Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Xenofon og Jojo Moyes
Forfatter: 
Dato:  16-02-2018 21:26

hej

for et halvt år siden læste jeg en bog af den engelske forfatter Jojo Moyes, det store spring. Jeg havde ikke læst andet af denne forfatter før, men var stødt på hende under min jagt på egnet ferielæsning.

Jeg var ganske overrasket over at mange af bogens kapitler blev indledt med citater om ridning/dressur/hesteuddannekse af Xenofon (græsk filosof mm, nogenlunde samtidig med Sokrates).

jeg syntes faktisk ganske godt om bogen, især fordi den var hesterelateret. Selve handlingen er nok rimelig banal og mødet med andre af hendes bøger har bekræftet mig i at de er hurtig læste og ikke efterlader "et dybere indtryk" altså regulær underholdning.

 

Nu har jeg desværre ikke selv den nødvendige viden om dressur på højt/højeste niveau , men såfremt nogle af jer har læst bogen og har den fornødne viden herom, så er jeg da interesseret i at vide om beskrivelserne er korrekte? Jeg kender godt Saumur og le cadre noir. Og er jojo moyes selv rytter? Eller har hun bare gjort en god research?

mon nogle hestenørder kan svare herpå?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider