Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er du ramt af kontanthjælpsloft e.l.?
Forfatter: 
Dato:  30-10-2017 11:24

Hej,

Jeg har oprettet en bruger herinde fordi jeg godt kunne tænke mig at få besvaret et spørgsmål, og måske der er nogle herinde der kan hjælpe?

Det er sådan at jeg i sin tid opkøbte et restlager hos en boghandel, hvilket primært bestod af rigtig mange skoleredskaber, eksempelvis blyanter, hæfter, penalhuse osv.

Lageret har stået i min kælder, og mine planer med det blev aldrig rigtigt til noget.

 

Idag ønsker jeg at donere tingene væk til dem der har brug for det, men har haft svært ved at skabe kontakt til nogle der har behovet?

Jeg kunne godt tænke mig at uddele pakker med tasker, blyanter, hæfter, penalhuse osv. til folkeskoleelever der kommer fra økonomisk vanskeligt stillede familier eller lignende. Eksempelvis tænkte jeg på de der måske bliver ramt af kontanthjælpsloftet, enlige mødre/fædre, eller folk der bare har svært ved at få økonomien til at løbe rundt, og som har børn i folkeskolen.

Jeg har prøvet at kontakte folkeskoler mv. men har virkeligt svært ved at få respons.

 

Derfor spørger jeg nu dig:

 

Ville du kunne bruge en sådan donation, kender du nogle der kunne bruge én? Kender du nogle der måske kunne hjælpe på anden vis?

Jeg troede ærligt det ville være nemmere at forære ting væk, men til syneladende vil ingen jeg spørge have hjælpen.

 

Er det fordi der simpelthen ikke er et behov i Danmark, og skal jeg i stedet sende hele skidtet til et U-land eller lignende?

Skriv ENDELIGT alle dine tanker omkring dette, både gode og dårlige!

4
0
Svar på denne tråd
 
 fantastisk
Forfatter: 
Dato:  30-10-2017 19:27

Det lyder da som en rigtig rigtig god idé.

 

Nej, det er utroligt hvor svært det er at få lov at være gavmild. Det er ikke første gang jeg har hørt det. Det kræver jo selvfølgelig også lidt ekstra arbejde fra de instanser der skal formidle det videre.

 

Hvad med nogle af alle de organisationer der uddeler julegaver til værdigt trængende? Det kunne da være en lækker ekstra julegave

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-11-2017 19:36

Prøv at kontakte fx Mødrehjælpen :)


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Venligboerne
Forfatter: 
Dato:  02-11-2017 16:30

Jeg ville tage fat i Venligboerne :) De plejer at sætte pris på sådanne donationer til videre formidling :)

 


 

 

- Julie (med Milagro og Mimira altid i hjertet <3 )

0
0
Svar på denne tråd
 
 Næstehjælperne
Forfatter: 
Dato:  06-11-2017 12:54

Prøv at finde Næstehjælperne på facebook. Der er rigtig mange kontanthjælpsloftsramte, der ville blive glade for sådan nogle ting til deres børn. De har et mødested i København en gang om ugen, hvor det vil være nemt at tage ting med til flere.


 

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider