Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Aagr. er solgt.
Forfatter: 
Dato:  22-12-2012 22:50

Så hørte jeg "nyheden".

 

Aagaardens rideskole i Hareskoven skal laves om til en Rema 1000 og ældreboliger.

 

......lidt mærkelig følelse, da jeg har tilbragt hele min ungdom dernede og har så mange fede minder.

 

 

 

 

.....øv.......

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2012 23:22

Ja det er super trist. Har ikke været der så længe, men den tid jeg har været der har været så dejlig.


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 04:22

Jeg har gået derude i perioden 1989-1997 det er virkelig en skam, at der skal være supermarked der. også blandt andet fordi der er så massiv modstand imod det.

 

Vidste ikke engang, at stedet var til salg. hvad ligger til grunde for salget?

 


/Angel

 

Qvicunque bene bibit, bene dormit

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 11:21

Ja se det vidste vi heller ikke.

Men rideskolen har åbentbart givet stort underskud hver måned i længere tid, og så kunne ejeren ikke klare det mere.


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er rigtig
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 11:36

ærgerligt at der skal bygges noget så grimt som en rema i det område.

 

Når det så er sagt, havde Aagården så ikke store problemer med de nye regler, de har jo ingen folde i nærheden, til gegæld havde de enormt mange bokse/spieltove.

 

Det er klart en institution der forsvinder, jeg har selv trådt mine barneben på stedet og fik faktisk Buller derfra da han skulle på pension.

 

Men rideskolen har vel overlevet sig selv, med de nye regler om foldtid og sådan.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 11:39

Vi opfyldte skam de nye krav, da vi brugte springbanen som fold, og ellers havde vi folde på den anden side af skoven.

 

Det eneste krav der ville bide os i hælene var at der manglede vinduer i en af staldende, men det er vist først i 2016 at det skal efterleves. Spiltorvene, er blevet aflivet fuldstændig, de store er blevet lavet om til ponybokse og de små er blevet lavet om til foderopbevaring.


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er der overhovet
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 11:48

andre en supermarkedskæder der har råd til at købe stedet?

 

Anyways, det er ærgerligt, især for naboerne og alle jer der er knyttet til stedet.

 

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 11:53

Det er også så mærkeligt at de vælger at lave et supermarked. For de dør på stribe i hareskov by. Der har været et mini marked og en købmand, men de har været nødt til at lukke ned fordi de ikke kunne overleve.

Vi har også rig indkøbsmuligheder, og når det ligger sådan i udkanten af hareskov by, så er det altså ikke et sted man sådan lige kommer forbi. Tror det er lettere for folk at tage Netto i hækmosen eller føtex i lyngby eller lautrupparken.


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har aldrig
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 12:02

forstået hvorfor supermarkeder har lov til at slå deres grimme facader op i naturskønne områder, det er virkelig underligt.

 

Området er populært, styk det ud til villagrunde, det ville da være noget pænere for området.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lang tid
Forfatter: 
Dato:  24-12-2012 16:29

 

Synes det er flere år siden jeg hørte at det skulle laves om til en Rema 1000, men der er jo ikke sket noget.

 

- Er der kommet en dato på det endnu?


 

 Ryggen op, måsen med og så rider vi af sted !

- hvorfor ride med bid, hvis man kan ride uden?

"Det' dejligt, bedstefar !"

 

Vidunderlig nem unghoppe sælges

Se hende her!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-12-2012 17:06
De lukker d. 1. Februar og nedrivningen begynder 1. Marts.

Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Utroligt
Forfatter: 
Dato:  25-12-2012 20:37

Er det virkelig rigtigt?!

 

Det lyder jo helt utroligt -især fordi Bagsværd-Søborg bladet skrev det samme for halvandet år siden, og måtte dementere det igen da det var forkert. Så er det da utroligt hvis det alligevel kommer til at ske.

 

Det er mange år siden jeg har været på Åagården, men det var der jeg i sin tid lærte at ride. Husker jeg begyndte på min 8-års fødselsdag -mine forældre havde nemlig bildt mig ind at man først kunne begynde at gå til ridning når man blev 8 :D

 

Jeg gik der i mange år -helt til jeg fik min egen hest da jeg var 15. Jeg har mange gode minder derfra, så det er meget, meget trist at tænke på at det skal rives ned :(


Mvh Britt


The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 08:10

Jeg har godt hørt rygterne, blev ved med at håbe at det ikke blev til noget. Jeg er kommet på AGGR fra 1989-1999 og elskede det. Jeg har siden kigget forbi, når jeg var i området. Jeg havde min daværende hest med på sommerophold derude i 2005. En rigtig skøn sommer.

Det er trist som alt det gamle skal ødelægges og det er trist at man får lov at slå sådan en rædsel op i et naturskønt område som Hareskoven. Jeg er vokset op derude og holder virkelig meget af området.

 

Golda showers: Jeg red rigtig meget på Buller. Håber han fik et godt otium. Jeg tænker tit på ham.


R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

R.I.P Oxana, du var solen i mit liv

0
0
Svar på denne tråd
 
 aagaarden
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 23:09

Jeg er så ked af at høre hvad der er sket. Jeg har også gået derude i mange år da jeg var lille.

 

Er der nogen der ved hvad der er blevet af alle hestene?

 

Det er virkelig sørgeligt at høre at de river de hyggelige bygninger ned og bygger og grim rema 1000 :(


- Fie :)

Computer Graphic Artist

tegner på bestilling

 

www.minibaah.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 122345
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 00:05

Her er en fin liste over alle ponyerne der var på gården da den lukkede ud hvor de er kommet hen.

 

 

Prins - Notholmgaard

Lukas - Stutsborg

Tot - Mingo

Charming - Stutsborg

Bowie - Bliver solgt til privat

Daisy - Skal til Carsten

Marquis - Stutsborg

Maskot - Privat på Stutsborg

Ballerina - Hestehandler

Napoli - Hestehandler

Don Juan - Hillerød

Bella - Hillerød

Pinto - Hillerød

Piana - Solgt til Line, Randi's niece. Randi var formand for rideklubben i 20 år.

Lighter - Skal til Carsten

Bamse - Solgt til privat

Beauty - Hillerød

For you - Hillerød

Kahlua - Stutsborg

Simba - Stutsborg

Benjamin - Stutsborg

Dundee - Stutsborg

Oliver - Stutsborg

Zeus - Stutsborg

Snunne (Filur) - Stutsborg

Columbine - Hestehandler

Elliot - Solgt til privat - Opstaldet på Lundtoftegaard

Tamino - R.I.P. - Aflivet grundet skade på det ene bagben.

Magic - Solgt privat Står på Ballerup Rideskole.


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 18:32

Jer der er på facebook og vil følge lidt med i hvad der sker kan gå ind på gruppen der hedder "fra Aagaarden".


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 20:13

Det er da altid noget at se at det er så få heste der er gået til en hestehandler.


- Fie :)

Computer Graphic Artist

tegner på bestilling

 

www.minibaah.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 20:16

Til gengæld er det under al kritik at Napoli er gået til hestehandler. Han har spat og ryg problemer, og bliver aldrig ridehest igen. Han har været under genoptræning det sidste år, og hver gang der kom en rytter op på ham blev han halt igen.

 

Da jeg var ude hos hestehandleren for at hilse på Napoli, Columbine og Ballerina, red de rundt på Napoli. Så er der tydeligvis ikke givet noget information videre, eller også er de bare ligeglade.


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ballerina
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 22:51

Er der nogen, der kan beskrive Ballerina? Vi havde ca 2004 en pony, der hed Ballerina, men mistede kontakt da hun blev solgt til en hestehandler i Sverige. Alternativt hvilken hestehandler drejer det sig om?

 

MvH

Quita

0
0
Svar på denne tråd
 
 Memory lane!
Forfatter: 
Dato:  04-03-2013 00:19

Åhh - Maskot, han må være godt gammel efterhånden? Og Prins endnu ældre! Jeg red mit første stævne på ham i '95...

 

Er det samme Daisy - med fedtbulen på mulen? Som altid rullede sig med begyndere?

 

 

Åhh...

 

 

I

 

PS. Men under AL kritik hvis de har ladet en spathest gå videre til hestehandler. Det er ikke en værdig skæbne :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-03-2013 09:38

Ballerina er en lille flueskimlet welsh pony. Hun blev navngivet Ballerina på rideskolen da hun kom dertil. Så hun har heddet noget andet før.

 

Ja Maskot og Prins er ret gamle efterhånden. Maskot bliver stadig brugt som rideskole pony.

Prins er halvt pensioneret, han går nogle gange ture med Ingers barnebarn Alba. :)


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-03-2013 09:47
Det er ikke den samme Daisy, som du tænker på :)


/Angel

 

Qvicunque bene bibit, bene dormit

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  04-03-2013 10:03

Hej,

 

Er Columbine en brun 1ér pony?

 

DBh

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-03-2013 20:04

Nej, hun er en hvid Connemare på 147 cm. Hun har meget stejle forben, grundet seneforsnævring da hun var føl.


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1000 tak
Forfatter: 
Dato:  04-03-2013 21:49

for svar - vores Ballerina er/var en brun 2'er af hollandsk afstamning. MvH

 

Quita

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  05-03-2013 09:56

Ja så er det nok ikke den samme, medmindre der virkelig er sket underværker inden for lægeverdenen :)


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Angående NAPOLI
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 23:42

Jeg ved godt det er et gammelt opslag, men Napoli (Spiderman) er min gamle pony, og jeg har ledt efter ham lige siden Aagaarden blev solgt.

Hvilken hestehandler blev han solgt til - er han stadig dér (hvis han lever endnu) ?

 

Jeg håber nogen ved noget.

 

- Katrine


- Katrine ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider