Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ferie på Island?
Forfatter: 
Dato:  28-04-2017 09:36

Min kæreste og jeg vil gerne på en uges ferie på Island i juni og nu hvor jeg sidder og skal bestille er det ikke til at overskue. Vi har ikke været der før. Så vil blive glad, hvis du vil dele dine erfaringer. Skal man have base i Reykjavik og køre ud derfra eller skal man leje bil og overnatte undervejs? Vil helst have god tid (jeg fotograferer meget)og være fri for alt for mange andre turister, da jeg ikke trives med for mange andre mennesker i nærheden, så busture er nok ikke relevant.

En enkelt dag med tur på islænderhest ville være dejligt, men min kæreste er 2 meter høj og vejer over 100 kg, så er det overhovedet realistisk? Ellers tænker jeg bl.a. Blå Lagune eller tilsvarende (har læst at det kan være billigere/bedre med alternativ til Den Blå Lagune), hvalsafari og ellers bare se masser af flot natur. Og en enkelt dag i Reykjavik. Vi skal ikke hele vejen rundt om Island - det bliver nok for presset. Hvordan gjorde du? Alle gode tips er velkomne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rejsebureau
Forfatter: 
Dato:  28-04-2017 19:17

Nu er turismen jo eksploret i Island indenfor de senere år, så nogen turister skal I nok forvente at møde, specielt hvis I vil se/opleve landets seværdigheder.

Her en graf over stigningen af turismen, bare for at give en idé om stigningen i turismen:

Billede

 

Jeg vil anbefale at du kontakter et rejsebureau med speciale i Island, her vil være eksperter, som vil kunne rådgive jer og sammensætte/booke en rejse udfra jeres ønsker.

Håber I må få en dejlig ferie deroppe

Mange hilsner
Melina


Rid & Rejs

www.ridogrejs.dk
Oplev verden på hesteryg

Facebook: www.facebook.com/ridogrejs

YouTube: www.youtube.com/user/RidogRejs

2
0
Svar på denne tråd
 
 Island
Forfatter: 
Dato:  29-04-2017 17:24

Tak for dit svar. Ja, vi skulle have taget afsted for 5-6 år siden - har faktisk været på ønskelisten i flere år, men af flere årsager er det ikke blevet. Sidste år blev der annonceret risiko for vulkanudbrud, så da blev det droppet. Der kom så ingen udbrud, og nu er der så igen lige varslet høj risiko for udbrud, men denne gang lader vi os ikke genere af det.

Tror at vi efterhånden er ved at være kommet frem til, hvad vi skal, så skal lige have booket. Kontakter et bureau.

 

Mvh Trine


1
0
Svar på denne tråd
 
 Muligt?
Forfatter: 
Dato:  30-04-2017 17:36

Er det overhovedet til at få noget så tæt på juni?

Jeg var deroppe for første gang marts forrige år og vidste med det samme at jeg ville derop i minimum 2 uger og køre rundt. Men da jeg (også i marts '16) prøvede at skaffe bil og overnatninger til juli 2016, så var alt bare udsolgt.

 

Så de 2 uger bliver til juli i år og jeg bookede i oktober 2016 for at være sikker på at få det jeg ville have.

 

Jeg var også deroppe i marts i år og jeg talte med en lokal som sagde at mange turister tror at man kan booke i sidste øjeblik og det ender med at de må bo i telte på campingpladser, hvis de er heldige - ellers i deres lejebiler. Netop fordi turismen er eksploderet og derfor kan hoteller, biludlejninger og ikke mindst naturen følge med.

 

Personligt, så skal jeg kun være en weekend i Reykjavik og ellers køre rundt i det tempo jeg har lyst til (en bil med køkken og seng).

 

God tur!


De venligste hilsner, Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Island
Forfatter: 
Dato:  30-04-2017 23:48

Min knægt har lige været en uge på Island og han lejede sig ind privat igennem Airbnb.dk ( der er stadig ledige værelser i Juni)

Han fik en fint værelse, skulle dele køkken og bad med ejer af huset og andre rejsende, han gav 2500 for en uge, han var fuldt ud tilfreds.

Han tog flybus fra Keflavik lufthavn til Reykjavik og det kostede ca 160 DDK. I Reykjavik blev der lejet bil og kørt ud derfra og til slut retur til Keflavik lufthavn hvor bilen blev afleveret.

Nu var det så kun 4 dage hvor han var ude og opleve Island da han var til et event i Reykjavik som varede i 3 dage, en af grundende til han blev i Reykjavik hele ugen.

Håber I får en rigtig god ferie.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider