beslutninger. Vi kender hverken dig, hesten eller for den sags skyld opstadningsstedet.

 

Du ønskes held og lykke uanset, hvad du beslutter dig for. (Y)


Mvh

Tine

2
0
Svar på denne tråd
 
 ja han er hesten
Forfatter: 
Dato:  02-08-2018 18:18

Hej Tine

 

jeg er 100 % sikker på at han er hesten , jeg er hverken bange for at være smemmen med ham , jeg elsker hans friske temperament, jeg elsker hans postive og glade sind :-) så det er slet ikke der der er "problemer "

 

Sælgeren havde bare sagt at han havde en dominerende adfærd på folden over for andre heste .. og jeg ville være nervøs for pludselig at stå med en hest uden at kunne have den opstaldet ... men jeg har nu snakket med en anden , og fået andet syn på hvad jeg var nervøs for ...

 

Så hvis Dyrlægen godkender ham er jeg slet ikke i tvil om at det skal være ham og mig for evigt :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er jo..
Forfatter: 
Dato:  03-08-2018 09:24

Der er jo altid en hest der dominere på folden.

 

Hvis de andre heste er OK, med at han bestemmer, så er der jo ingen problemer.

 

Der kan jo også være andre forhold der spiller ind, foldens forhold, for mange heste på folden, og i den dur.

 

Umiddelbart tænker jeg at det løser sig selv.

 

Krydser fingere for at han går gennem dyrlægetjek.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-08-2018 18:59

Tak ja jeg håber også han går igemmen dyrelægen .-) der hvor han ville komme til at stå er der ialt 6 heste og kæmpe folde så håber det komer til at gå :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider