Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad er dit natursyn?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2018 14:28

Da jeg læste på KU fandt jeg frem til en teori omkring natursyn som jeg synes var virkeligt spændende.

 

Jeg har ikke kunnet finde den her på nettet, men omdrejningspunktet var spørgsmålet:

 

Hvad er natur for dig?

 

- Måske du har lyst til at svare på hvad naturen er for dig?

 

Det er noget med at den er forskellig alt efter hvem der kigger på den. Landmanden synes måske at hans marker med 1 sort er natur, hvor økologen slet ikke betegner det som natur.

 

Økologen ser måske nærmere en kæmpe fold hvor hestene eller køerne har masser af plads - Eller måske ligefrem lever frit uden hegn.

 

Det har de faktisk i Schweiz - Køer i bjergene der ikke er hegnet ind - I stedet har de en klokke så man kan høre hvor de er.

 

Måske ser man mennesket som den højeste værdi på jorden, hvor naturen er en ressource der skal gøre nytte for mennesket.

 

Eller måske har man det sådan at mennesker og dyr er ligeværdige og der skal herske en respekt for naturen.

 

Men jeg kunne godt tænke mig at høre jer herinde, hvad i mener at naturen er for jer.

 

De bedste besvarelser kan det være at jeg vil medtage på min natur blog hvor jeg blogger for at få flere til at interessere sig i naturen

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider