Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vintertøj, hvad bruger i?
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 20:56

Hej.

Nu begynder det så småt at blive koldere og koldere udenfor, og man skal begynde at trække i det tykke tøj for at holde varmen.

Så kom jeg til at tænke på, hvad i har på om vinteren, når i ordner stald og rider?

Jeg plejer at have rigtig mange lag på, og det er bare overhovedet ikke praktisk.
Det væreste med de mange lag, er at man kommer til at svede, også når man kommer ind igen, så kommer jeg til at fryse. Så nu tænker jeg at der må da findes noget som er mere praktisk.

Så hvad har i på, når i er ved jeres heste? :D




Simone & Ja'thopa & DY Shahlia
- Og nu også med den dejlige Al Safiyyah OX

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Al Safiyyah Arabians

 

SKØNNE OX ARABERE SÆLGES

 
0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere lag...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 22:08

er et hit hos mig, da man nemmere kan regulere temperaturen afhængig af hvad man laver.

 

Men jeg er dybt afhængig af en striktrøje af ren uld (ala islandsk sweater) og når jeg underviser har jeg en lang dunjakke på. Har lige købt en Peak Performance som skal varme mig igennem vinteren. Hvis det er rigtig koldt eller jeg skal stå og undervise længe (3-4 timer) har jeg termo-overtræksbukser på. Man føler sig lidt kluntet, men det virker.

Når jeg rider har jeg somregel noget skiundertøj på og en kort dunjakke, da en lang jakke ikke er et hit på en ung vinter-kæk hest

Og så selvfølgelig en tyk hue, vamset halstørklæde og hjemmestrikkede uld-luffer (de er fantastiske!!!)

 

Mette (som HADER at fryse)

 

 


Cum insantientibus fuere necesse est -

Blandt vanvittige må man selv være gal.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange lag
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 22:42

Jeg er netop tilhænger af de mange lag, så man kan have mindre på mens man strigler og sadler og arbejder og mere når man sidder på hesten på en lang skovtur.

 

Har skiundertøj, skistrømper, Back-on-track-halsedisse, Sonnenreiter Soft Shell vinterridebukser (Jodphurs), en fleece eller softshell-trøje og vinterfrakke og hjelm-elefant-hue under ridehjelmen. Og et par effektive,varme handsker.

 

skal siges at jeg rider lange skovture på 2-3 timer.

 

Og så foretrækker jeg - især i den kolde tid - at ride uden sadel, så jeg får varmen fra den tykke islænderpels . Alternativt lammefætteren.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 08:07

Jeg har altid thermo skiundertøj på om vinteren, de lange bukser og langærmet bluse.. Og så fik jeg sidste år en Geografical Norway jakke af manden, som er genial! Den kan man dælme holde varmen i

 

Jeg har dog altid trøjer på som jeg nemt kan tage af når jeg muger eller strigler, så jeg kan regulere varmen/åndbarheden

 

Og så er vamset hue og halstørklæde et must! Handsker er jeg ikke så god til, men ellers er nogle alm vinter handsker udemærket... Og på fødderne har jeg som regel mine Sorel støvler, dog skal jeg i år have købt nogle gode, og lidt dyre, sokker der er beregnet til vinter



*Sød vallak og føl tilbydes plads i løsdrift i 8740, send pb for info*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 08:32

PÅ enhver markedsplads sælges nogle tykke trøjer der minder om Ed Hardy med kunstig pelsfor. De er ikke, kønne men uanset hvor koldt der er, så holder den en varm.

Det med mange lag hæmmer ens bevægelser og er besværligt.

Blæser der, så er en tynd vindtæt jakke over nok.

Pt holder jeg varmen i trøjen med en alm t-shirt under og jeg er en frossenpind.

Jeg fandt lige et billede af en lign trøje, blot i et andet mærke.

Trøjen koster ikke andet end 150kr. og den er guld værd. Sidste vinter frøs jeg ikke, når jeg var i stalden.


Billede


 

 


Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com


Trailerkort 3360kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 09:04

Termobukser med full-skind og Sorel støvler.

Overdele har jeg på i lag, så jeg kan smide noget og regulere, alt efter hvad jeg laver.

 

Men mine Termobukser ville jeg ikke leve uden :-)

 

Og jeg er også en frossen-pind af de helt store..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vintertid
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 09:28

Uhh ja jeg havde en gammelskijakke der sang på sidste vers, så jeg har lige for en uge siden købt en Maddock Exstreme ride jakke det er to jakker i en og wauw den er dejlig varm og rigtig pæn.

 

Når det så bliver rigtigt koldt så har jeg min vinterheldragt med for på, den er meget meget varm.

 

Vanter og uldsokker også på de kolde dage


hygge/westernrytter på den dejligste tinker Whitey

Hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 kjlsdflkjdfs
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 10:17

Jeg bruger lidt det samme som når jeg står på ski....

 

En skiundertrøje, en fleecetrøje og så en god skijakke....


 

Tanja

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kjlsdflkjdfs
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 10:18

Jeg bruger lidt det samme som når jeg står på ski....

 

En skiundertrøje, en fleecetrøje og så en god skijakke....


 

Tanja

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige så
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 11:44

snart jeg laver noget får jeg varmen, så jeg rider i t-shirt sweatshirt og evt dunvest.

Hvis det blæser har jeg læder chaps ud over ridebukserne, ellers går der flere timer inden jeg har følelse i huden på lårene igen.

 

Når jeg bare går rundt og ordner stald, lukker ud og ind, er min bedste ven min termokedeldragt ala kansas.

 

Det værste for mig er at holde varmen på finger og tær... så her prøver jeg med uldsåler og uldsokker, men det er svært for mig at finde en rigtig god løsning til de der yderpunkter


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 21:30

Ski undertøj (y) Animo har lavet noget virkelig godt.

Så har jeg min halvlange vinterjakke også fra Animo, som er kort nok til at ride i, men går ned over numsen. Indenunder den en softshell jakke, som er vindtæt. Pikeur har lavet ridebukser med lidt foer - tumps up for det.

 

Så har jeg Ariat vinter støvler, som holder på varmen, og vintersokker der i, så er det rigtig godt.

 

På hænderne har jeg vinter skindhandsker fra Roeckel - som også holder godt på marmen, og er godt at ride med.

 

Thumps up for halskrave ting!

 

Det giver mig 100% varmen og er ikke for mange lag.


- Thea


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vintertøj
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 22:14

Sorel støvler, som andre også har nævnt, er VIRKELIG gode. Skal helt sikkert have anskaffet mig et par i år


Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 koldt udstyr
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 14:05

 

Skibukser er en god ting, kan tages af når man skal ride. For mig er det værste bare kolde ben.

 

Hvis jeg ikke skal ride, er jeg vældigt glad for termokedeldragt alias "thyborønhabit" ;-) Ikke så smart men så fryser man bare ikke.

 

Når jeg rider på de virkelig kolde dage, er jeg glad for at have en striktrøje på, og udenover en løbejakke der er åndbar/vindtæt. Uldstrømpebukser under ridebukserne.


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider