Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Syning/kanter på læderremme.
Forfatter: 
Dato:  05-09-2013 23:57

Hejsa.

 

Jeg vil gerne spørge nogen sadelmager-kyndige lidt omkring syning af remme. Så hvis der er sådan en til stede? :-)

 

I forbindelse med færdigbehandlingen af kanter på remme er jeg nået frem til at man skal smøre kanterne med kantfarve og derefter glitte kanten med et hjul eller et kantpolertræ.

 

Jeg kan så se at der er flere forskellige produkter jeg kan vælge imellem. F.eks. Fiebing kantfarve eller ROC selvpolerende kantfarve for at nævne to... Er der noget der er bedre end andet hvis man bruger det? (jeg er ikke så bange for opløsningsmidler mv. det skal bare give et godt resultat).

 

Men. Så er der noget der hedder "kantvoks" - flere valgmuligheder... eller hvad?

 

Hvordan gør jeg bedst kanterne glatte og flotte? Og hvis jeg skal bruge det der voks hvordan skal det så bruges bedst?

 

Næste spørgsmål: Jeg har luret lidt på det seletøj jeg har hængende der har et-lags remme. Giver man dem kantfarve på kødsiden? Det ser også ud som om at det har fået et eller andet...


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider