Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Tid til hest, skole og venner?
Forfatter: 
Dato:  06-11-2017 19:07

Hej!

Jeg er en pige på 13 år, som har fået en fantastisk mulighed! Min kusine avler varmblodsheste, og de har en super dygtig unghest, der næsten lige er blevet tilredet. Jeg har prøvet hende nogle gange, og hun er helt fantastisk. De vil godt sælge hende til mig, og jeg brander for at få hende. Mine forældre har godkendt det, men jeg er bare lidt i tvivl om jeg både kan håndtere venner, skole og hesten. Jeg har mange venner, som jeg nyder at være sammen med. Jeg går meget op i skolen og får høje karakterer. Der hvor hun skal stå ligger 45 min. væk fra mig med offentlig transport. Hvordan får i jeres hverdag til at hænge sammen med skole, hest og venner uden at blive totalt stresset? Har overvejet part, men som sagt er hun jo stadig en unghest, og hun er en meget special hest. Jeg kan jo altid få en hyggepart eller noget, men hvad synes I? Og har I nogle gode råd?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  07-11-2017 13:00

Jeg forstår godt, at du gerne vil ha' hest nu. Og dejligt at du har fundet HESTEN, men som du selv skriver, så går du meget op i skolen, og det bliver ikke nemmere de næste år. Og så kommer evt efterskole, gymnasium og videre gående uddannelse.

Der kommer snart, hvis ikke allerede, kæreste ind over.

Plus du også skal være sammen med dine venner......

Jeg tror at 45 minutters rejsetid hver vej, og alle de andre ting bliver for meget, når det skal være HVER dag.

Kan hesten komme nærmere at stå?? Jeg tror, som du selv nævner, at en part er det mest optimale, men så skal du finde een, du virkelig kan stole på. Og som du SKAL holde dig gode venner med. Og de hænger ikke på træerne.

Og hvad med økonomien?? Kan og vil dine forældre betale alle udgifter?? Eller skal du ha' et job ved siden. DEt er jo ikek bare at købe hesten, men sko hver 6 uge, foder, strøelse, pasning, forsikring, dyrlæge mindst een gang om året til vaccine. Ridehuskort, ridekort til skoven, sadel, hovedlag, dækner osv

Jeg har ikke nogen løsning til dig...... Bare at du skal tænke dig grundigt om.


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider