|
|
| Mobil til hest |
|
|
Hvilken mobil telefon rider i (i skoven) med? Jeg har længe holdt krampagtigt fast i min elskede nokia 1800, men den er ved at blive indhentet af alderdom og alderdomsrelaterede defekter. Er så lidt bekymret for om jeg har fundet en anden som er solid nok til at holde til at være i lommen på en ridetur. Det er jo rart at have den sikkerhed det giver at have en mobil med så man kan ringe og informere om at hesten er er på vej hjem, hvis man skilles under vejs, så den ikke skal vente alt for længe på at blive sadlet af, børstet og få lidt at spise.  Derfor ville det være brandærgeligt at stå der og ikke kunne ringe op fordi mobilen svigter pga. at den er for skrøbelig eller hvad det hedder...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Solid mobil |
|
|
Du kan evt. se her, hvor der er en liste mobiler som skulle være solide nok til håndværkere - og dermed sikkert også til ridning.  http://www.haandvaerker-mobilen.dk Måske er den du har fundet iblandt disse. Lene
Courage is being scared to death but saddling up anyway.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Cover og panserglas |
|
|
Min har klaret mange ture på flise- og cementgulv, slimede æblegnaskende muler (hesteselfie) og masser af sms´en i regnvejr. Det er en almindelig samsung, 3-4 år gammel men den har haft panserglas og cover på det meste af tiden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iphone |
|
|
Jeg har en iphone, tror det er en 5s. Den holder meget fint til at komme med allevegne. Den har hverken cover eller noget som helst på. Sørger selvfølgelig for ikke at proppe den i samme lomme som hestekiks og nøgler, men det er vis også toppen af special hensyn. Den er vist 2 år gammel og fungerer som den dag jeg købte den. Har tabt den MANGE gange.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mobil os |
|
|
Jeg har brugt min Sony Experia, som er lille nok til at putte i lommen, og som har overlevet en del fald på staldgang, gulv og jord. Nu skal jeg have ny og kigger efter en anden, som ikke er for stor. Men kan du ikke bare hænge en seddel på hesten, hvor der står, at den har tabt sin ejer, og at finder skal sørge for dens behov, indtil ejeren finder tilbage til stalden? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En af de typer... |
|
|
Jeg er en af de typer der ødelægger alting, virkelig alting. Jeg behandler ikke noget godt, er møg klodset og meget, meget distræt af natur. Derfor ejer jeg ikke noget dyrt, der ikke kan tåle og blive moslet med og behandlet elendigt. Jeg har derfor en Samsung Xcover - fordi den kan holde til at jeg skriver på den med mudder fingre, taber den ud af lommen flere gange om dagen på alt underlag, taber den fra hest, hesten slikker på den, den ryger ned i en lomme med gulerods og godbidsrester og andet herligt.
Den SKAL kunne holde til elendig behandling, jeg tager ikke hensyn til mine ting. En Iphone holdt nærmest ikke en dag i min varetægt - at give 5000 kr for noget jeg ødelægger samme dag, det duer ikke her .
For at beskrive typen jeg er, så taber jeg også min hjelm på på gulvet flere gange om ugen ( derfor har jeg heller ikke en dyr ). Jeg træder ofte på min bærbar fordi den ligger på gulvet under noget tøj ( og derfor har jeg ikke en Mac ). Ridebukser holder ikke mere ned nogle måneder, så går den første sygning uanset prisklasse, tøj bliver vasket på 40 grader - tager ikke hensyn til farver, andet end hvid og farvet. Det er bare sådan jeg er - jeg ville heller aldrig købe noget amarni, Lacoste eller andet dyrt tøj. Jeg har en gammel VW Polo, den bliver på ingen måde heller ikke behandlet pænt, så jeg skal have en gammel bil når jeg køber ny til vinter.
Så jeg skal lige ha' sparet op til den nye Xcover, oven på bilkøb og andet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mobil til hest |
|
|
Jenson altså! Jeg rider jo ikke hjemmefra og tænker at jeg tager lige og skriver en seddel og tager madpakke med... Jeg har bestemt mig for at jeg er for gammel til at falde af, så jeg mener, at hvis man undervejs får "a call of nature" eller noget i den stil.  Hvorfor skal du have en ny? Den jeg har fået en en Sony, men husker ikke lige hvad den hedder ellers, men den har en gummikant på siden og virker ret robust.  Fik først en lumia men dén tør jeg altså ikke ride med, for den virker meget skrøbelig. Tænkte at det ville være rart at høre hvad i andre rider med. Det er rart at læse at der findes telefoner til fumelfingre som taber ting og telefoner der kan tåle lidt æble/gulerods-snaks og måske lidt krymmel fra et par hestebolcher. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg rider |
|
|
i øjeblikket med en samsung Galaxy S III mini. Da min telefon bliver udsat for en del er det første jeg sætter på telefonen et panserglas og det redder den fra det hele. Jeg er mester i at tabe den. Jeg har tabt min under et distancestævne mens jeg travede afsted på min traver med over 20 km./t. Han er 1.68 høj og jeg tabte telefonen da jeg tog den ud af min brystlomme. Den landede på en skovvej fuld af sten. Panserglasset fik en lille ridse men telefonen overlevede fint.  min gamle telefon som også var en samsung præsterede to gange at ryge i en spand vand når vi stod og vaskede hest i pausen til stævner. Den overlevede begge gange ved at blive skilt ad og ligge til tørre et døgns tid. 3. gang døde den. Mine telefoner lander også på staldgangen, tabes en gang i mellem ud fra traktoren eller rendegraveren, så de lever et hårdt liv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Telefoni |
|
|
Jeg tænkte bare, at det var den nemme løsning, hvis det var hesten, du var bekymret for  Min skal skiftes, fordi jeg synes, den er blevet for langsom og måske lidt hele tiden har været lidt til den 'lille' side, så jeg ofte er udsat for, at den har tænkepauser.
Nu med skovtursquarter Cavallo Simple str 2 boots sælges - se her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridning med telefon |
|
|
Kirstine / Hvor gammel er din mobil siden du nævner det som et problem? Jamen hvorfor rider man med mobilen... 'Sker der noget' så er det rart at kunne ringe efter hjælp, måske kommer man i tanke om noget man har glemt eller det er praktisk, at den også ved hvad klokken er.  Jeg har hemmeligt nr. og det er MEGET sjældent, at nogen ringer til mig. Den er kun som en sikkerhed, hvis JEG har brug for at komme i kontakt med omverdenen, (det sidset ½-år har jeg brugt ca. 12.- om måneden på den post.. men jeg har også et dyrt abonnement) men jeg kan da også føle mig helt nøgen og sårbar, hvis jeg kommer afsted uden. Så det er en form for tryghed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samsung s4 |
|
|
Og jeg er nu mere bekymret for ikke selv at kunne være i stand til at ringe, læs bevistløs, derfor rider jeg aldrig ud, uden at have givet besked om i hvilken del af skoven jeg rider og ca. hvor længe jeg regner med at være væk, så er der forhåbentligt nogen der savner mig på et tidspunkt. I min trailer har jeg et skilt med kontakt oplysninger, ligesom jeg har valgt ikke at have låseskærm på min tlf. så kan den også bruges af andre til at ringe efter hjælp.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Samsung S3 mini |
|
|
Jeg har en helt standard Samsung Galaxy S3 mini. Den har fra starten af været beskyttet af en skærmfilm og et etui (ikke bare et cover). Den har været tabt på betongulvet utallige gange, og har også været tilstede under 2 ufrivillige afsidniger, men den fungerer stadig upåklageligt. Etuiet har lidt skrammer på hjørnerne fra kontakten med betongulv og lignende, men telefonen er stadig helt fin. Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| huwai ..... |
|
|
Jeg har en huwai, som kostede 666 kr, Den kan stort set lige så meget som samsung, sony osv. Har tabt den en del gange og har været udsat for fugt, har den i et siliconehylster og panserglas. Køber ikke de dyre, to er røget i vaskemaskinen, en er tabt i grøften med vand og en anden på mudder folden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Er jeg den eneste der tænkte at det var godt nok en avanceret hest når den skulle have sin egen mobil??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| IPhone |
|
|
Jeg rider alle steder - på banen, på vejen, til stævner, i skov mv - med min Iphone. Tager ingen specielle hensyn til den, og har tabt den mange gange. Jeg har haft Iphone siden starten af 2011 (først en 3gs). For halvandet år siden gik jeg over til 5s. Den skærm har jeg smadret en gang, da jeg havde haft den i et år, og har tabt den masser af gange både før og efter. Jeg tror skærmen gik, fordi jeg tabte den en gang hvor den landede lige på hjørnet, og jeg kunne se at der var gået en flig af glasset helt oppe i hjørnet. Tabte den flere gange efterfølgende, men den ene gang jeg fik tabt den revnede skærmen så. Den ligger i lommen med alt muligt, men prøver dog at undgå nøglerne (men det sker ikke altid) for ikke at få ridset skærmen. Jeg har intet cover eller andet på den for at undgå den går i stykker. I betragtning af den måde jeg ingen hensyn tager, så er jeg på ingen måde utilfreds med IPhone.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Netop! |
|
|
Naja/ Jamen er det ikke bare, som så meget andet, et spørgsmål om træning? Derfor tænker jeg også at touch skærm er bedst da hest, vil have lidt sævrt ved at trykke på taster. Ligesom det ikke duer med en klap telefon. At de kan tåle fugt er en vigtig oplysning . Vi har en hest som savler som en Sct. Bernhardshund så det er vigtigt den kan holde til en 'fugtig' hestemule. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen mobil |
|
|
Selvom hesten er fuldvoksen får hun ikke! en mobil. Og slet ikke en med touch med de store hove hun render rundt med  (Det er fredag eftermiddag, så må jeg godt )
Mvh. Sanne Pt. er det mest arbejde fra jorden .... INDE 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|