Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 På tur, hvordan kommer I op?
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 08:44

Det her er nok et lidt pinligt spørgsmål, men jeg overlever nok

 

Når jeg skal op på Golan har jeg en fin skammel på ca. 60-70 cm højde. Det er nok til at jeg kan smække et ben over ryggen på hende op komme op på hende (fra begge sider).

 

Det er helt klart en fremgang siden i vinters, hvor jeg skulle så højt op at jeg kunne skræve over og ned på hende

 

Men men men ..... jeg kan ikke stige op på normal måde, mit ben kan ikke komme højt nok op, og hvis jeg spændte stigbøjlen ned ville jeg ikke kunne strække i benet og komme op. Det ville i øvrigt også trække sadlen skæv (læderbom).

 

Så hvordan kommer jeg op hvis jeg vil ud på tur og sidde af og holde en pause, trække hende lidt o.lign.? Hvad gør I andre med bomløse sadler, de drejer vel rundt?

 

Indtil videre har vores turet været op til 1 1/2 time, men så trænger mine ben til pause. Drømmen er en gang at tage på langtur, meeeen det kræver jo lidt træning


Mvh. Sanne

 

Søges: mellemstore produktionsvirksomheder. Procesforbedringer og bedre udnyttelse af virksomhedens IT-systemer. Læs mere : www.linkedin.com/in/sanneliebmann

3
1
Svar på denne tråd
 
 naturting bruges
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 08:54

en sten- en træstub- en bænk el. lignende bruger jeg som skammel i naturen hvis jeg af en eller anden grund skal af dyret undervejs. pauser plejer jeg dog ikke at lægge ind selvom vi rider 2-3 timer, men man kan jo tabe noget etc.

 

 

Karina

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 09:00

... en tur hvor jeg skal gennem led et par gange - og leddene er for smalle og "dumme" til at jeg kan åbne og lukke fra hesteryg. Så der stiger jeg af.

Det ene sted ligger der en stor træstamme som jeg bruger og det andet sted kan jeg stille Baloo ned i en grøft.

 

Stiger jeg af andre steder på mine ture, må jeg gå indtil jeg finder en træstub eller noget andet jeg kan bruge til at stige op fra.

Jeg KAN komme op fra jorden - men da jeg jo ER en tung rytter (FY SKAMME MIG - skælde ud, jeg burde nok slet ikke ride, slemme mig...) og ikke den mest smidige (og hurtige), vil jeg ikke udsætte Baloos ryg for det.

 

Jeg rider i øvrigt også i en bomløs sadel - jeg har ikke prøvet at stige op fra jorden med den, men kan forestille mig at den nok vil glide.


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 09:35

Du må i gang med springtræningen... din egen ;D

 

Træstubbe osv., som foreslået ovenfor (Y)



Du burde så afgjort se hvad jeg laver i Japan!
Blog: Moar Ninja Plz!

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 11:49

Jeg kender problemet. jeg havde en noget let til ben fulblod, og har flere gange måtte hoppe af. og jeg er hverken let eller elegant.

Jeg havde for vane at at tjekke alle de, stå op på emner/muligheder, ved enhver ridetur. så som stene, stubbe, lave gadeskilte og de grønne bokse til telefon men elleres som £isbeth (Baloo) putter hesten ned i en grøft/skråning og kom på af denne vej.

Men jeg skal også være ærlig, jeg blev lidt træt af det, for den stod kun stille indtil jeg havde foden i bøjlen, og vupti så var den afsted igen, SUK!, Så købte jeg en ny hest ca 20 cm mindre. den kan jeg komme op på på almindelig vis, men 80% af gangene bruger jeg en tanteskammel eller hvad der er i nærheden.

 

Skønt at være pony rytter...

 

Magtismen mod jorden forstærkes med årene, så det er derfor vi får der sværre og sværre ved at får foden til at slippe jordoverfladen, når vi kæmper os op på hesten.


:O)

6
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 11:54

Nu rider jeg pony, så jeg kan sagtens komme op, hvis jeg skal.

For sadlens skyld forsøger jeg dog at undgå det, så når jeg rider, holder jeg øje med, hvor der er steder, jeg kan komme op, så jeg evt. kan bruge det til en anden gang.

 

Derudover venter jeg somregel med at hoppe af, ind til jeg er et sted, hvor jeg kan komme op igen. Men jeg ved godt, at det ikke er altid man har et valg :-)

Nogle gange har jeg også valgt at gå ved siden af hesten, til jeg fandt et passende sted, men det er lige så meget fordi, jeg synes det er hyggeligt, og så kan jeg jo lige så godt gå, frem for at anvende sadlen med risiko for at gøre den skæv.



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bliver på hesten
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 12:35

Til TS.

Dette lyder nok lidt dumt, men jeg bliver på hesten. Rider jagter og i pausen, kunne det være rart at komme lidt ned og gå, men det er svært at komme op igen, så jeg bliver på hesten. Min hest er også 179 cm høj. Store hyp.

 

Hvis jeg endelig skal ned, så får jeg "et ben op" af en eller står på noget.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 da jeg red
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 13:23

steg jeg ALDRIG af i naturen... men jeg må også indrømme at jeg brugte altså en skammel jeg er ikke så høj en rytter 152 og jeg fik altså forvildet mig op på store heste 150 og der over...

 

 

men skulle jeg af, stillede jeg altid hesten lavere end mig grøft eller noget, og hvis jeg var heldig var der en træstub, jo jo elegant jeg ved det godt, men jeg er altså tung i måseren...


hvor intet vover intet vinder

2
0
Svar på denne tråd
 
 Åh hvor dejligt
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 22:35

at jeg ikke er den eneste med det problem :)

 

Det med at bruge en grøft .... jeg må hellere findeen og træne det. Og ellers træstubbe, sten og hvad naturen byder på.

 

Da jeg var ung kunne jeg svinge benet op over med god fart og så komme op, selv på en hest på ca 150 cm..... Det var tider

 

Jeg overvejer at lære hende at knæle ned, så bliver det nemt at komme op.


Mvh. Sanne

 

Søges: mellemstore produktionsvirksomheder. Procesforbedringer og bedre udnyttelse af virksomhedens IT-systemer. Læs mere : www.linkedin.com/in/sanneliebmann

6
0
Svar på denne tråd
 
 Tænker lidt det
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 22:50

.... samme. Min unge dreng er ved at være klar til nogle længere ture og jeg kunne også godt tænke mig at give ham nogle pauser undervejs.

 

Vi har en ridetur som går ned til søen hvor vi bader. Indtil videre går jeg derned 3 km og stiger op ved en bænk. og så bader vi og jeg rider ham hjem.

 

Men det er en af de få steder hvor der er noget at stige op fra. Jeg bruger altid en skammel hjemme.

 

Læste også om TREC stævner en dag, det vil jeg nemlig vildt gerne prøve. Men så at en af diciplinerne var at stige op på hesten fra jorden Det vil jeg ikke gøre hverken ved min hest eller min sadel, så det er jeg lidt træt af...

2
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 01:39

Det er ikke det store problem for mig at komme på. Men jeg kender nogen stykker der bruger sådan en her. Man kan enten købe en, eller lave den selv af et par stykker træ med huller og noget line.

 

 


Billede




Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

4
2
Svar på denne tråd
 
 Tenna....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 08:11

... Ved TREC bliver du tilbudt en skammel når opgaven er opstigning.

 

I begyndelsen stod der i reglementet at det kostede et point (og det mener jeg også det gør hvis man konkurrerer i udlandet) men det gør det ikke mere herhjemme.

 

Og SKULLE du møde en forhinring i trec som du ved at du ikke kan tage, så kan du gå forbi den og stadig være med. Det giver bare 0 points for den enkelte forhindring - men du skal ikke lade dt forhindre dig i at deltage :)


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 kljhklhlkg
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 08:13

 

 

Okay, det var rart at vide

2
0
Svar på denne tråd
 
 prøv at tjekke
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 14:42

Marianne Flormans hjemmeside.. hun har trænet sin hest til at sænke nakken og så hopper hun op der og hesten løfter sit hoved og vupti er hun gledet på plads på ryggen. Det skal dog lige siges at det er UDEN sadel...

ellers holder jeg med de andre.. find noget at stå på OG træn din hest til at VENTE med at gå til du siger til! Min lærte det meget nemt efter 2 gange med en godbid! Alle kneb gælder ;)


En gang PRE - altid PRE

2
0
Svar på denne tråd
 
 jeg stiger
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 15:57

også nogen gange af når vi rider tur - jeg rider med ride on pad UDEN bøjler, og så leder jeg efter div. træstubber, bænke, biler, børn og lign. som jeg kan stå på og hoppe op på min hest.

 

Det er indtil videre gået fint

 

 

Det sidste jeg brugte som skammel var min egen bil i min indkørsel.

 

Min hest har heldigvis lært at stå pænt OG stille sig tæt på, når jeg rykker i udvendig tøjle, så jeg kan hoppe op let og elefant

2
0
Svar på denne tråd
 
 Low rider...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 16:01

og så leder jeg efter div. træstubber, bænke, biler, børn og lign. som jeg kan stå på og hoppe op på min hest.

 

Bruger du BØRN til at stiå på så du kan komme op??

Hvordan får du dem til at stå stille så længe at du kan stå op fra dem??

 

(det med biler undrer jeg mig også over - for hvordan kan det gøres uden at ridse??... men BØRN???)


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 21:39

Hunde kan også bruges. Især de lidt større af slagsen . De er dog ret svære at få til at stå stille, så der er børn trods alt nemmere .

 

Jeg plejer dog at bruge træstubbe, bænke, skrænter osv., da hundeejerne sjældent synes, det er fedt, at man vil bruge deres hund som skammel . Helt uforståeligt!

6
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 22:34

Sådan en hund - den skal vel også pumpes ret hårdt for ikke bare at synke sammen på midten når man træder op på den?


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

4
0
Svar på denne tråd
 
 Haha :)
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 22:38

Jeg stiger op, helt normalt ;) min hest er 178cm..

 





. Mia Borg Nielsen .


Sofia 04-10-10

My child, my life, my everything.


You don't know what you got till you're missing it a lot

1
2
Svar på denne tråd
 
 Hunde...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2013 01:12

Jens.... Kun hvis det er gravhunde . Det bedste er klart en mellemstor hund, der er lidt kort i ryggen. De giver også lidt mere i højden end en gravhund.

 

Ræve kan i øvrigt også bruges. De er bare lidt svære at få lokket hen til sig, men det KAN lade sig gøre - især hvis man siger som et ådsel.

4
1
Svar på denne tråd
 
 Tøsefornærmet ...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2013 11:20

Ej ... jeg overvejer om jeg skal blive tøsefornærmet sådan som min seriøse tråd er spammet med misbrug af børn, hunde og ræve

 

Nå, på den anden side gav det et godt grin, så OK.

 

Jeg kan se at løsningerne er

 

  • jeg køber en bil jeg kan bruge som skammel og skal så bare sørge for at ha en chauffør med rundt. God løsning hvis han også er ung og ser godt ud og så kan han ha kaffe o.lign. med
  • jeg investerer i et barn af passende størrelse jeg kan træde op på ..... det må hellere være veltrænet når det skal følge med rundt på turene.
  • jeg sørger for at have en gravhund, en ræv og en grand danois med rundt. Når de står rigtigt kan jeg gå op på gravhunden, så op på ræven, videre på GDen og så op på hesten .....

Mere seriøst, jeg tror jeg skal finde en grøft at øve på, og det meget farlige bænksæt, der plejer at overfalde Golan, skal pacifiseres så jeg kan bruge det. Og så er hun flink til at stå stille og finde sig i mine 'elegante' måder at komme op på

 

PS - nu hvor vi (måske) har ulve i naturen, kan de også bruges? de er jo gode til at vandre langt.....


Mvh. Sanne

 

Søges: mellemstore produktionsvirksomheder. Procesforbedringer og bedre udnyttelse af virksomhedens IT-systemer. Læs mere : www.linkedin.com/in/sanneliebmann

6
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  19-07-2013 13:15

Glimrende løsninger! Ulve havde jeg faktisk ikke selv tænkt på....

 

Men seriøst: Sådan et bord-/bænkesæt er faktisk super godt at stå op fra. Netop fordi man kan komme så højt op, at man (medmindre hesten er MEGET høj) bare kan sætte sig i sadlen uden også at skulle træde op i stigbøjlen. MEN lad være med at bruge det, når der sidder nogen ved bordet og spiser. De kigger så underligt på én, når man vader op på deres bord midt i maden.... Uforståeligt, uforståeligt!

 

Dette er altså den sjoveste tråd, jeg længe har set! Jeg ved godt, dit spørgsmål var helt seriøst, men det er alligevel sjovt - nok fordi, jeg selv UDMÆRKET kender problematikken , og det ér altså et lidt komisk (og pinligt) problem, når man ikke kan komme op på hesten igen uden hjælp....

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er ikke sikker...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2013 13:31

... på at det ville være nemt at få et barn til at stå stille hvis jeg vil bruge det som skammel.

Faktisk vil de fleste børn nok løbe skrigende bort ved tanken (hvis de er ved deres fulde 5). Måske VIl det være nemmere med en hund - men den skal være stor nok til at være en effektiv skammel - selv i "bambi på isen" position, som nok vil være det den ender i når jeg står på den.

Hvilken race vil i foreslå??


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Ups den er svær
Forfatter: 
Dato:  19-07-2013 19:43

Lisbeth - Baloo: i dagens DK er det ikke lige comme il faut (= politisk korrekt) at tale om racer på børn. Selv 'etnisk' kan være et svært ord at bruge..... Og så er der det med de fulde børn .... så skal man ha fat i de sociale myndigheder ......


Mvh. Sanne

 

Søges: mellemstore produktionsvirksomheder. Procesforbedringer og bedre udnyttelse af virksomhedens IT-systemer. Læs mere : www.linkedin.com/in/sanneliebmann

9
0
Svar på denne tråd
 
 Sanne...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2013 20:57

... det VAR nu hunden jeg mente.

 

 

Og jeg skal da slet ikke bruge fulde børn som skamler - der er noget med at de siger sandheden - og nogle sandheder vil jeg hellere høre fra nogen der ikke bærer min fulde vægt imens ;)


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

11
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  19-07-2013 23:46

Sanne og Lisbeth... TOTALT grineren!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Totalt afsporet
Forfatter: 
Dato:  21-07-2013 22:15

Tja, mit indledende spørgsmål er da blevet totalt afsporet

 

Datterens bidrag er, at bord-bænkesæt er meget praktiske når man skal på på kræet, hun synes bare, at et hæve-sænkebord var smartere. Først kører man bordet ned, så op på det og så hæver man det så man kommer op på hesten


Mvh. Sanne

 

Søges: mellemstore produktionsvirksomheder. Procesforbedringer og bedre udnyttelse af virksomhedens IT-systemer. Læs mere : www.linkedin.com/in/sanneliebmann

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ny NGO ...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2013 13:10

Vi må starte en ny bevægelse for flere hæve-sænke-borde i naturen


Kh NinaSt

4
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  22-07-2013 13:16

Det må dælme også være svært at ride rundt med et bord-bænkesæt, man kan bruge til opstigning på turen .

 

 

Vh Mette

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2013 13:36

... besværligt med sådan et bord på slæb. Så hellere et barn - det kan løbe med ved siden af og være til nytte indimellem når man skal op. (og der er også noget med at danske børn får for lidt motion - jeg aner en mulighed for at løse det problem!!)

 


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  22-07-2013 16:37

Det må være muligt at få et samarbejde igang mellem dansk rideforbund og julemærkehjemmene...


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

4
1
Svar på denne tråd
 
 ha ha av min mave
Forfatter: 
Dato:  22-07-2013 17:04

Ha ha for en drejning tråden har taget. Mange tak for dagens bedste grin. Jeg er glad for jeg sidder hjemme og ikke ude på kontoret da tårene trillede og der kan nogen udifinerbare hulkelyde fra bag skærmen.



Nu med Robotool´s Qira

Den dejligste hest

for mig

 


 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 elefant derop
Forfatter: 
Dato:  22-07-2013 17:32

hehehe nøj man jeg er glad for at jeg ikke lige sidder ude blandt mange mennesker, for jeg sidder her og griner temmelig højlydt, faktisk så slemt at den samtale jeg er del af pt på skype er gået helt i stå og folk kræver at jeg giver en forklaring, svært når man er ved at dø af grin :D

 

kender dog godt problematikken, dog har jeg indtil nu været heldig ikke at skulle af når vi har været på tur, jeg kan dog svinge mig op fra jorden men foretrækker da klart noget at stå på både for hestens, sadlens og mit egos skyld, det der med at komme op fra jorden ser hmm knap så elegant ud som man er kommet op i alderen :)

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

hø sælges, små baller. 1 slet fra i år ca. 10-14 kg i hver eller 1. slet fra 12, ca 14-18 kg i hver, pris 15 kr. stk.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2013 18:01

Som alternativ til borde-bænke-hæve-sænke af forskellige arter, vil jeg foreslå en donkraft.. Måske lidt mere handy, og så kan der evt monteres en strop, så den altid sidder klar på sadlen lige til at sætte ned på jorden..

 

Folde-ud-opstignings-donkraften...

1
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  23-07-2013 09:29

Jeg har faktisk engang jeg skulle hente to af vores fjordheste fra fold, stillet dem tæt så jeg kunne hoppe op og ligge på maven på ridehesten og så sat en fod imod unghesten.. De lyder velopdragne og tålmodige.. Det var de ikke, men jeg var stædig og synes min idé var god Det var også en hyggelig tur tilbage

( Ja jeg er tung bag i... Kan det afhjælpes? )


Knus Krestine

 

*Termin d. 25. juni 2012*

1
0
Svar på denne tråd
 
 Er ved at dø af grin
Forfatter: 
Dato:  02-09-2013 09:27

 

Hold op mange gode løsningsforslag i kommer med!

 

Børn skal de stå på alle 4, stables eller skal man have nogle stykker i forskellig højde og alder... .

 

 

En ekstra hest som Krestine foreslår lyder ellers som en af de mere brugbare løsninger.. Tror de vil være et bedre valg end børn, ræve, ulve og lign til de længere ture!

 

 

Seriøst så bruger jeg det der er i naturen som væltede træer, sten, skrænter, afpløjninger og lign. Jeg går til der dukker noget brugbart op, hvis jeg SKAL af, men jeg er ikke typen som kravler af frivilligt!

Efter en operation en gang, brugte jeg en trappe-stige. Den var let at flytte med.. både til at komme op og af.

 

Tilsvarende har jeg som andre, der måske lyder til at være nået til '40-fedogfærdig' købt mindre og mindre heste de sidste gange, men problemet hænger ved. Islænderen gik hen og dødede, af alderdom og ikke overbelastning (tror jeg). Nu er jeg strandet med en Shetlænder som jeg godt kan komme op på, men som ikke kan bære mig.. . Har i andre overvejet, at køre med krikken i stedet for? . Det lyder jo retfærdigvis ikke til, at i er "spring-ryttere"! .

 

 

Ej, spøg til side. Jeg har erhvervet mig en skovturshest som står ved min stendysse når jeg skal op OG af! Det er den virkelig GOD til!

Måske jeg skulle sælge den til en med opstigningsproblemer.. . (Den del af turen der ligger imellem op og afstigning, foregår hmmm kan kalde det, stille og roligt. MEGET stille og roligt! Min nabo har døbt hesten 5-kroners hesten.. hun tror ikke jeg kommer mere end 5.- i til en hel tur så hun har foreslået at tage flere 5'ere med.... .)


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Kender også problemet
Forfatter: 
Dato:  03-09-2013 18:04

Siden jeg fik slidgigt i højre fod og knæ, kan jeg ikke engang komme op på en ca. 143 cm pony ved hjælp af stigbøjler, hverken fra den ene eller den anden side. Det er udelukket at hoppe derop, som jeg kunne før i tiden. Det kniber jo så også at gå ret langt med hesten, hvis jeg først er kommet af.

Jeg har fundet denne demonstration af forskellige opsidningsmetoder:

www.youtube.com/watch?v=-5sXP1ST_Mw,

men selv om mine kære ponyer sikkert er smarte nok til at lære det, har jeg ikke selv nogen idé til, hvordan jeg skulle tage fat på træningen. De er ellers flinke til at stå stille ved sten, drænbrønde, jordvolde osv, fordi de ved, at den overenskomstmæssige godbid først bliver stukket i munden på dem, når jeg er oppe og har fået fødderne ind i stigbøjlerne.

Jeg har tænkt på at tage en sammenklappelig stol at denne type

www.scansheep.dk/ product.asp?product=119128 med på turen; måske kunne den være i et hylster bagved sadlen, det skulle bare være noget større end kavalleriets riffelhystre.

Men ingen af delene er nok realistisk.

Det var ellers min tanke, at nu hvor jeg ikke kan gå så lange ture, måtte de bære mig ud i landskabet, men kræver altså, at jeg bliver deroppe eller kan finde et eller andet at stå op fra. Min hund har også gigt, så hun må ikke komme med på turen mere.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tålmodig hest
Forfatter: 
Dato:  03-09-2013 18:58

Astrid/ Ups! Var lidt i tvivl om, om det var en mand eller dame der hoppede op på den tålmodige hest, i dit link, men efter "metode 3" var vi sikker på det var en mand. Det ansigtsudtryk ville en kvinde aldrig lave.... .


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Agnes er en pige!
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 10:12

Hun er bare en slank ung pige, som er pakket godt ind i overtøj. Hun laver de dejligste små videoer med sine dyr....

0
0
Svar på denne tråd
 
 opstigning
Forfatter: 
Dato:  04-09-2013 18:16

Her er løsningen for ALLE med store heste.

 

Ca ved 04.00

www.youtube.com/watch?v=boaMD4BH7xw

 

Så kan det da ikke blive nemmere





Opdræt af Tibetansk Spaniel

Medlem af Bullerklubben

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg lærer
Forfatter: 
Dato:  06-09-2013 00:25

mine heste at "parkere". Forstået på den måde, at jeg finder noget at kravle op på, og så ved hesten pga træningen hjemmefra, at når jeg peger på dens bagpart med en finger, så skal den svinge kroppen ind, så den står ved siden af, og vupti så sidder jeg i sadlen. På den måde sparer jeg hest og sadel for at blive trukket skæve.

Derudover giver jeg altid hesten en godbid, når jeg er klar i sadlen, inden vi rider afsted. På den måde lærer alle heste jeg har gjort det med, at man ik suser afsted, så snart rytteren har foden i bøjlen. Har os prøvet en lidt upraktisk situation på den konto. Hesten ved der falder en godbid af inden man går afsted, så har en gang været ude i, at hesten slet ik gad gå en dag jeg havde glemt godbidderne . Den var ikke lige sådan at overbevise om, at den altså skulle gå alligevel.

 

Jeg har en video af teknikken, da jeg lige havde lært min gamle hest det, på en anden comp. Må jeg lige finde til dig.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  06-09-2013 07:59

Minoma - det er helt klart en af de mest praktiske og kreative løsninger jeg har set her i tråden

 

Calinka - hvis du kan finde videoen må du meget gerne dele, det er altid godt med ny lærdom. Bortset fra selve parkeringen så er hun nu flink til at stå stille når jeg har fundet noget at stå på.


Mvh. Sanne

 

Søges: mellemstore produktionsvirksomheder. Procesforbedringer og bedre udnyttelse af virksomhedens IT-systemer. Læs mere : www.linkedin.com/in/sanneliebmann

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider