Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Snyde opkald
Forfatter: 
Dato:  15-08-2014 11:05

Hej alle sammen.

 

Jeg modtog et opkald for nogle dage siden. Nummeret var 22240416. Det var en engelsk talene mand, (han havde stærk indisk accent) der sagde at han ringede fra it afdelingen. De havde, helt tilfældigt, "found a randomly genereted error on my computer". Og nu var min computer selvfølgelig i overhængende fare.

 

Jeg sagde til ham at jeg godt var klar over at det var et fup opkald og at jeg ikke troede på ham.

 

Jeg har efterfølgende modtaget to nye opkald fra samme nr. Jeg tog den da de ringede anden gang og der blev der intet sagt i den anden ende. Nu er det kodet ind som "lad den ringe" så jeg er sikker på ikke at komme til at tage den igen.

 

Men hvad kan de have været ude efter? Er det muligt for dem at få nogle penge ud af det, når jeg ikke har oplyst dem noget som helst?

 

Mvh Anja


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ringede han fra "Windows"?
Forfatter: 
Dato:  15-08-2014 11:21

Ja, det er et fuskeropkald.

 

De narrer dig ved at få dig til at installere noget TeamViewer på computeren, så de kan rode ved den og se hvad du foretager dig. Og så "fikser" de lige din computer, men...

 

... intet i denne verden er som bekendt helt gratis, så for denne helt fantastiske hjælp, der nu har reddet din computer fra nær-døden ( ), der beder de om dine kortoplysninger og så hæver de i omegnen af 2.500kr. som du på ingen måder kan få igen.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-08-2014 11:29

Jeg tror jeg har været heldig indtil videre.

Jeg får kun opkald fra telefonsælgere fra firmaer man kender her i DK (tlf selskaber og energiselskaber), og nåh ja, besøg af Jehova's Vidner (okay okay okay, de sælger ikke "rigtigt", men de er der).
Fælles besked til alle dem er at jeg ikke er interesseret og at de ikke skal kontakte mig igen.

 

- og inden en eller anden strigle dukker op og skælder ud og siger jeg ikke kan lide Jehova's vidner, er racist osv, så vil jeg lige tilføje: Jeg har intet imod troen og folkene i den, jeg er bare træt af deres besøg når man konstant siger man ikke er interesseret.

 

Tydeligt et fuskeropkald du har fået dig, jeg tager ikke ret mange opkald seriøse, og det samme gælder ting der lander i mailboksen.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-08-2014 12:09

Camilla: Jeg regnede også med at det var sådan noget i den stil de var ude på.

 

"I'm calling from the IT-department" De fleste virksomheder præsentere sig altid med firmanavn, men ikke ham her. Og så har jeg da heller aldrig hørt om at TDC, telia, telenor osv ringer fordi de har opdaget et problem hos en kunde. De har jo nok at gøre med at besvare opkald fra dem der ringer ind.

 


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-08-2014 12:29

Kald mig gammeldags, men jeg ville nu forvente, at hvis jeg fik et opkald fra IT-afdelingen, at de så talte dansk

 

Ikke, at jeg ikke taler engelsk, for det gør jeg, intet problem der. Men skal man ringe en tilfældig person op, vil det da være rart, om man også kan tale sammen -især hvis man skal forestille at komme fra en dansk internetudbyder...

 

Og hvis man lige slår logikken til, hvordan skulle de så kunne finde en fejl på min computer, uden først at have hacket sig ind på den????


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider