Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hestehandler - måske
Forfatter: 
Dato:  10-01-2018 10:01

Jeg står i en meget kedelig situation, er nødt til at sælge min ene hest da jeg ikke har råd til to.
Historien er, meget kort fortalt, at hesten er sponsoreret af min ekssvoger, men han har fortrudt, og vil hellere vil bruge pengene på noget andet end at holde hest.

Jeg er selvfølgelig dybt ulykkelig, jeg har knyttet mig til hesten og omvendt, og syntes selv at jeg havde informeret min ekssvoger grundigt om det ansvar der følger med ved køb af hest, inden han tog beslutningen om at sponsorere.

Jeg har hesten til salg nu, men det er meget sløjt med henvendelser, så jeg er ude i om jeg måske bliver nødt til at sælge hende til en hestehandler.

Er der mon nogle her, som kender en hestehandler med ordnede forhold, hvor hestene bliver behandlet virkelig godt, og som er nogenlunde fair i forhold til købspris?

Venlig hilsen Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv og mere øv.
Forfatter: 
Dato:  10-01-2018 11:29

Er du på fb? Der er det nok nemmere at skabe kontakt til interesserede fordi der kan du feks. få kontakt med flere mennesker som har interesse i netop dén race som din hest er.

En hestehandler vil nok heller ikke give i nærheden af hvad hesten er værd, men så er der alle dem der handler med heste uden at være registreret som det. :/
Det er ikke nødvendigvis nemt at finde en god ny ejer, men ikke umuligt.
Hvis du ikke er på fb eller kender en som kan sætte hesten til salg der, så er der også everhorse feks. Der er ikke meget 'gang-i-den' på HN længere...


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

2
0
Svar på denne tråd
 
 For et års tid siden....
Forfatter: 
Dato:  10-01-2018 21:19

For et års tid siden solgte en bekendt en smuk stor vallak på 9 år til hestehandler - den fik hun 15.000 kr for - og var glad for den pris. Han gik traditionel dressur og var på LC niveau.

 

Jeg ved at den pågældende hestehandler sælger en hel del store heste til rideskoler i Sverige og Norge.

 

Din hoppe ser dejlig ud, og burde kunne indbring 25-30.000 kr som en rar stor konehest med rødt pas.

Men det er nok lidt for tidligt på året til at salget af hyggeheste boomer - der skal solen lidt mere frem.

En god ridevideo ville nok også give lidt flere plusser.

 

Så hvis din eks-svoger ønsker at få nogle penge udaf hesten, så er det ikke hestehandler man skal gå til - de skal jo lave en god handel, hvor de hurtig kan få en fortjeneste på hesten.

 

Hvad med den træner du rider ved ? Når man træner lidt anderledes end traditionelt, så kunne det jo være relevant for andre ligesindede at købe en hest, som er trænet efter disse principper.

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  11-01-2018 08:19

Mange tak for jeres svar begge to <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pris...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2018 17:03

Jeg tænker, at hvis du seriøst overvejer hestehandler og dermed også at sælge for en lavere pris, så kunne du vel lige så godt sælge til privat til tilsvarende lavere pris - hvis hesten er fornuftig og sund og rask og oveni også forholdsvis billig, mon så ikke nogen henvender sig?


 

Mvh Michelle

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  13-01-2018 00:14

Tænker det sammme som Michelle :)

 

I stedet for at sælge billigt til hestehandler, så sæt prisen ned til billige penge og sælg privat :)

 

Jeg ville aldrig nogensinde selv sælge en hest til hestehandler. Desværre.

 

Smid den på facebook, der er mange gode steder :)


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hestehandler
Forfatter: 
Dato:  13-01-2018 07:37

Det 'smarte' i at sælge til en hestehandler er jo, at når hesten er handlet, så er den handlet. Man risikerer ikke at stå med en køber, der fortryder dagen inden, den skal hentes, eller måneder efter truer med diverse, fordi de mener, der er noget galt med hesten.

 

Nogle gange står man i en situation, hvor man er nødt til at tænke på sig selv. Selvom man i den ideele verden bør sikre sig, at hesten er kommet godt videre til det helt rette hjem, så er virkeligheden ind i mellem sådan, at man er nødt til at tage den hurtige løsning.

 


Nu med skovtursquarter

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Igen tak
Forfatter: 
Dato:  13-01-2018 13:21

Jeg har allerede forsøgt, både via Facebook og i forhold til at sætte prisen ned,desværre uden resultat.
Det er derfor jeg nu er nødt til at overveje hestehandler.
På Ridr har jeg endda helt undladt at sætte pris, men har nøjedes med at skrive: "Byd".

Alligevel er det kun ganske få som har henvendt sig, og alle vil vide hvad hesten fejler siden den er så billig.
Thilde er 100% sund og rask, jeg skulle nok have sat hende meget dyrere, men jeg valgte at starte på en fair pris. My bad, nu kan jeg jo ikke så godt lave det om, i stedet har jeg valgt at skrive at prisen er til forhandling, men får stadig kun få henvendelser fra folk som virker skeptiske i forhold til prisen, og som ikke vender tilbage.

 

Jeg har ridevideo på mine annoncer, så den del burde også være i orden.
Jeg ville absolut helst undgå at skulle sælge hende til en hestehandler, men det kan blive sidste udvej, desværre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trægt marked
Forfatter: 
Dato:  13-01-2018 18:00

Har du overvejet salgsstald?

Der må være nogle gode steder, med gode kontakter som du kan prøve.

Det ville værer en løsning som jeg selv ville overveje. :)


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
1
Svar på denne tråd
 
 Salgsstald
Forfatter: 
Dato:  13-01-2018 18:50

Er en salgsstald i princippet ikke det samme som en hestehandler? :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 annonce
Forfatter: 
Dato:  14-01-2018 11:04

Har lige været inde at kigge annoncen og synes umiddelbart den ser fornuftig ud, men du kunne måske få flettet ind, at hun er sund og rask uden skader. Så er den tvivl måsske fjernet hos en potentiel køber.

 


 

Mvh Michelle

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Allersidste udvej
Forfatter: 
Dato:  16-01-2018 05:23

Allersidste udvej mht salg til en hestehandler ville i min verden være til Bente Eliasen (Sjælland) og Per Thybo (Jylland).

De gange jeg har været og kigge på hest med veninder, syntes jeg begge steder at hestene havde det okay.

 

Men som sagt det ville være den allersidste udvej, og absolut ikke en situation som jeg misunder dig.

 

Håber du får held med at sælge den dejlige hoppe. Kan virkelig ikke forstå, at du ikke får nogle henvendelser på hende.

Prøv at overtale eks-svogeren til at give hende en chance her til foråret, der plejer at være mere salg i heste generelt.

 

Tænker også hvis han vil have pengene ind for hende.

 

Held og lykke.


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

1
0
Svar på denne tråd
 
 12342244
Forfatter: 
Dato:  16-01-2018 19:52

Hun ser da ud til at være en super dejlig hest, sådan en rigitg "kone" hest. Tror desværre det der taler den ned er højden. Mange der søger sådan en type hest vil nok finde hende for stor.

 

Jeg kan ikke se noget problem i at sælge til hestehandler/salgsstald. Det eneste er jo, at man nok ikke finder ud af hvor hesten ryger hen i sidste ende, men det kan man jo heller ikke garderer sig ved at sælge til privat..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Allersidste udvej
Forfatter: 
Dato:  16-01-2018 21:34

For mig ville et salg til et hestehandler være allersidste udvej, jeg vil faktisk hellere sælge til slagtning. Jeg ved godt at det ikke giver penge, men så ved man at hesten ikke får det dårligt. Man skal ikke forvente en bare rimelig pris fra en hestehandler, de skal lægge moms oveni en salgspris og når de også skal tjene på et videresalg, så byder de generelt håndører.

 

En salgsstald køber ikke heste, de tager heste ind i kommision. Det kan være et godt valg, men det kan også blive et dyrt valg. Da man skal betale for ridning + de skal have en vis procentdel af salgsprisen. Jeg har en fornemmelse af at HJ Hoeck på Fyn har et godt flow


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hestehandler
Forfatter: 
Dato:  19-01-2018 19:49

 

Det er aldrig sjovt at "være nød til" at sælge hest.

 

Der er bare det, sælger du til en rigtig sød dame der rider den pænt - hun kan sælge den næste dag til hver som helst...

 

Jeg kende mange der gode mennesker, der har købt heste hos hestehandlere...

Ordet "hestehandler" er et negativt ladet ord.

De fleste vil jo gerne købe/sælge fra Andreas Helstrand - han er jo også hestehandler.

 

Det jeg egenligt mener er, hvis du er i knibe så mener jeg godt du kan sælge til en hestehandler. Hvis du har mulighed for at se stedet, kan det jo give noget ro.

 

Beslutningen er jo helt og holden din, den er svær og jeg sender dig mange gode tanker.

 


Hilsner fra Joan

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider