Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er kødet for gammelt?
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 21:20

Jeg har i dag købt 5 kg hakket hest hos en slagter, det er en vare han skal bestille og som er på frost hos ham, Så jeg var forberedt på at det kunne være lidt frossent.

Kødet ser på overfladen fin ud, og det samme gør bøfferne.

 

Da jeg får pakket det hakkede hest ud, og får taget en håndfuld for at dele det op i poser, bemærker jeg at lugten er MEGET kraftig, og at kødet ser rød-brunligt ud, og virker "sjappet" i det, og det ser ud som om det er æltet godt og grundigt sammen.

 

Havde det været oksekød havde jeg kaseret det på stedet, men da det er hest, og generelt mørkere i farven, anser jeg det som værende normalt og fordi jeg har læst at hestekød er noget helt andet at arbejde med (har aldrig set hakket hest før, og bøfferne fra sidste gang jeg handlede der havde også en karakterisk duft, men smagte fine og var pæne røde).

 

Jeg beholder en pose med 500g oppe af fryseren og laver en kødsovs med det, lugten er kraftig stadig og ender med slet ikke at få aftensmad da det simpelthen ikke matcher mine smagsløg eller forventningerne jeg havde til det.

 

Nu falder tanken igen på om det er for gammelt - og jeg må indrømme at selvom 155 kr for 5 kg er billigt, så var det vidst FOR billigt.

 

 

Hvad gør jeg nu? Kontakter jeg slagteren og beder om pengene retur? Jeg fik ingen bon, tror aldrig den mand har udskrevet en bon. Og jeg betalte med kontanter.

 

Kødet var ikke i pæne strimler som f.eks hakket okse fra Brugsen ville have været. Det er tydeligt at se farveforskel på kødet nu hvor det er i poser og næsten frossent.

 

 

Uha, håber nogen kan hjælpe.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 22:15

Hej

 

Jeg kan ikke svare dig på hvad du skal gøre, men hvis kødet har været frossent og derefter tøet op, må du ikke genfryse det. Du mindsker hermed holdbarheden og der sker en opformering af bakterievækst i kødet.

Hvis ikke kødet luget frisk, ville jeg personligt ikke bruge det, men jeg har også en sundhedsfaglig uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 22:21

Kødet lugtede ikke super frisk. Selv maden lugtede sådan, ja faktisk hele huset, har lige været ude i vaskerummet og det lugtede da jeg kom ind.

 

 

Må kontakte slagteren for kødet er i hvert fald ikke iorden.

 

 

Når det kommer til nedfrysning har jeg før frosset noget der havde været frosset i forvejen uden bøvl.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-03-2013 14:59

Okse og hestekød kan sagtens nedfryses flere gange, hvis det ikke er hakket og blandet med fedt, som fars er. Overfladen bliver for stor og bakterier kan rigtig formere sig.

 

Det lyder som om det er tøet op for hurtigt, når du skriver at det er sjappet.At et ikke ligger i striber, som det man køber hos købmanden, det er blot måden det er hakket og pakket på.

 

Det der får hestekød til at smage sødt, er fedtet. Hakker man farsen og blander med oksetalg i stedet for, så smager bøffen ikke af hest.

 

Så det er ikke sikkert dit kød fejlede spor, det er nok bare hakket med fedtet fra hesten og behandlet forkert efterfølgende.

Så snart man hakker kød, bliver det hurtigt fordærget og skal efter optøning tilberedes på en eller anden måde. Saften trækker også ud af kødet, når det tør op.

 

Jeg ville smide farsen ud, eller koge det til hunden.


Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com


Trailerkort 3360kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-03-2013 15:35

Har snakket med slagteren, han tager kødet retur og jeg får mine penge tilbage.

 

Vil ikke engang give det til min hund, risikere kræet får dårlig mave. Kødet må være behandlet dårlig hos slagteren, for det lugtede ikke godt da jeg kom hjem med det. Det har taget mig 20 minutter fra da jeg hentede det hos slagteren til jeg stod med det ved køkkenbordet, så ved det ikke er her behandlingen er gået galt.

 

Kødet er brunt, og lugtede fælt. Hvordan kødet er blandet og hakket, rører mig egentlig ikke meget, men råddent kød er bare ikke okay.

 

Næste gang vil have det frisk hakket - ja helst så frisk det er lige før man kan høre det vrinske.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider