Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 mange hvepse i år?
Forfatter: 
Dato:  13-07-2018 09:31

Har I observeret, at der er mange hvepse allerede nu. I vores lade har jeg set 2 ret store boer, som jeg holder lidt under observation for akivitet. Jeg har ikke set liv omkring dem og håber alle vores svaler vil nappe dem.

Igår var der en hveps inde, men den fløj ud igen. Så nu skal haven undersøges for bo(er).

Mirabellerne er også begyndt at falde ned også lidt for tidligt, men jeg tror de er tvangsmodnet og så har hvepsene jo noget at feste på.

Det er da et lidt underligt vejr, vi har her i sommeren og jeg tror mange ser frem til noget regn ligesom jeg gør.

Men flåter har jeg ikke set på heste/kvæg den sidste måneds tid, plejer ellers at pille en-to stykker af om ugen. Lidt underligt at det er skovflåter for der er kun to rækker træer i skellet og egentlig ikke noget skov.

Regnklægerne leve dog i bedste velgående og er efter dyrerne så hele dagen er heste og kvæg inde i deres haller for at få fred for disse bidende insekter. Jeg synes dog ikke at der er så mange klæger i år, jeg er da ikke blevet bidt endnu. Jeg er ikke i tvivl når det sker, hæver vildt op og ved flere bid bliver jeg lidt utilpas.

Hvor da er jeres "insekt" er faring i år flere/færre eller?

kende i forresten siden myggetal.dk- der er også statesik over flåter mitter og klæger.

Forsat god sommer

 


 

 

Håndstrikkede halsedisser sælges.

skriv privat besked for flere oplysninger.

 

What ever you say or do

it always return to you

0
1
Svar på denne tråd
 
 insekter
Forfatter: 
Dato:  13-07-2018 21:22

Vi har den anden dag opdaget et ret stor hvepse bo i hækken 5-8 m fra huset. Der er nok på størelse med en håndbold. Vi har købt gift til at sprøjte ind i det.

Klæg har vi rigtig mange af. De dage vor det er varmt og solrigt har vi taget hestene ind i stalden, da de har løbet rundt ude.

Flåter er der ikke mange af. Hverken hestene eller vores katte har jeg fundet nogen på.


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider