Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor skal man flytte hen - skovture
Forfatter: 
Dato:  13-06-2017 21:20

Hej,

 

Min mand og jeg vil meget gerne flytte tilbage til Jylland efter snart 10 år på Fyn. Vi ønsker os at komme til et område, der kan give os de fritidsmuligheder, vi savner lige nu. Derfor vil jeg spørge alle kloge jyder på HN, om I kan give mig nogle gode råd?

 

Vi vil gerne bo et sted, hvor jeg kan opstalde hesten i umiddelbar nærhed af skov - masser af skov. Jeg ønsker mig skov med masser af ridestier eller fri adgang og muligheder for at ride både korte og lange ture med variationsmuligheder. Gerne et lidt kuperet landskab. Derudover kunne det være rart med andre muligheder også, når der er om sommeren er mange insekter i skovene (markveje eller andet fredeligt). Et stort plus ville være, hvis man kan undgå at blive pløjet ned af mountainbikere, men det er nok ikke realistisk nu om dage, desværre.

 

Har I nogle gode forslag til, hvor i landet jeg kan få det opfyldt?

 

Jeg beklager meget, men jeg er ikke så interesseret i de vestjyske klitplantager. Jeg holder meget af vestkysten (er kommet der meget), men jeg tror ikke, at jeg kan klare at bo der på helårsbasis. Min mand og jeg har især kig på Nordjylland, Midtjylland og Østjylland, men vi vil gerne have mere specifikke oplysninger og inspiration.

 

Jeg håber, at I kan hjælpe!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skovidyl
Forfatter: 
Dato:  13-06-2017 21:26

Jeg bruger denne side når jeg vil tjekke om man har mulighed for at ride i en skov i nærheden af en potentiel ny bolig

 

www.skovforeningen.dk/site/ ridning_i_skov/259/

 

Derudover har jeg selv fået lov til at min kommune at færdes i skove som de "ejer" der ellers er lukket for ridning pga smalle stier.

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Skovture.
Forfatter: 
Dato:  13-06-2017 21:40

Silkeborg og omegn har en del skov.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  13-06-2017 22:01

haft kig på Silkeborg og omegn pga. det lækre terræn. Både skove og søer.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 10:33

Jeg har i mange år sagt. at jeg gerne ville bo i omegnen af Silkeborg! Der er superlækker natur - men jeg har også hørt det er pokkers dyrt.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidej....
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 11:37

Silkeborg ville jeg helt sikkert kigge på.Det er offentlige skove.

 

Ellers er der stort naturområde ude ved Viborg - dollerup bakker med ca 50 km ridestisystem :

naturstyrelsen.dk/media/nst/67595/ RidefolderHald.pdf

Igen offentlig skov.

 

Jeg selv bor i nærheden af Hammel, hvor Frijsenborg ejer store skovarealer - der koster et årskort 750 kr - og der er fantastisk terræn med bakker, søer osv. Ridekortet dækker også wedelsborgskovene på Fyn.

 

Og så en lille serviceinfo - mine heste hader også insekter, og ind til sidste år holdt jeg mig bare fra skovtur i de 6-8 uger, hvor man blev overfaldet af klæg o.l. Men så faldt jeg over et insektridedækken på tilbud, så jeg ville da lige prøve - og jeg er begejstret :-) Så det ser muligvis tosset ud - men det virker :-)

 

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 14:49

Hej,

 

1000 tak for tips og ideer! Det lyder meget interessant det hele, så det skal vi helt sikkert kigge nærmere på!

 

Men bliv endelig ved med at komme med input allesammen

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dronninglund
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 15:34

Helt sikkert Dronninglund, hvor du kan købe ridekort til Dronninglund Storskov, som fylder over 900 hektar!

En lækker og kuperet skov, hvor der også bliver også holdt distancestævne årligt. Der er en del opstaldningsmuligheder i området, blandt andet hos mig.


 

Marlene

 

Westerntosse under indlæring

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 20:56

Eller måske omkring Rebild bakker i Nordjylland! Var der i weekenden, og hoooold da op, der var skønt!


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bliv bare ved!
Forfatter: 
Dato:  15-06-2017 16:17

Hej igen,

 

Det lyder skønt med jeres forslag - det giver altid et bedre indtryk at høre fra nogen, der bruger områderne! Bliv endelig ved!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 mols bjerge
Forfatter: 
Dato:  15-06-2017 22:18

Der er også skønne Mols bjerge


Mvh Rikke

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nordjylland
Forfatter: 
Dato:  16-06-2017 10:02

Jeg ville også sige omkring Dronninglund i Nordjylland. Der er heller ikke så langt til strand (østkyst, ikke vestkyst ;) og fjord, hvilket er fantastisk i de perioder hvor man flygter fra insekter. Et ekstra + er at man får virkelig meget bolig og jord for pengene når man kommer så langt nord på.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider