Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Råd til jobsøgning
Forfatter: 
Dato:  04-01-2018 19:42

Hej

 

Jeg står i den situation at jeg er gået ind i mit sidste semester inden fuldendt kandidatuddannelse (færdig til juni), og i den forbindelse er jeg nu i gang med at se på jobs.

Jeg har fundet et som er helt perfekt til hvad jeg gerne vil, men de skriver i opslaget at ansættelsen som udgangspunkt vil være fra marts. Men da jeg jo først er færdig pr. 1 juni vil jeg først kunne tiltræde der.

 

Jeg vil alligevel søge stillingen, men er i tvivl om hvorvidt jeg skal skrive i ansøgningen at jeg ikke kan tiltræde på deres angivet tidspunkt?

 

Det virker på en måde lidt uærligt først at komme ind på det til en eventuel samtale, men er der nogen der har erfaring eller råd til, hvordan man kan formulere det i en ansøgning?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søg det!
Forfatter: 
Dato:  04-01-2018 20:21

Og oplys, du ikke er helt færdig. Sig, du kan starte i morgen!

I væste fald ( ;-) ) får du det, men fuldender ikke kandidaten. I bedste fald får du det ikke, men de husker dig til- en anden gang.

 

Det værste, der kan ske er..?

 

Lad være med at sætte dit lys under en skæppe. Min søn fik ikke sin kandidat fordi, hans studiejob endte med at ville ansætte ham på fuld tid. Til en god hyre.

 

Så spring da til! Verden er fuld af folk med lange uddannelser- der ikke kan komme i job.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil sige
Forfatter: 
Dato:  04-01-2018 20:50

 

søg, men skriv du først vil færddiggøre studiet og dermed ikke kan tiltræde før til sommer. Og vedlæg så et-eller-andet fuldstændigt irrelevant (feriebillede af din bror der vælter på ski, en regning for hestefoder, eller lignende), så de husker dig.

 

Du står ikke godt hvis du får jobbet og ryger ud inden 3 måneder, uden papir på uddannelsen, og du kan nemt rende ind i "men du blev aldrig kandidat" pseudo-argumenter ifbm lønforhandlinger, forfremmelser mv.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ærlighed
Forfatter: 
Dato:  04-01-2018 22:35
De skriver, at de som udgangspunkt ønsker man starter første marts.
Så, en anden dato kan arrengeres for den perfekte kandidat.
Giv dem dog lov til at hilse på dig.

Skriv at du gerne vil starte hurtigst muligt - og hvis det er mandag efter kandidat festen så er det det.
Andre ansøgere har måske opsigelsesvarsel, som de kan opsige efter de har fået svaret fra samtalen, så de kan nemt være nogenlunde lige så længe pm at få første arbejdsdag
2
0
Svar på denne tråd
 
 Søg søg søg
Forfatter: 
Dato:  06-01-2018 11:33

Søg og vær ærlig :)

Er du den rette kandidat venter de gerne på dig. Måske endda du kan starte deltid el. lign inden du er færdig.

Pøj pøj

0
0
Svar på denne tråd
 
 Med ærlighed kommer man længst
Forfatter: 
Dato:  19-02-2018 15:55

Ærlighed frem for alt!

Enhver arbejdsgiver vil være forstående, hvis du siger tingene som de er.

 

Husk at CV'et ifølge undersøgelser er vigtigere end ansøgningen!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider