Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hård hud på knysterne
Forfatter: 
Dato:  13-06-2018 16:06

Billede

 

Hej hestevenner. Jeg står i denne situation at jeg har fået det her mærkelige hård hud halløj på knysterne på begge mine ankler. Det har været der i snart et halvt år, og jeg har prøvet forskellige cremer og behandlet det med creme hver aften, men det vil bare ikke gå væk. Det gør overhovedet ikke ondt, føles bare som hård og rug hud. Har i nogle gode råd eller har prøvet noget lignende?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørg sagkundskaben
Forfatter: 
Dato:  13-06-2018 16:51

Har du prøvet med din læge evt henvisning videre til en hudlæge?

 

For jeg har ingen anelse om, hvad det kan være...

 

Har du overvejet om dit fodtøj sidder godt (uden at klemme), og om du får det skiftet (som i at gå i anden slags fodtøj) flere gange dagligt? Og forresten også om din strømper mv heller ikke klemmer/skaver på?

 

Et halvt år?! Hvis din hest gik med sådan noget- havde du nok kontaktet dr. dyr forlængst... ;-)

 

God bedring!


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knyster?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2018 22:37

Det kan godt være at du har knyster - men det er altså din ankelkno, du viser på billedet, og det ligner en teykning, du har på den. Er detden, det handler om? Eller HARdu vitterligt knyster? Hvis du har det, skal du opsøge din læge. Han/hun kan sende dig videre til en ortopæd.

 

Hvis det er trykningen (eller hvad det nu er) på din ankelkno, det handler om, så kan det også meget vel tænkes, at lægen er det bedste bud. Går du i fodtøj, som går op omkring anklen, såsom støvletter eller de dér Converse-ting med høj ankel? Hvis ja, hold op med det. Hcis ikke, så må du finde ud af, hvad du ellers roder rundt i, som gnider imod din kno.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider