Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Barfods trimmer udd?
Forfatter: 
Dato:  09-09-2017 13:29

 

Hej alle Hnèr

 

er der nogen der ved hvor i dk man kan ta barfods trimmmer uddannelsen.??

 

MVH Mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke i dk
Forfatter: 
Dato:  12-09-2017 20:32

Ingen steder i dk hvor man kan tage en decideret trimmeruddannelse. Det eneste er kun nogle kurser, men som egentlig ikke ruster en godt nok til at kunne bruge det rigigt i praksis. Så Sverige, Tyskland, USA eller Australien er det bedste bud at søge imod. ;-)

Har du nogle års tålmodighed, så arbejdes der for at forbedre smedeuddannelsen samt lave en barfodsuddannelse "under samme tag". Men der er umiddelbart lidt lange udsigter da der er nogle forstokkede gamle nisser indenfor smedeforbundet, der ikke er helt så interesserede i tiltaget. :-/ Men det er kun et spørgsmål om tid, før der sker nogle ændringer og der er netop startet en barfodsforening, bla med en dyrlæge "på holdet" hvilket jo giver lidt "punch" i debatten.


Mirain Titan (Welsh Sec.B )

Vedkiær´s Rufus (Welsh Cob)

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 Barfods idioti
Forfatter: 
Dato:  16-09-2017 10:40

Enhver hesteejer burde vide at barfods trim som de kalder det, ikke er andet end at smeden beskære hoven så den uden problemer kan gå uden sko,så enkelt er det.

 

En som påstår at han-hun er uddannet beslagsmed burde ikke skrive at det er forstokkede gamle nisser,som ikke bryder sig om barfods,er en fornærmelse af dem som trods alt har arbejdet med hestebeslag i flere år end dette pludselige trend kom ind.

Det viser kun hvilken intiligents niveue han -hun befinder sig på.

Hvor mange år mon den såkaldte jp farrier mon har arbejdet i faget,som trods alt er temmelig gammelt??

 

Der er KUN en måde at beskeære en hest på,og det er den måde som den enkelte hest har behov for. Så enkelt er det.

 

At så der er nogle guruer som mener at hestesko skulle forbydes det viser kun at de er og bliver idioter,som ikke har nogen ide om hvordan en hov fungere.

 

Jeg har ikke skrevet meget her i flere år,mest pga at HN er blevet ødelagt af noget idioti som de kalder facebook,hvor folk for at komme ind skal give en masse private oplysninger som ikke rager nogen,men de fleste har røget i fælden,så ellers gode sider som HN vil lide en langsom død.

 

Der er ikke noget jeg hellere ville end at lave et indlæg om skoning og beskæring som det burde udføres,men,men ??

 

Held og lykke med jeres barfods idioter.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

4
1
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2017 22:02

Jeg har i nogle år haft overvejelser om at tage uddannelsen om hestepodiatrist. Den kan man tage i Storbrittanien.

 

Den er stadig med i mine overvejelser.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider