Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sukkerfri nødhjælp
Forfatter: 
Dato:  21-10-2015 21:39

Eftersom det var nogle af jer, der anbefalede sukkerfri diet mod "brain fog" så tænkte jeg, at det nok også er her vi kan dele tips til at komme trætheds-krise-sukker-spisning til livs.

 

Det jeg mangler er noget virkelig nemt, overskueligt at lave og transportere, som man kan medbringe så man ikke falder i kage og brød i en hverdag fyldt med kage og lækkert brød. Nej, jeg er ikke bager, men man kunne godt tro det, når man kender de fristelser jeg skal bekæmpe hver dag

 

Åååh jeg håber I kan hjælpe!!!


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chokolade
Forfatter: 
Dato:  21-10-2015 22:00

Ja det er jo så ikke sukkerfrit, men jeg er glad for at købe de der portionsindpakkede 70% chokolader. Så lige hapse en og kun en, det tager sukkertrangen og er lækkert med en kop god kaffe.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-10-2015 22:01


Ja, det er virkelig en hård kold tyrker, når man beslutter sig for slet ikke at spise sukker mere...

Det, som hjælper, når man ikke er hjemme:

  • Bananer og andet frugt
  • Mandler, rosiner, figner, dadler og evt. lidt mørk chokolade
  • Frugt-chips (tørrede æbler, bananer og mango)

 

Hvis du søger noget mere brød-agtigt, som er der i hvert fald 2-3 lækre alternativer, man nemt kan lave:

  • Stenalderbrød (rent stenalderbrød er jeg selv ikke fan af, så jeg bager rigtigt brød, hvor jeg blandet stenalderbrødet med en lille bitte smule hvedemel og gær - så bliver det skønt og holder lidt længere + er billigere end det bagt kun på æg)
  • Ostemuffins - de er egentlig kun bagt af æg og forskellige slags revet ost samt krydret med salt, peber og muskatnød. Mums! Sundt og lækkert kage-alternativ!
  • Hjemmebagt knækbrød. Det kan bages næsten udelukkende af frø og kerner og kan tage den værste kage/brødsult.


Der er lidt hvedemel i et par af mine forslag, men man skal jo heller ikke blive helt fanatisk - og de supersunde kerner, nødder og frø opvejer det lidt i min verden! ;D

Som pålæg er jordnøddesmør lækkert ellers lidt ostehapser eller pølsestænger til! :)

Jeg får altid selv lyst til en sød dessert efter en sund aftensmad - her har jeg fundet ud af, at en kop krydret Pukka-the (f.eks. den med lakrids og kanel!), simpelthen er det lækreste... og den tager sliksulten på stedet! :)


Uh - noget andet som også hjælper på en tåget fornemmelse i hovedet, det er vand! Masser af vand! :) Ca. 1½ - 2 liter på en dag. Det klarer virkelig hjernen! :)


Held og lykke!

Heidi

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Revet gulerod med
Forfatter: 
Dato:  21-10-2015 22:25

citronsaft - og så en æske rosiner ved siden af, som du blander i, når det skal spises.

 

Hvis du ikke er sulten, men bare craver det søde, så prøv salmiakpastiller - sådan nogle helt små, hårde tingester, der virkelig smager af lakridsrod (her i Tyskland kan man få dem på apoteket, jeg ved ikke med DK).


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jaaaaa
Forfatter: 
Dato:  21-10-2015 22:26

Mandler og (meget) mørk chokolade!

 

Prøv evt at sætte mandlerne i blød natten over. Det får de den fineste sødme af - det samme gælder cashewnødder osv.

 

Banan og tørret frugt er relativt sukkertæt, så sørg for at få lidt nødder sammen med - eller stenalderbrød. Så undgår du blodsukkerudsving.

 

I

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-10-2015 07:23

Hvis du ønsker at blive sukkerfri, så hjælper du i hvert fald ikke dig selv ved at spise bananer, tørret frugt, figner, dadler osv. Der er meget sukker i. Men det er nok stadig bedre end slik og sodavand. Så du skal gøre op med dig selv, hvor striks du vil være.

 

Hvis du ikke allerede kender til hjemmesiden http://www.madbanditten.dk. Hun lever efter princippet LCHF, og hun har MANGE opskrifter liggende.

 

Her er nogle stykker jeg var glad for, da jeg levede efter princippet:

 

www.madbanditten.dk/2014/09/06/chia- knaekbroed/

www.madbanditten.dk/2013/02/04/ kernebrod-med-chokolade/

www.madbanditten.dk/2011/03/08/ hjemmelavet-bounty/

www.madbanditten.dk/2013/09/14/ chokoladetrofler-med-lakrids/

www.madbanditten.dk/2012/06/24/ snickers-uden-sukker/

 

Prøv selv lat kigge lidt på hendes hjemmeside :-)



Venlig hilsen Cathrine



2
0
Svar på denne tråd
 
 Sukkerfri
Forfatter: 
Dato:  22-10-2015 10:37

Mandler og nødder, prøv også at se på diabetes forenings hjemmeside, der er ogaå mange gode opskrifter

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-10-2015 11:26

Hvad med Isis? Altså, ikke Islamisk Stat (det kan du nu også prøve - argh, måske ikke), men isis-produkterne?

 

De har efterhånden så mange produkter; snakbarer, chokolade, chips, bolcher, is, marmelade m.m. Jeg benytter dem meget ofte selv, og synes de er et udemærket alternativ :)


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

3
0
Svar på denne tråd
 
 Mellemmåltider
Forfatter: 
Dato:  23-10-2015 07:18

Jeg er selv stort set stoppet med at spise sukker - jo engang imellem ryger der lidt ned. Men det er til fødselsdage eller lign! ( rørte fx ik kagen til kurset i onsdags - så er stolt ;) )

 

hemmeligheden bag det er - spis hver 2-3 time! Hav dine mellemmåltider med dig overalt!

 

Mine mellemmåltider er 1 sport Wasa knækbrød med 16 % ost på. ( jeg fandt en them ost til 6% - men den kan jeg ikke finde mere. Hvis der er nogle der ved, hvor den kan købes, så sig det gerne!)

oven på knækbrødet har jeg så 3-4 skiver agurk. Optimalt, så havde jeg peberfrugt på pga vitaminerne, men jeg kan ikke fordrage peberfrugt!

 

Til kurset i onsdags havde jeg så lidt nødder med. Jeg havde faktisk også lavet rodbede og gulerods chips... For hvis nu! Men jeg havde ikke lyst! Det er jo så også en af hemmelighederne bag det - at hjernen skal med i det her!

 

Nu spiser jeg så heller ik stivelse ( på nær det der er i knækbrødet) - og det kan også ses på vægten! ( 18,3 kilo siden 12 maj).

 

Nu ved jeg ik lige hvad den tidligere tråd handlede om - men efter jeg er hoppet væk fra stivelse og sukker, så har jeg fået en hel anden energi! Pga høretab, var jeg meget træt efter en arbejdsdag og skulle gerne lige have en halv eller hel time efter arbejde! Det gør jeg ikke mere.... Nu er det mig som køre der ud af ??


<3 med katten Dixie <3


Rip Apopka - 15.06.2011

Du er savnet!




Unge med høreproblemer - se her!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Nødder
Forfatter: 
Dato:  23-10-2015 07:44

Nå ja, nødder og mandler i lange baner. Det er da nemt. I går lavede jeg bagte kikærter og græskarkerner, de er vel også lige til at tage med.

 

Nanna vildt flot vægttab. Det må virkelig have krævet viljestyrke at lægge alt sukker på hylden. Det er også det jeg stiler efter, og har levet efter de sidste par år, men er faldet i sukkermøllen igen, og nu kan jeg virkelig mærke hvor dårligt det er for mig.

 

Tørrede frugter undgår jeg for det meste, men spiser frugt i stedet for kage, når det brænder på. Frugt indeholder bare også rigtig meget sukker, men der var noget med at spise fedt til - er kage så bedre? Jeg har vedtaget at søde midler, pånær stevia, også er forbudte. Kokossukker og agave i små mængder, kan til nød bruges.

 

Jeg tror den med de der salmiakpastiller eller andre lakridser (f.eks. Nellie Dellies, men har ikke tjekket ingredienslisten endnu) kunne blive et hit. Så sidder jeg ikke og ser hellig ud omkring kagebordet, og det er lidt min hurdle. Det er faktisk næsten lige så socialt uacceptabelt at takke nej til slik og kage, som at takke nej til alkohol. Godt tiderne er ved at ændre sig.

 


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dadelkugler.. nam nam
Forfatter: 
Dato:  23-10-2015 19:25

www.valdemarsro.dk/kakaokugler-med- kokos/

 

 

De her virkelig lækre... Jeg ved ikke om du må få dem... men de tager i hvert fald min trang og de er super nemme at lave. De smager bedst rullet i kokos.

 

Mvh Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 hovsa glemte lige....
Forfatter: 
Dato:  23-10-2015 19:36

Dem her også:

www.madbanditten.dk/2014/11/04/ saltlakrids-mandler/

 

Smager altså godt

 

Og så er forskellige the med smag altså gode til at tage den søde trang.

 

Mvh Jette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mere lakrids
Forfatter: 
Dato:  23-10-2015 19:48

Jeg har ellers rodet noget rundt på madbanditten, men åbenbart ikke så meget som andre de der mandler kunne godt blive en livredder. Dadler er vidst en tand for søde til hverdagsbrug, men efter min egen lommefilosofi bedre en kunstige sødestoffer, og rafineret sukker uden fibre og vitaminer.

 

Det er nogle super gode, konkrete og overskueligt tips I er kommet med

 


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 sdsdasdas
Forfatter: 
Dato:  23-10-2015 21:36

Mandler og nødder, du kan også bruge, disse små oste "Babybel" de skal ikke opbevares på køl. Men Madbanditten er super god.


Mange hilsner

Fru Bach

Stald Nickolos.dk

 

 

Lånehest søges,

til lidt dressur og hyggeridning.

Den skal kunne rides ud på alene, og være ca. 160 i stang.

Den vi komme til at stå i løsdrif

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fniser ....
Forfatter: 
Dato:  30-10-2015 15:11

Nej griner .... ad overskriften - Sukkerfri nødhjælp og så tænker jeg jo på de stakkels flygtninge .... ingen slik og chokolade til dem

 

Ej undskyld men jeg kunne ikke lade være


Mvh. Sanne

 

Pt. er det mest arbejde fra jorden .... INDE ;)

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider