Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vedvarende hoste - hjælp
Forfatter: 
Dato:  27-01-2018 18:58

Hej!

Jeg har omkring midten af november-slutningen af november hostet utrolig meget. Jeg hoster så meget at det generer mig om natten. Det kom egentlig ikke samtidig med en forkølelse, men lidt ud af det blå.

Jeg tog til læge i starten af januar (altså 5,5 uge efter det startede ca), og fik beskeden at jeg nok havde en kold lungebetændelse. Jeg fik penicilin, og fik taget blodprøve og den viste mine infektionstal var for høje. En uge efter havde pencillien ikke hjulpet, og jeg tog til læge igen og fik afvide det nok var en virus og det tog noget tid (mine infektionstal var stadig lige så høje).

MEN nu sidder jeg på ca. 8-9 uge, og jeg hoster stadig sindssygt meget. Jeg sover elendigt, jeg har ondt i brystkassen, får kvalme efter jeg har spist, har åndenød når jeg bevæger mig 10 meter. Nogle ideer til hvad det kan være/hvad jeg kan gøre?

 

På forhånd tak!

0
0
Svar på denne tråd
 
 til læge igen!
Forfatter: 
Dato:  27-01-2018 20:18

Du bør gå til læge igen så hurtigt som muligt - få taget almene blodprøver, undersøges med røntgenbillede af lunger,evt lungefunktionsundersøgelse, undersøgelse af slim du hoster op og henv til lungemedicinsk afdeling - . Sandsyneligvis bør du også have en anden type antibiotika hvis infektionstallet stadig er højt,

En virus kan tage lang tid - men giver ikke vedvarende forhøjet infektionstal.

god bedring

2
0
Svar på denne tråd
 
 Gå til lægen og sig:
Forfatter: 
Dato:  28-01-2018 22:55
Hej doktor.
- fortæl hvad du oplever
- fortæl, hvad der bekymrer
-sig direkte, at du er interesseret i udredning mhp at forstå hvad der sker / mulighed for relevant behandling.

Hvis din læge får det at vide du har beskrevet her, så skal han/hun nok lægge en udredningsplan.

Alt godt fremover
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til lægen igen....
Forfatter: 
Dato:  12-02-2018 14:08

og bank i bordet. Det der er ikke godt nok. Var du inde hos samme læge? Jeg har selv lige haft lungebetændelse dog nåede vi at tage det i opløbet, da jeg for en gang skyld var hurtig hos lægen. Hun sagde at hvis jeg ikke havde fået det bedre inde de 5 dage var gået skulle jeg komme tilbage inde weekenden. Var til lægen om mandagen. Heldigvis virkede pencilinen.


Bolig søges til leje i Nordsjælland. Gribskov eller

 

evt. Helsingør kommune. Samt Nødebo.

 

Chihuahua hvalpe sælges.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2018 14:08

skal man nogle gange holde de læger i ørene og nærmest selv være læge nogle gange.


Bolig søges til leje i Nordsjælland. Gribskov eller

 

evt. Helsingør kommune. Samt Nødebo.

 

Chihuahua hvalpe sælges.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider