Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nogen med forstand på trægulve?
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 12:37

Kære HN'ere - I ved jo så meget, så nu spørger jeg på dette forum.

 

Jeg har et trægulv der oprindelig er ludbehandlet. Der har ikke været gjort noget ved det i 15 år, tror jeg. Det er mildest talt ikke for kønt. Der er fedtpletter og så er der desværre nogle mørke ringe hvor en kat har besørget ved siden af kattebakken.

 

Jeg kunne godt tænke mig at male gulvet hvidt. Er jeg nødt til at høvle det af først? Vil fedtpletterne trænge gennem malingen? Hvis man nu skurer det ned med grundrens først...? Hvad er den bedste (men helst også en billig og hurtig... hihi)løsning?

 

 

Og en anden ting... Nogle af gulvbrædderne knirker. Ved I hvad man kan gøre ved det?

 

På forhånd tak for hjælpen :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan da sagtens
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 13:16

Få dine gulve flotte igen, uden at male.

 

Du skal vaske dem grundigt med grunrens, og en børste.

vaske godt efter med flere hold rent vand.

du kan også få det lysere og pletter væk med klorin.

 

Når du er tilfreds, kan du lude dem igen, og holde det ved lige med hvid gulv sæbe.

 

At male gulver, er en her og nu løsning, men det slides af og bliver grimt med tiden.

 

At gulvet knirker er sikker fordi, opklodsningen af undergulvet er skredet.

ved ikke om du kan gøre noget ved det.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 14:26

jeg ville også vaske dem grundigt med grundrens og en stiv skrubbe, ned på alle 4 og tag et bræt af gangen, sådan gør jeg ved mine når de ser værst ud.

 

Mine lyse ru trægulve er kun sæbebehandlet, da lak osv lynhurtigt bliver grimt når hundene går på det. Jeg har bandet og svovlet og bandet lidt mere, men har nu opdaget at hvis jeg vasker det i probat hvid så holder de dobbelt så længe, inden de trænger igen. Det er meget bedre end sæbespåner.

 

Men om man kan bruge det til et luddet gulv er jeg i tvivl om.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gulve..
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 15:51

Jeg ved ikke meget om gulvbehandling (vi har fliser og lakerede gulve), men mht. til knirkende gulve havde min søster og svoger samme problem. Så en dag lå min svoger i flere timer og "dykkede" hvert bræt, og vupti knirker gulvet ikke mere. Det kan dog ikke lade sig gøre med et parketgulv, hvor brædderne er klikket sammen, men det skriver du ikke noget om, at det er.

 

Lene

 



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knirkegulve.
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 23:26

Min far lavede en lidt alternativ løsning:

 

Borede et hul i gulvet.

 

Målte "dybden".

 

Sprøjtede noget skumstads ned i, som udvidede sig og derefter stivnede!

 

Satte en træprop i det borede hul (gulvet havde i forvejen knaster, så det kunne ikke ses).

 

Proceduren gentages, hvor gulvet knirker værst.

 

Slutfærdig med knirk!

 

Mht. pletter, så er det et H****** arbejde at rette op på. Jeg har haft ludbehandlede gulve og på mange måder er de dybt taknemlige, men de forudsætter, at du gider vaske dem i sæbespåner af og til, så træet kan suge til sig og huller og hakker løfte sig.

 

Hvis dit gulv bare har stået i femten år, så ville jeg nok tømme rummet helt og lade en gulvmand komme til og høvle/slibe overfladen flot igen og så behandle med lud/olie/lak eller hvad du nu er til.


 

Venlig hilsen Camilla

 

Optimalsadel

 

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak :-)
Forfatter: 
Dato:  21-03-2013 15:35

1000 tak for jeres svar. Det med knirkeriet lader ikke til at jeg selv kan gøre noget ved. Det lyder for svært.

 

Men jeg undlader nok at male og prøver med det der hvid probat i stedet - efter at have skrubbet :-)

 

Hov jeg må hellere tilføje at gulvet altså HAR været vasket regelmæssigt. Bare sådan mere overfladisk altså :-)

 

Tak for hjælpen.

 

Kh Louise

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider