Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er det virkelig nældefeber??
Forfatter: 
Dato:  22-07-2017 11:22
Kære Hestenettet,

Mens jeg var på ferie, begyndte jeg at få en masse kløende røde knopper over hele kroppen. Min læge siger det nok er nældefeber, men efter det nu har spredt sig til håndfladerne og mellem fingrene, bliver jeg i tvivl! Her er knopperne ikke røde, men minder om små blærer, der er samlede i "klynger". De klør virkelig meget, og reagerer ikke mærkbart på den hormoncreme, der ellers virker så fint på resten af kroppen.

Nogen der har et bud på, hvad det kan være?? Jeg er ved at blive desperat af al den kløe, der har varet næsten 3 uger :(

Jeg ville gerne have uploadet et par billeder, men kan ikke finde ud af, hvordan man gør.

Kh. Sofie
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-07-2017 21:48

Det kunne nu sagtens lyde som nældefeber, prøv at Google billeder af det.

 

Det skal dog på ingen måde vare 3 uger, nældefeber eller ej, så jeg forstår ikke du ikke er taget til lægen?


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ferie...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2017 23:37

...= jeg tænker på væggelus - kan det være sådan nogle bæster du er rendt ind i?

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 :.. jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  23-07-2017 10:42

også nældefeber pga. blærerne. De røde knopper kan jeg ikke udtale mig om.

Jeg havde et massivt udslæt fra tæer til hår pga. Selexid (antibiotika). Det kløede helt vildt, og jeg sov ikke i flere uger. Jeg har altid et antihistamin produkt med Ceterizin, som efter hudlægens anvisninger er det bedste i håndkøb til kløe/udslæt.

Tal med vagtlægen, om ikke det var en god idé at tage det. Jeg skulle tage 1 tablet 2x dgl.

Jeg blev også sat behandling med noget mere potent, da lægen var bekymret for min luftveje.

Rigtig god bedring - jeg føler med dig..

 


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2017 12:16

 

 

Hvis din læge har sagt, at det kan være nældefeber, har du så ikke fået noget for det?

 

Jeg har indimellem nældefeber, og der hjælper antihistamin med Ceterizin i løbet af ultra kort tid. Jeg tænker 10-20 minutter.

 

Hvis antihistamin ikke hjælper, så ville jeg bede min læge om at tage en biopsi af det. Så kan de helt præcis finde ud af, hvad du fejler.


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske svamp?
Forfatter: 
Dato:  09-08-2017 14:00

 

 

Hejsa

 

Jeg er noget i tvivl om det kan være nældefeber... Nældefeber forsvinder efter nogle timer til et døgn. Så hvis du har haft det længere, så tvivler jeg på at det er det.

 

Min mand fik sidste sommer pludselig små hvide "nælder" mellem fingrene. Det lignede at han havde brændt sig på en brændenælde, selvom han ikke havde. Indenfor et par timer spredte det sig mere og mere og var ekstremt generende.

 

Egen læge gav hormoncreme, som ikke hjalp og han fik en henvisning til hudlæge. Hun stillede diagnose med det samme. En speciel type svampeangreb. Han fik nogle piller og skulle smøre med 2 forskellige slags tjære. Det virkede.

 

Så hvis det er noget du har haft i længere tid, så ville jeg bede om en henvisning til hudlæge. Aner jo ikke om det kan være det samme, men hudlægen kan sikkert finde en løsning.

 

God bedring.

 

Mvh. Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fnat kan det måske være?
Forfatter: 
Dato:  09-08-2017 18:12

Fnat er også en mulighed. Gå du hellere til lægen med det!


Mvh Amanda

- Få hoppe, sagde de. Det bliver sjovt, sagde de..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mjaa måske
Forfatter: 
Dato:  22-09-2017 22:21

Selvom tråden er et par mdr gammel..

så bliver jeg faktisk fristet til at foreslå dig at søge på pustuløs psoriasis.. ?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider