Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Spørg Google aka HN!
Forfatter: 
Dato:  22-11-2017 11:03

Nå, nu bliver jeg simpehthen nødt til det!

 

Jeg har i mange måneder haft tanker om, at lave et indlæg hvor man kunne dele her på HN, hvor ofte man har Googlet noget, for så at finde ét eller flere links til HN - og det blev så nu.

 

Selv har jeg oplevet det en million gange, og så sent som lige nu!

 

Jeg sidder og bestiller pladsbillet fra København til min hjemby i Jylland, men bliver let køresyg og vil derfor gerne sidde i kørselsretningen. Jeg kan ikke helt gennemskue hvilken vej toget kører, og Googler derfor lårtet - og så vil skæbnen intet andet, end at det første link der popper op minsandten er fra HN, hvor nogen spørger om præcis det samme! ;D

 

Så alle I andre ænder, kom og del jeres historier om, hvilke underlige ting I har Googlet og set HN blandt resultaterne!

 

P.S.: Jeg Googlede vist også engang noget med kørselsfradrag, hvor HN også poppede op.

P.P.S.: Opdater endelig, så vi kan se HVOR mange ting, der egentlig har været diskuteret herinde gennem tiden!


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

2
0
Svar på denne tråd
 
 Google vs HN
Forfatter: 
Dato:  22-11-2017 18:53

Jeg oplevede det faktisk også så sent som i dag. Jeg googlede noget med julemarked og HN kom som det første

Det er ellers ved at være lidt tid siden det sidst er sket

 

En af mine tidligere kollegaer (på ingen måde hestemenneske!!) "brokkede" sig ofte over at hver gang hun søgte efter noget endte hun på HN. Men hun fik altid brugbare svar, så det var ok

Hun kunne bare ikke forstå at hestefolk kunne vide alt, men det måtte jeg så bare fortælle hende at sådan er det

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Det sker også tit for mig -
Forfatter: 
Dato:  22-11-2017 22:23

 

men hestemennesker tæller ikke rigtig med i den statistik:

 

Hvis ikke I har installeret nogle seriøst gode (og dyre) adblock'ere, så ved google at nogle af de reklamer der rammer jer, rammer jer via HN. Hvis I desuden gøøgler noget, og finder et lovende (selvfølgelig) HN-link som I klikker på, vil HN blive foretrukket lidt mere næste gang I gøøgler.

 

Prøv at tage jeres arbejde med hjem på privat-pc'en/mobilen, og gøøgle de ting I gerne vil vide ifbm. arbejdet, og læg så mærke til hvor sygt kedelige ting google foreslår de efterfølgende uger

 

Planter og havehold er vist een af de få ting jeg ikke så tit har held med at ende på HN med, men ellers er det alt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julle...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2017 08:16

Var der en der sagde Julle...

Billede

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Google vs. HN
Forfatter: 
Dato:  23-11-2017 08:21

 

Er Google ikke et datterselskab af HN? (Vi kunne seriøst trænge til nogle nye / flere humørikoner!)

Jeg syntes faktisk det er nemmere at nævne noget der IKKE popper op når man spørger Fætter Google.

 

Kender feks. en advokat som en gang sagde til mig, det er da utroligt, uanset hvad hun googlede så kom HN op med et svar.

That's life!


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2017 08:58

Ja, jeg tænker sikkert at noget overvågning også har lidt medbestemmelse i, hvilke links der popper op på Google (men jeg ved det faktisk ikke? Og jeg har en ganske glimrende ad-blocker).

 

Mn HN må jo tilsyneladende også poppe op for rigtig mange andre, for vi var da featured i Monte Carlo (radioprogrammet), og det kan da heller ikke være uden grund, at der er så mange underlige indlæg med undersøgelser, reklamer for programmer osv.!


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Google
Forfatter: 
Dato:  27-11-2017 10:27

Det sker også konstant for mig. Den sjoveste oplevelse var nok dengang, jeg googlede anbefalinger på robotstøvsuger og ramlede ind i et (brugbart) indlæg jeg selv havde skrevet. Det havde jeg da flere år senere glemt igen. Robotten lever dog endnu, omend lidt slidt og har fået selskab af 2 nyere "søskende"

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider