Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vigtig app til hvis ulykken sker
Forfatter: 
Dato:  27-10-2015 19:59

Tidligere i dag skete en ulykke hvor en hest sad fast i et mudderhul i 3 timer Læs her

 

Som de også skriver i artiklen, så kan jeg kun anbefale denne app: http://112app.dk Så kan redningsfolk finde dig, hvis der sker en ulykke, og du ikke selv helt ved hvor du er.


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

5
0
Svar på denne tråd
 
 Puhaaa
Forfatter: 
Dato:  27-10-2015 21:57

Puha, jeg så lige videoen via facebook og bemærkede også det med app'en. Det lyder som en god app.

 

Føj, jeg ville nok være i panik over at se min hest i den situation - specielt da hvis man stod der og ventede og ventede på hjælpen.

Jeg håber staklen har fundet en bekvem liggende stilling i boksen her til aften. Den er nok lidt øm i kadaveret.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig!!!
Forfatter: 
Dato:  27-10-2015 23:40

Det er så genialt! Og ja, så havde hesten nok været sparet for min. 20 minutters lidelse.

 

Det er jo desværre ikke første gang, at en hest er sunket i jorden i Rude Skov ....

 

Flere skove i Nordsjælland har disse sumphuller. Jeg rider aldrig udenfor de afmærkede stier mere.


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op,
Forfatter: 
Dato:  28-10-2015 11:10

jeg får helt tårer i øjnene af den video - det er simpelthen så grimt at se, når dyr giver op og bare ligger der med blanke øjne

 

Godt, at der findes redningsfolk, som kan den slags!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-10-2015 13:28

Det er nemlig en rigtig smart app, som jeg har haft på min telefon siden jeg opdagede at den fandtes.

 

Der ligger en lignende video, også fra Danmark, på YouTube. Det er frygteligt at se.

 

Jeg har den dybeste respekt for de brandfolk og dyrlæge der hjalp til og holdt hovedet koldt, og de mennesker på gården der lånte traktor og udstyr. Det er simpelthen fantastisk.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja.....
Forfatter: 
Dato:  28-10-2015 14:47

God idé med app'en uanset og i alle tilfælde. Men lige præcis med denne historie bør der ligges langt mere vægt på at rytteren er redet væk fra sti og vej området og ind i underskoven i en skov, som er kendt for sine sumphuller og hvor flere heste er forsvundet.

 

Vi har haft en meget våd sommer og efterår. Man kan se på billederne i artiklen at hun er redet nedad i området, så hesten har uden tvivl sunket i til koderne flere steder. Bør man ikke bare tænke sig i lille smule bedre om?!

4
0
Svar på denne tråd
 
 telefonen.
Forfatter: 
Dato:  28-10-2015 15:02

Sidst jeg ringede til 112 så kunne de da fortælle mig hvor jeg var henne og det da uden at jeg har nogen app på min telefon.


Hilsen Helle

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  28-10-2015 19:45

HelleA: Så derfor er det en dårlig ide med app'en?? Eller hvad prøver du at sige??

 

Hvis du nu læste artiklen jeg også linker til, så står der jo netop at de IKKE kunne finde hende, og måtte køre rundt i skoven i 20 minutter, hvor hesten så led i mellem tiden.

 

Men dejligt for dig, og jeg håber din hest har det godt


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
1
Svar på denne tråd
 
 super ide.
Forfatter: 
Dato:  28-10-2015 19:49

den skal jeg da ha på min mobil.

 

Mindes stadigvæk, da der sidst var en rideulykke her i området. Mabulancen lå og kørte rundt og kunne ikke finde vej ind i skoven. Heldigvis kom min mand kørende og kunne hurtigt hjælpe dem med vejledning ind i skoven. Det var også næsten umuligt for dem at finde ryteren, for hun vidste ikke hvor hun var.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

Helt nye læder ridestøvler sælges.

www.heste-nettet.dk/marked/nedsat- helt-nye-derby-topper-laeder- ridestoevler/a/23987/

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 og i samme anledning
Forfatter: 
Dato:  29-10-2015 20:53

RID ALDRIG ALDRIG UDENFOR STIERNE....

 

(Rude Skov advarer faktisk!!!!)

 

Og så sørg iøvrigt for at tegne forsikring/redningstjenneste på "den slags"....der er ikke gratis at få hele beredskabet i hus når hesten først er faldet i en sump....

 

:)Annette




rigtige piger rider hver dag
2
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille
Forfatter: 
Dato:  29-10-2015 23:19
Næ Pernille, jeg siger ikke noget, oplyser blot at sidst jeg ringede,til 112 så kunne de spore mig via telefonen, kan forstille mig at de søgte efter mobilens gps.

Jeg vidste så godt hvor jeg var henne og der stod nogen klar til at tage da de kom.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rude Skov
Forfatter: 
Dato:  30-10-2015 10:00

Frygtelig for den stakkels hest, men rytteren har jeg ikke synderligt ondt af.

Koldt og kynisk? Ja måske, men alle der rider i Rude Skov ved og/eller får at vide, at der er mange sumphuller og at man skal holde sig til stierne, og der er ingen undskyldning for ikke at vide det når Rude Skov endda selv advarer om det. Det er vores pligt som ryttere at finde releavnt info om de skove vi rider i, netop for at kunne undgå situationer som disse.

 

Rytteren burde have slået hjernen til og tænk sig lidt mere om hvor hun red. Vådt efterår = våd og sumpet skovbund. Og det er uanset hvilken skovbund i landet det drejer sig om.

 

Jeg håber at hesten kommer sig 100% og får den forplejning den har brug for til at komme på benene igen, og så håber jeg at rytteren har lært noget af denne episode.

 


Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper M & N <3

 

Løsdrift med hestevelfærd i højsædet?
Så tag et kig på Kærgården i Farum med nyanlagte vandrefolde.

www.facebook.com/pages/ K%C3%A6rg%C3%A5rden ...

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider