Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Salg af sadel
Forfatter: 
Dato:  19-01-2018 21:09

Hej

 

Jeg har lige et par spørgsmål omkring salg af sadel.

Jeg har sat en sprist ny sadel tilsalg som aldrig har været i nærheden af en hest eller nogen har sidde i.

Nu har jeg en mulig køber der selvfølgelig gerne vil prøve den på hesten, som jo er fuld forstågligt, men hvordan gør jeg lidt det. Jeg vil være utrolig ked af at få en sadel hjem igen fuld af heste hår og sved (da det så er svært at sælge den som ny) og endnu mere ked af det hvis der kommer ridser i den, hvis hun skal prøve at ride i den...

 

Kan man forlange at der kommer lagn eller ligene mellem hest og sadel og sadel og rytter ? kan man forlange at prøver køber sadel hvis der laves ridser i den eller hvordan gør man lige dette på den bedste måde?

 

Har aldrig solgt en sadel før

 

Påforhånd tak

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undgå ridser
Forfatter: 
Dato:  19-01-2018 23:53

Forstår dillemaet, men du kan nok ikke sælge sadlen uden køber får lov til at prøve den :-)

 

Du kan evt. sige, at stigeremmene skal sættes under sadelklapperne, så ridser de ikke på samme måde, som, hvis de bliver sat normalt på. Gør evt. også køber opmærksom på, at en eventuel lynlås på støvler eller leggins ikke må ridse sadlen. Det er meget få støvler, hvor lynlåsen sidder lige bag på benet og kan ridse sadlen, men gør alligevel køber opmærksom på dette.

 

Normalt rider man jo med underlag under sadlen, og tænker ikke, der kan ske noget ved at prøve sadlken på hesten på staldgangen uden underlag.

 

Held og lykke med salget!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Australsk Stock saddel
Forfatter: 
Dato:  20-01-2018 05:51
Hej
Mange tak for svar...

Men der er tale om en australsk Stock saddel, det vil sige at stigbølerne ikke kan flyttes og At der er uld på undersiden af sadlen

Det for er jeg ekstra påpaslig med den..
0
0
Svar på denne tråd
 
 What??
Forfatter: 
Dato:  20-01-2018 08:38
Jeg er lidt forvirret.

Du har en vare.
Du bestemmer over den, lige så længe du ejet den.
Du må kræve, at folk ifører sig lyserøde gamacher og gul jakke, hvis det gør dig glad.

Undskyld mit fjollede argument - men du bestemmer over den sadel!
Naturligvis kan du kræve, der lægges fx et lagen under. Eller, at handelen ikke kan gå tilbage, hvis der er hår, ridser mv.
Du kan bare ikke kontrollere det, medmindre at du selv er til stede.

Hvis du laver mange/strenge restriktioner på afprøvning er der færre potentielle kunder.
Hvis sadlen er meget værdifuld, så tilbyd at I mødes i stedet. Hvis du frygter at sadlen mister flere tusinde kroner i værdi uden sin "jomfruelighed", så kan det være en dagsløn værd.

Men en helt anden ting.
En stocksadel er da med hård ramme ligesom alle andre western sadler? Så, den skal passe med underlag under, for den kan ikke anvendes uden??
Afprøvning uden underlag er da meningsløst?

I dit sted, havde jeg tilbudt at mødes med køber og hesten, medbragt 2 gamle lagner og et passende underlag. Det er den eneste måde, at du kan sikre dig så nænsom håndtering, som du er tryg ved, ved selv at være med.
Eller - sendt sadlen i kommission.
Jeg tror fx McCabe har et godt ry.
0
0
Svar på denne tråd
 
 What??
Forfatter: 
Dato:  20-01-2018 08:39
Jeg er lidt forvirret.

Du har en vare.
Du bestemmer over den, lige så længe du ejet den.
Du må kræve, at folk ifører sig lyserøde gamacher og gul jakke, hvis det gør dig glad.

Undskyld mit fjollede argument - men du bestemmer over den sadel!
Naturligvis kan du kræve, der lægges fx et lagen under. Eller, at handelen ikke kan gå tilbage, hvis der er hår, ridser mv.
Du kan bare ikke kontrollere det, medmindre at du selv er til stede.

Hvis du laver mange/strenge restriktioner på afprøvning er der færre potentielle kunder.
Hvis sadlen er meget værdifuld, så tilbyd at I mødes i stedet. Hvis du frygter at sadlen mister flere tusinde kroner i værdi uden sin "jomfruelighed", så kan det være en dagsløn værd.

Men en helt anden ting.
En stocksadel er da med hård ramme ligesom alle andre western sadler? Så, den skal passe med underlag under, for den kan ikke anvendes uden??
Afprøvning uden underlag er da meningsløst?

I dit sted, havde jeg tilbudt at mødes med køber og hesten, medbragt 2 gamle lagner og et passende underlag. Det er den eneste måde, at du kan sikre dig så nænsom håndtering, som du er tryg ved, ved selv at være med.
Eller - sendt sadlen i kommission.
Jeg tror fx McCabe har et godt ry.
0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider